Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ei niitä mukavimpia hommia, meinaan jotta saa rypyttömän ja siistin asennuksen, no ohjeet löytyy kyllä: http://www.mustangmonthly.com/howto/41579/ eipä tuossa mitään, mutta kun tuo suomentaminen on hiton hankalaa :evil: on vieressä sanakirjaa, ja netin ilmainen sanakirja, vaan ei kummastakaan löydy niitä sanoja joita hakee, onko tuo höpinä sitte jotain slangia ?,tai sitten mun sanakirjat on jälkeenjäänyttä kamaa vähän niinku ittekkin :help:
:krooh:
Mr B
Hiljaisempi
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Syys 2006, 10:09
Auto: Mustang 2D HT 302 ´68
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Mr B »

Itselleni tuo teksti kyllä aukeni ilman sanakirjoja, joten eiköhän se aika peruskieltä ole. Laittele vaikka sähköpostia mulle sanoista jotka ei avaudu, niin koitan niitä sulle selitellä...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mr B kirjoitti:Itselleni tuo teksti kyllä aukeni ilman sanakirjoja, joten eiköhän se aika peruskieltä ole. Laittele vaikka sähköpostia mulle sanoista jotka ei avaudu, niin koitan niitä sulle selitellä...

Jepulis, muttakoo eikai se peruskieltä ole kun monia sanoja joita sanakirjakaan ei tunne, vituttaaa kun ei ymmärrä!
:krooh:
jusu
Aktiivi
Viestit: 43
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja jusu »

vinyylikattoverhoilun asennuksessa on hyvä käyttää tehokasta lämminilmapuhallinta auton sisällä ,lämpimänä ja joustavana se on helpompi venyttää tasaisesti joka suuntaan paikoilleen ilman ryppyjä.Jäähtyessään vinyyli vielä kiristyy tiukaksi.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

PeteP kirjoitti:
Mr B kirjoitti:Itselleni tuo teksti kyllä aukeni ilman sanakirjoja, joten eiköhän se aika peruskieltä ole. Laittele vaikka sähköpostia mulle sanoista jotka ei avaudu, niin koitan niitä sulle selitellä...

Jepulis, muttakoo eikai se peruskieltä ole kun monia sanoja joita sanakirjakaan ei tunne, vituttaaa kun ei ymmärrä!
Jepulis tuttu tunne! Lontoo taittu sen verran huonosti, että kaikki hyvät linkit ja ohjeet jää ymmärtämättä. VITUTTAA välillä isolla V.llä
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Mulla taas tahtoo valilla olla vahan toisinpain. Kun on oppinu termit noista lontoonkielisista oppaista ja sitten on sormi suussa, kun joku sanoo jonkun palikan nimen suomeksi. :shock: Laita vaan rohkeesti listaa sanoista, jotka ei aukene, niin voin yrittaa auttaa.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Jepu! kyllä maa uskon että nimimerkki voortin kanssa saadaan tuo leivottua asiallisesti paikalleen, kaveri apuna auttaa huomattavasti 8) tuosta monthlyn raportista tieten saattas myös löytyä muutama hyvä vinkki, ettei tarvi kantapäitten kautta taas mennä hommissa .... Koitanpa käännösasioissakin kääntyä tarjottuihin apuihin , kiitos Mr B ,jusu ja veekoo näin etukäteen !
:krooh:
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

veekoo kirjoitti:Mulla taas tahtoo valilla olla vahan toisinpain. Kun on oppinu termit noista lontoonkielisista oppaista ja sitten on sormi suussa, kun joku sanoo jonkun palikan nimen suomeksi. :shock: Laita vaan rohkeesti listaa sanoista, jotka ei aukene, niin voin yrittaa auttaa.
Mulla on ollut vähän sama homma:
Kun rytkäisin valtaisia osatilauksia muinoin omaan -69:iin niin tuli luettua amöriiggalaisia katalookeja lähes yötäpäivää monta kuukautta... :lol:
Osa-listoja sitten piti tavata vielä puhelimessakin, osan tilauksista tein suoraan puhelimella.

Huomasin vaan myöhemmin asioista kanssa-harrastajien kanssa poristessa että tuli monesta nippelistä mieleen vain englanninkielinen termi- että voi sitä suomessakin sattua.
Vielä vuosienkin jälkeen tulee vastaan osia joiden suomenkielinen nimi on vähän epäselvä. Tai osaa sen tietysti selittää, mutta ytimekäs nimi on hukassa.
Kuva
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa

Viesti Kirjoittaja KTM »

PeteP kirjoitti:Ei niitä mukavimpia hommia, meinaan jotta saa rypyttömän ja siistin asennuksen, no ohjeet löytyy kyllä: http://www.mustangmonthly.com/howto/41579/ eipä tuossa mitään, mutta kun tuo suomentaminen on hiton hankalaa :evil: on vieressä sanakirjaa, ja netin ilmainen sanakirja, vaan ei kummastakaan löydy niitä sanoja joita hakee, onko tuo höpinä sitte jotain slangia ?,tai sitten mun sanakirjat on jälkeenjäänyttä kamaa vähän niinku ittekkin :help:
Näyttää samalta kököltä kuin ´68 verhouksen asennus = aivan istumalihaksista koko homma. Ei tullut otettua edes yhtään kuvaa koko hommasta kun otti sen verran pannuun. Kuitenkin huomioita asennuksesta:

1. Verhous on pakattu lähinnä tulitikkuaskin kokoiseen laatikkoon ja se merkitsee vekkejä verhouksessa. Levitä verhous auki lattialle ja käytä sitä vaikka saunassa lämpiämässä (ei löylyjä). Vekit katoaa aika hyvin tällä tavalla. Kesällä muutama tunti auringossa hoitaa saman asian.

2. Verhousmateriaali on huomattavasti ohuempaa kuin alkuperäinen, eli kurjempi käsitellä ja vetää paikalleen.

3. Laita verhous pelkkien kaarien varaan autoon ja venyttely reunat ilman liimaa lähellä oikeaa. Lukitse reunat paikalleen pyykkipojilla tai puristimilla joissa on riittävästi voimaa. Lokarin kiinnikkeet toimivat oikein hyvin tässä vaiheessa.

4. Anna kattoverhouksen asettua kohdalleen vähintään vuorikausi. Ainakaan ´68:ssa rätti ei meinannut mitenkään istua heti kohdalleen. Venytyksen jälkeen seuraavana päivänä verhous alkoi mukautumaan muotoihin tyydyttävästi.

5. Sitten vaan liimaamaan ja muistaakseni aloitimme etureunasta. Homma on huomattavasti helpompi kun tekijöittä on kaksi. Testaa myös. että liima ei sulata verhousta. Minä käytin Kiillon kontaktiliimaa.

6. Aina sitä mukaa kun reuna on saatu kiinni, niin rittävästi puristimia kehiin.

7. Varaa riittävästi aikaa, tässä ei passaa hosua yhtään.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Kattoverhoilun asennusta ja ongelmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

KTM kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Ei niitä mukavimpia hommia, meinaan jotta saa rypyttömän ja siistin asennuksen, no ohjeet löytyy kyllä: http://www.mustangmonthly.com/howto/41579/ eipä tuossa mitään, mutta kun tuo suomentaminen on hiton hankalaa :evil: on vieressä sanakirjaa, ja netin ilmainen sanakirja, vaan ei kummastakaan löydy niitä sanoja joita hakee, onko tuo höpinä sitte jotain slangia ?,tai sitten mun sanakirjat on jälkeenjäänyttä kamaa vähän niinku ittekkin :help:
Näyttää samalta kököltä kuin ´68 verhouksen asennus = aivan istumalihaksista koko homma. Ei tullut otettua edes yhtään kuvaa koko hommasta kun otti sen verran pannuun. Kuitenkin huomioita asennuksesta:

1. Verhous on pakattu lähinnä tulitikkuaskin kokoiseen laatikkoon ja se merkitsee vekkejä verhouksessa. Levitä verhous auki lattialle ja käytä sitä vaikka saunassa lämpiämässä (ei löylyjä). Vekit katoaa aika hyvin tällä tavalla. Kesällä muutama tunti auringossa hoitaa saman asian.

2. Verhousmateriaali on huomattavasti ohuempaa kuin alkuperäinen, eli kurjempi käsitellä ja vetää paikalleen.

3. Laita verhous pelkkien kaarien varaan autoon ja venyttely reunat ilman liimaa lähellä oikeaa. Lukitse reunat paikalleen pyykkipojilla tai puristimilla joissa on riittävästi voimaa. Lokarin kiinnikkeet toimivat oikein hyvin tässä vaiheessa.

4. Anna kattoverhouksen asettua kohdalleen vähintään vuorikausi. Ainakaan ´68:ssa rätti ei meinannut mitenkään istua heti kohdalleen. Venytyksen jälkeen seuraavana päivänä verhous alkoi mukautumaan muotoihin tyydyttävästi.

5. Sitten vaan liimaamaan ja muistaakseni aloitimme etureunasta. Homma on huomattavasti helpompi kun tekijöittä on kaksi. Testaa myös. että liima ei sulata verhousta. Minä käytin Kiillon kontaktiliimaa.

6. Aina sitä mukaa kun reuna on saatu kiinni, niin rittävästi puristimia kehiin.

7. Varaa riittävästi aikaa, tässä ei passaa hosua yhtään.
Asiaa :peukku: laitoinkin jo tuossa uuet eristeet kattoon, ja uusi riepu roikkuu tangoissa, ootellaan tässä kun saa kaverin apuun vielä.
:krooh:
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

ite käytin 3m:än pensselillä levitettävää kontakti-liimaa jota ei tarvi laittaa ku hajuks ni tarttuu ku tauti. Faijan kanssa laitettiin niin että minä kiristin aina toiselta puolelta ja se levitti liiman ja paino kiinni ja rypyttömästi meni
KUKA V*TUN TUNING?!
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

200cid kirjoitti:ite käytin 3m:än pensselillä levitettävää kontakti-liimaa jota ei tarvi laittaa ku hajuks ni tarttuu ku tauti. Faijan kanssa laitettiin niin että minä kiristin aina toiselta puolelta ja se levitti liiman ja paino kiinni ja rypyttömästi meni
Tosiaan kannattaa käyttää pensselillä levitettävää tavaraa, ei tuubikamaa.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Veljet hyvät asennus ohjeet on väärät osittain! verhouksen asennus aloitetaan aina takaa päin ei etupuolelta, tee itse miehet tekeee nurinpäin. Eikä siihen mitään ryppyjä jää kun osaa oikein laittaa, minä sain oppini ammatti verhoilijalta kun laitoi eka keran omaan mussen verhouksen , ei tarvinnut kummosia kikka kakkosia . Vain iän mukanaan tuomaa ammattitaitoa, siellä takakatossa kuuluu olla 2 lankakoukkua jolla pingotetaan takimmainen poikki rauta paikalleen siitä se sitten lähtee. Liimaa sopivasti pensselillä pintoihin ja menoksi, helppo homma vai mitä sällit :wink: . Niin ja homma hoituu yksin ei siihen tarte kaveria .
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

ROKI kirjoitti:Veljet hyvät asennus ohjeet on väärät osittain! verhouksen asennus aloitetaan aina takaa päin ei etupuolelta, tee itse miehet tekeee nurinpäin. Eikä siihen mitään ryppyjä jää kun osaa oikein laittaa, minä sain oppini ammatti verhoilijalta kun laitoi eka keran omaan mussen verhouksen , ei tarvinnut kummosia kikka kakkosia . Vain iän mukanaan tuomaa ammattitaitoa, siellä takakatossa kuuluu olla 2 lankakoukkua jolla pingotetaan takimmainen poikki rauta paikalleen siitä se sitten lähtee. Liimaa sopivasti pensselillä pintoihin ja menoksi, helppo homma vai mitä sällit :wink: . Niin ja homma hoituu yksin ei siihen tarte kaveria .
Totta turiset niiden lankojen kanssa. Ilman niiden kiristämistä ensin kaatuvat kaaret holtittomana vedon suuntaan. Vuosimallista riippuen koukkuja voi olla myös kolme.

Muuhun en ota sen enempää kantaa kuin, että saa sen verhouksen paikalleen ilman ammattiverhoilijan oppeja kun lukaisee pikaisesti ohjeet tehtaan shop manualista. Ja jos tuo vertaus TI-miehistä viittaa noihin pikaohjeisiini, niin ei olla kaverini kanssa (joka oli tuossa apukäsinä) selaisia. Autoalan ammattikokemusta löytyy kummaltakin siinä määrin, että se kävisi jo aikuisen miehen ikävuosiksi :wink:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Sori jos niin ymmärsit , ei vaan yleisellätasolla ti miehille,tai mites se ny pitäiskään sanoa . Noh vaikka niille joilla on peukalo keskellä kämmentä, ei muuta kuin laseja paikoilleen vaan ,
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin