Eibachin Pro Kit System
Eibachin Pro Kit System
Kellään kokemuksia kyseisestä alustasetistä?
http://www.summitracing.com/parts/EIB-35101-780/
Oikeasta takaiskarista on tullu kamat pihalle nii varmaan kannattaa vaihtaa kaikki muutkin samalla, ku oli tarkoitus kuitenki nuo madallusjousetkin kesäksi laittaa..
http://www.summitracing.com/parts/EIB-35101-780/
Oikeasta takaiskarista on tullu kamat pihalle nii varmaan kannattaa vaihtaa kaikki muutkin samalla, ku oli tarkoitus kuitenki nuo madallusjousetkin kesäksi laittaa..
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Eibachin Pro Kit System
http://www.allworldauto.com/recalls/NHT ... 61063.html
Ota semmonen mikä on hitsattu kunnolla...
Lienee Made in PRC (Hieno tapa sanoa Kiina)
Ota semmonen mikä on hitsattu kunnolla...

Lienee Made in PRC (Hieno tapa sanoa Kiina)
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Eibachin Pro Kit System
Mulla on tuo pro kit, on melko kova suomen maantiemuseo-teille.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Eibachin Pro Kit System
Ja ainakin muutama vuosi sitten toi sarja myös madalsi "liikaa", tiedä sitten ovatko muuttaneet tänä päivänä jousia...Pappacosworth kirjoitti:Mulla on tuo pro kit, on melko kova suomen maantiemuseo-teille.
P.S
mukaan lukien "Papan" teesit...
P.S P.S
Ja koski silloin fox - ja sn-koppasia...
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Eibachin Pro Kit System
Terve tomppa13. Tässä oma näkemykseni.
Nämä S197 koriset on hieman eri asia, kuin Tomin ja Hannun kokemukset aikaisemmilla korimalleilla (niin kuin Hannu korjasikin)
Tuskinpa vaan nuo on liian kovat jouset. Paljonko madaltaa tuo kyseinen setti ? madaltaako edestä ja takaa saman verran ? (pro-kit jousipaketteja on muistaakseni eri versioina)
Noista Eipach-kitin mukana tulevista iskareista ei ole omaa kokemusta, mutta tietojen mukaan ne toimii ihan kohtuullisen mukavasti.
Asiaa aikanaan todella paljon tutkineena auto menee optimaaliasentoon kun edessä madalletaan 1 tuuma (25mm) ja takana 1,2 tuumaa (30mm)
Nämä S197:t on hieman liian perä pystyssä vakiona, eli lähes poikkeuksetta valtameren takana myös asiaa tutkineet madaltavat hieman enemmän takaa.
Olen monella tällaisella ajanut ja itselläkin eri kombinaatioita on ollut.
Paras mitä tiedän oli edellisessä GT:ssäni . (nykyinen Roush ei ole niin hyvä)
Eibach Pro-Kit jouset (1"ja 1,2") : esim. http://www.ebay.com/itm/Eibach-Pro-Kit- ... 5d311be016
Bilstein iskarit: esim. http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1107
Huomattavasti tärkeämpänä tässä koko asiassa pidän kuitenkin iskarien valintaa. Bilstein on paras "ei säädettävä"(ei toki halpa)
Säädettäviin ei kannata seota, jos ei ole omaa testirataa, tietoa valtavaa määrää ja taitoa tulkita alustan muutoksia erilaisilla säädöillä. Tällaisia säätötaitoisia kavereita ei montaa ole edes meidän kerhon race-porukoissa.
Muista myös kun madallat, niin hommaa suosista uniball-nivelillä oleva säädettävä panhard-tanko, niin saat taka-akselin keskitettyä. Muuten pyörä tulee toiselta puolen ulommaksi.(ja toiselta puolen jää sisään)
Samalla katoaa perän epämääräinen sivuttais-liike montuissa , kun pääset eroon kumipuslista. Näitä on joka paikka väärällään, mutta tässä osa mitä tarkoitan: http://www.maximummotorsports.com/store ... 09_340_311
Ja samalla kun siellä alustassa ropaat, niin alatukivarret taakse ja sinulla on täydellinen alusta, niin normaaliin siviiliajoon, kuin ratapäivien kärkikahinoihin.
Esim: http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1193
Sitten jos vielä tahdot että etupyörät ei kallistu rata-automaisesti, niin camper/casterPlatet etutolppiin ylös: http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1151
Näin pienellä parannat S197 mallin eurokelpoiseksi ja näitä kaikkia osia on netti ja suomalaiset kaupat "väärällään" eli linkit mitkä laitoin olivat vain esimerkkejä.(ei mainoksia siis)
Mielestäni tällaisen uuden Mustangin alusta ei saa olla limusiinityyppinen, vaan mielummin hieman urheilullinen, kuten tällä mainitsemallani paketilla autosta tulee.
Tämä tarina oli oma mielipiteeni omien kokemusten ja tutkimusten kautta. Joku toinen voi olla eri mieltä ja on yhtä oikeassa kuin minä .... jaa... no ei varmaan ole tässä asiassa oikeammassa

Tässä alla kuva edellisestä autostani, jossa oli juurikin yllä mainitsemani paketti. Asento on kuin oppikirjasta.
Nämä S197 koriset on hieman eri asia, kuin Tomin ja Hannun kokemukset aikaisemmilla korimalleilla (niin kuin Hannu korjasikin)
Tuskinpa vaan nuo on liian kovat jouset. Paljonko madaltaa tuo kyseinen setti ? madaltaako edestä ja takaa saman verran ? (pro-kit jousipaketteja on muistaakseni eri versioina)
Noista Eipach-kitin mukana tulevista iskareista ei ole omaa kokemusta, mutta tietojen mukaan ne toimii ihan kohtuullisen mukavasti.
Asiaa aikanaan todella paljon tutkineena auto menee optimaaliasentoon kun edessä madalletaan 1 tuuma (25mm) ja takana 1,2 tuumaa (30mm)
Nämä S197:t on hieman liian perä pystyssä vakiona, eli lähes poikkeuksetta valtameren takana myös asiaa tutkineet madaltavat hieman enemmän takaa.
Olen monella tällaisella ajanut ja itselläkin eri kombinaatioita on ollut.
Paras mitä tiedän oli edellisessä GT:ssäni . (nykyinen Roush ei ole niin hyvä)
Eibach Pro-Kit jouset (1"ja 1,2") : esim. http://www.ebay.com/itm/Eibach-Pro-Kit- ... 5d311be016
Bilstein iskarit: esim. http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1107
Huomattavasti tärkeämpänä tässä koko asiassa pidän kuitenkin iskarien valintaa. Bilstein on paras "ei säädettävä"(ei toki halpa)
Säädettäviin ei kannata seota, jos ei ole omaa testirataa, tietoa valtavaa määrää ja taitoa tulkita alustan muutoksia erilaisilla säädöillä. Tällaisia säätötaitoisia kavereita ei montaa ole edes meidän kerhon race-porukoissa.
Muista myös kun madallat, niin hommaa suosista uniball-nivelillä oleva säädettävä panhard-tanko, niin saat taka-akselin keskitettyä. Muuten pyörä tulee toiselta puolen ulommaksi.(ja toiselta puolen jää sisään)
Samalla katoaa perän epämääräinen sivuttais-liike montuissa , kun pääset eroon kumipuslista. Näitä on joka paikka väärällään, mutta tässä osa mitä tarkoitan: http://www.maximummotorsports.com/store ... 09_340_311
Ja samalla kun siellä alustassa ropaat, niin alatukivarret taakse ja sinulla on täydellinen alusta, niin normaaliin siviiliajoon, kuin ratapäivien kärkikahinoihin.
Esim: http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1193
Sitten jos vielä tahdot että etupyörät ei kallistu rata-automaisesti, niin camper/casterPlatet etutolppiin ylös: http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1151
Näin pienellä parannat S197 mallin eurokelpoiseksi ja näitä kaikkia osia on netti ja suomalaiset kaupat "väärällään" eli linkit mitkä laitoin olivat vain esimerkkejä.(ei mainoksia siis)
Mielestäni tällaisen uuden Mustangin alusta ei saa olla limusiinityyppinen, vaan mielummin hieman urheilullinen, kuten tällä mainitsemallani paketilla autosta tulee.
Tämä tarina oli oma mielipiteeni omien kokemusten ja tutkimusten kautta. Joku toinen voi olla eri mieltä ja on yhtä oikeassa kuin minä .... jaa... no ei varmaan ole tässä asiassa oikeammassa


Tässä alla kuva edellisestä autostani, jossa oli juurikin yllä mainitsemani paketti. Asento on kuin oppikirjasta.
- Juha -
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Eibachin Pro Kit System
Hannu, olen "vähän" kyseisen yrityksen kanssakin näistä S197 alustahommista keskustellut ja takaan että ko. firma allekirjoittaa ajatukseni myös

Olen HHP:lta jo pari S197 Bilstein settiä hakenut , kun sieltä löytyy heti hyllystä ja minä en jaksa koskaan odottaa, kun olen ostopäätöksen tehnyt

En vaan "asemani" vuoksi voi ihan mahdottomasti mitään firmoja foorumilla mainostaa, ettei taas joku toinen loukkaannu, kun kaikkien FMOC-yhteistyökumppaninen kanssa tässä yritettän tasapuolisesti pelata.
Tästä syystä heittelin nämä osa-linkit ulkomaan elävien sivuille satunnaisesti, enkä maininnut Suomi-firmoja.
Kehoitan toki kaikkia jäseniä käyttämään hyväksi Corralissa ilmoittelevia yhteistyökumppaneitamme.
P.S ja ennen kuin kukaan vääräleuka kirjoittaa että ebaysta saa halvemmalla kuin suomesta, pyydän että tätä keskustelua ei käydä tässä(kään) topicissa.
(jokainen ostakoon vaikka indokiinasta , jos hyvältä ja parhaalta tuntuu itselle ja ameriikasta itse halvalla tilaaminenkin on sallittua kenelle vaan )
- Juha -
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Eibachin Pro Kit System
Enämpi kuin ASIAA puhut Juhapokkinen kirjoitti:Hannu, olen "vähän" kyseisen yrityksen kanssakin näistä S197 alustahommista keskustellut ja takaan että ko. firma allekirjoittaa ajatukseni myös![]()
Olen HHP:lta jo pari S197 Bilstein settiä hakenut , kun sieltä löytyy heti hyllystä ja minä en jaksa koskaan odottaa, kun olen ostopäätöksen tehnyt![]()
En vaan "asemani" vuoksi voi ihan mahdottomasti mitään firmoja foorumilla mainostaa, ettei taas joku toinen loukkaannu, kun kaikkien FMOC-yhteistyökumppaninen kanssa tässä yritettän tasapuolisesti pelata.
Tästä syystä heittelin nämä osa-linkit ulkomaan elävien sivuille satunnaisesti, enkä maininnut Suomi-firmoja.
Kehoitan toki kaikkia jäseniä käyttämään hyväksi Corralissa ilmoittelevia yhteistyökumppaneitamme.
P.S ja ennen kuin kukaan vääräleuka kirjoittaa että ebaysta saa halvemmalla kuin suomesta, pyydän että tätä keskustelua ei käydä tässä(kään) topicissa.
(jokainen ostakoon vaikka indokiinasta , jos hyvältä ja parhaalta tuntuu itselle ja ameriikasta itse halvalla tilaaminenkin on sallittua kenelle vaan )


- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Eibachin Pro Kit System
http://www.corner-carvers.com/forums/sh ... hp?t=25368
...ja tuossa lisää painavaa asiaa näistä alusta komponenttien toimittajista.
En omista uutta Mustia, mutta jos olisi, niin Maximum motorsport olisi ehdottomasti valittu toimittaja. Ovat innovoineet paljon laatu palikkaa, joita muut ovat sitten kopioineet ja tuottavat Kiinassa paskaa... Niin no, onhan mulla tossa vanhassa maximumilta vanteet ja takana panhardi... taisi tulla molemmat tuumamieheltä...
Raapaiskaa hieman tuota cc:n topicia... Uskomattomia ukkoja, varsinkin tää Granatelli motorsportin velmu...
...ja tuossa lisää painavaa asiaa näistä alusta komponenttien toimittajista.
En omista uutta Mustia, mutta jos olisi, niin Maximum motorsport olisi ehdottomasti valittu toimittaja. Ovat innovoineet paljon laatu palikkaa, joita muut ovat sitten kopioineet ja tuottavat Kiinassa paskaa... Niin no, onhan mulla tossa vanhassa maximumilta vanteet ja takana panhardi... taisi tulla molemmat tuumamieheltä...

Raapaiskaa hieman tuota cc:n topicia... Uskomattomia ukkoja, varsinkin tää Granatelli motorsportin velmu...
Re: Eibachin Pro Kit System
Alustahomma selkeyty nyt sen verran että alle tulee seuraava kokoonpano
- Bilstein iskarit
- Eibachin jouset
- Maximumin CC/platet
- UPR Panhard
- UPR Ylä/Alatukivarret taakse
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1107
http://www.ebay.com/itm/Eibach-Pro-Kit- ... 5d311be016
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1151
http://www.uprproducts.com/mustang-pro- ... ar-05.html
http://www.uprproducts.com/mustang-chro ... ge-05.html
Kiitokset avusta/neuvoista kaikille niitä antaneille erityisesti tuonne HHP suuntaan..
- Bilstein iskarit
- Eibachin jouset
- Maximumin CC/platet
- UPR Panhard
- UPR Ylä/Alatukivarret taakse
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1107
http://www.ebay.com/itm/Eibach-Pro-Kit- ... 5d311be016
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1151
http://www.uprproducts.com/mustang-pro- ... ar-05.html
http://www.uprproducts.com/mustang-chro ... ge-05.html
Kiitokset avusta/neuvoista kaikille niitä antaneille erityisesti tuonne HHP suuntaan..
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Eibachin Pro Kit System
tomppa13 kirjoitti:Alustahomma selkeyty nyt sen verran että alle tulee seuraava kokoonpano
- Bilstein iskarit
- Eibachin jouset
- Maximumin CC/platet
- UPR Panhard
- UPR Ylä/Alatukivarret taakse
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1107
http://www.ebay.com/itm/Eibach-Pro-Kit- ... 5d311be016
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1151
http://www.uprproducts.com/mustang-pro- ... ar-05.html
http://www.uprproducts.com/mustang-chro ... ge-05.html
Kiitokset avusta/neuvoista kaikille niitä antaneille erityisesti tuonne HHP suuntaan..


- Jogiath
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Loka 2012, 09:57
- Auto: Ford Mustang -05 4,6 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Eibachin Pro Kit System
Pikainen vertailu Eibachin jousisarjaan E10 35008 S197 koriselle:
Mamasan verkkokauppa eur 375, Osanetti eur 324,90 ja E-bay USD 377 (eur 290)
En jaksa odotella kamoja Kaliforniasta, joten pistin tilauksen Osanettiin.
Mamasan verkkokauppa eur 375, Osanetti eur 324,90 ja E-bay USD 377 (eur 290)
En jaksa odotella kamoja Kaliforniasta, joten pistin tilauksen Osanettiin.
Pine Road Garage
Re: Eibachin Pro Kit System
Itse tilasin aikanaan omaani www.gripendo.de, nopea toimitus saksasta.
Eibachit 199€ + postikulut 19€
http://www.gripendo.de/shop/article_E10 ... 8-01-22%26
Eibachit 199€ + postikulut 19€
http://www.gripendo.de/shop/article_E10 ... 8-01-22%26
- Jogiath
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Loka 2012, 09:57
- Auto: Ford Mustang -05 4,6 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Eibachin Pro Kit System
Sain vaihdettua palikat alle, ja täytyy sanoa että Pokkisen ohjeilla vehkeestä tuli todella mukava ajettava: eibachin madallusjouset (edestä 1 ja takaa 1,2 tuumaa pois) takatukivarret uusiksi ja säädettävä panhard tanko uniball nivelillä , nurkissa KYB:in iskarit.
Musse ei pudonnut liikaa vaan on edelleen päivittäiseen ajoon ok, mutta ajotuntuma on kuin toiselta planeetalta.
Musse ei pudonnut liikaa vaan on edelleen päivittäiseen ajoon ok, mutta ajotuntuma on kuin toiselta planeetalta.
Pine Road Garage
- aSSe
- Aktiivi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01 Heinä 2014, 21:51
- Auto: - 08 Mustang GT Edelbrock Supercharged
- 17 Mustang GT - Paikkakunta: Tuusula
Re: Eibachin Pro Kit System
Moron ,kiitos tänne suosituksista - tuli kesällä vaihdettua myös Eibach pro-kit jouset ja MM Panhard.
Osaako joku kertoa miksi ohjeen mukaan pitää poistaa se "metal cup " kokonaan ja miksi vaihtaa Eibachin "dust boot " OE dust bootin tilalle ?
Muistin ,että se "metal cup" on jäänyt paikoilleen,ei ainakaan ajossa ole tuntunut häiritsevän.
Asennusohje:
Eibach pro-kit Ford Mustang GT 2005-2009
- The smaller diameter springs are the rear, larger diameter the front
- The Eibach logo on the spring should be in the up position (i.e. you can read it) when the spring is installed
- Remove and discard the OE front bumpstop dust boot and metal cup assembly
- Snap new Eibach boots (should have come with kit) onto OE bumpstops and reinstall
In other words, you keep the stock front bumpstops and use with the Eibach supplied dust boot. You discard the stock dust boot and metal cup.
- align your car
Osaako joku kertoa miksi ohjeen mukaan pitää poistaa se "metal cup " kokonaan ja miksi vaihtaa Eibachin "dust boot " OE dust bootin tilalle ?
Muistin ,että se "metal cup" on jäänyt paikoilleen,ei ainakaan ajossa ole tuntunut häiritsevän.
Asennusohje:
Eibach pro-kit Ford Mustang GT 2005-2009
- The smaller diameter springs are the rear, larger diameter the front
- The Eibach logo on the spring should be in the up position (i.e. you can read it) when the spring is installed
- Remove and discard the OE front bumpstop dust boot and metal cup assembly
- Snap new Eibach boots (should have come with kit) onto OE bumpstops and reinstall
In other words, you keep the stock front bumpstops and use with the Eibach supplied dust boot. You discard the stock dust boot and metal cup.
- align your car
Jari Asell Rayden Racing #14
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/