Mä oon aina miettiny ton niin että mitä enemmin suhisee läpi ilmat niin sen huonompi kone
Työkaluja
-
Power_boat
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:29
- Auto: Mustang 4.0 2005
- Paikkakunta: Nummela
Re: Työkaluja
Haluatko testiin Wurthin koneen, mulla on semmoinen autossa. Ja metabo saadaan huomiseksi testiin.
Mä oon aina miettiny ton niin että mitä enemmin suhisee läpi ilmat niin sen huonompi kone
Mä oon aina miettiny ton niin että mitä enemmin suhisee läpi ilmat niin sen huonompi kone
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Työkaluja
kaara91 kirjoitti:Tähän haettiin markkinoiden halvimpia. Lähinnä oli saada 200 1/min pyörivä kone edullisesti. Nuo Wurtin +500€ koneet tiedetään. Tässä tarkoituksessa ei momentilla ole väliä. Tuo pienikierroksinen vääntää kyllä niin ettei käsin pidä 6 barilla.
Mitähän sää taas väsäät?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Työkaluja
Ostin joskus pilteeman paineilmaporakoneen, eipä oo paljon käyttöä ollut, akkukonekin on joku halpis läkkändekker , mutta niinse vaan töpselikone on aina varmin
Tietty ilmakoneen etu on pienehkö koko.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Työkaluja
Ite käyttänyt kivihommissa pikkurälläkkää, 2-3 kerran jälkeen alkaa kytkin kiukuttelemaan. Kesän ku vinguttelee, alkaa olemaan aika kypsässä kunnossa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Työkaluja
Kivipölystä myös kokemusta kun tallia rakentelin, nopeasti tulee sähkökoneelle noutaja. Tuo kaaran linkittämä iso ilimapärräkkä vaatii jo kohtuu hyvän tuoton kompuralta 
Re: Työkaluja
kaara91 kirjoitti:Joo, jättää sen rälläkän ostamatta, niin saa sen kompuran josta ilma ei lopu.PeteP kirjoitti:Kivipölystä myös kokemusta kun tallia rakentelin, nopeasti tulee sähkökoneelle noutaja. Tuo kaaran linkittämä iso ilimapärräkkä vaatii jo kohtuu hyvän tuoton kompuralta
-
Power_boat
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:29
- Auto: Mustang 4.0 2005
- Paikkakunta: Nummela
Re: Työkaluja
Tämmönen löytyis ihan suomestakin, olisko Kaaralla käyttöä. Otetaanko koeajoon??
Re: Työkaluja
Mulla on yks toimiva vanha ruuvinväännin mutta en löytänyt siihen sopivaa lähtöä - siis sitä mihin sais sitten eri kärkiä laitella. Se on kuuskulmainen mutta hieman isompi kuin näissä tavallisissa akkukoneissa. Olisko jotain 10mm luokkaa jos avaimella vääntäis.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Mienaatko semmosta niinkuin esim. Fein Multimaster tai Boschin tms. vastaavat? Multimaster multa löytyykin mutta eipä ole vielä juolahtanut mieleen sen käyttäminen auton pelleissä. Täytyypä ensimmäisen tilaisuuden tullen kokeilla! Mimmonen terä on tohon omiaan?Firebolt kirjoitti:Siirryin rälläkästä semmoseen täryyttävään monitoimikoneeseen noissa koritöissä, yllättävän pitkäikäsen tuntusia teriä siinä on metallillekki. Helppo tehä just ton tapasia reikiä, ei lennä kipinöitä eikä sohi niinku perinteine puukkosaha. Muutama sentti kun on tyhjää alla nii voi olla aika huoletta että osuis mihinkää.
Ps. tulipa mieleeni: eikö SN95 -tankeissa ole sisällä muovirakkoa? Siis ihan perinteinen peltitankki? Mietin nyt sen propun asennuksen ja tiivistämisen helppoutta/vaikeutta.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Joo just tommone, parasta en vielä oo löytäny, toi mukana tuleva kaareva ois hyvä mut ku se on puulle, puoltoista metriä sillä sai leikattua peltiä ja sileeks meni. Ne perus lätkät mitkä on metallille tarkotettu, eli n. 30 mm upotusterä on nyt testissä, ei parhaan muotone mut leikkaa. Vois hakee biltemasta testiks muutaman vähä leveemmän upotusterän, ne ois halpoja.ToniH kirjoitti:Mienaatko semmosta niinkuin esim. Fein Multimaster tai Boschin tms. vastaavat? Multimaster multa löytyykin mutta eipä ole vielä juolahtanut mieleen sen käyttäminen auton pelleissä. Täytyypä ensimmäisen tilaisuuden tullen kokeilla! Mimmonen terä on tohon omiaan?Firebolt kirjoitti:Siirryin rälläkästä semmoseen täryyttävään monitoimikoneeseen noissa koritöissä, yllättävän pitkäikäsen tuntusia teriä siinä on metallillekki. Helppo tehä just ton tapasia reikiä, ei lennä kipinöitä eikä sohi niinku perinteine puukkosaha. Muutama sentti kun on tyhjää alla nii voi olla aika huoletta että osuis mihinkää.
Ps. tulipa mieleeni: eikö SN95 -tankeissa ole sisällä muovirakkoa? Siis ihan perinteinen peltitankki? Mietin nyt sen propun asennuksen ja tiivistämisen helppoutta/vaikeutta.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Työkaluja
Siirsin tänne tuolta moottoripuolelta muutaman viestin.
http://mustangclub.fi/board/viewtopic.p ... 55#p127447
http://mustangclub.fi/board/viewtopic.p ... 55#p127447
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Työkaluja
Niin mitä ei löydy? Merkkiä yleensä?
Gearwrench on muuten se Taiwanilainen firma, joka keksi ja patentoi nykyaikaisen räikkälenkkiavaimen. Suunnilleen kaikki tekevät nykyisin siihen patenttiin perustuvia avaimia tai ostavat ne edelleen GW:ltä OEM-tuotantona.
Gearwrench on muuten se Taiwanilainen firma, joka keksi ja patentoi nykyaikaisen räikkälenkkiavaimen. Suunnilleen kaikki tekevät nykyisin siihen patenttiin perustuvia avaimia tai ostavat ne edelleen GW:ltä OEM-tuotantona.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Työkaluja
Tarkoittasko kaara 6-kulmaista reikää. Niitä ruukaa yleensä olemaan enempi....siis kulmia.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Työkaluja
Ja näyttää olevan aika ohut seinämävahvuus, mahtuu pieneen rakoon.
Re: Työkaluja
Jaajoo, nymmätajusin. Jotenkin ajattelin, että toihan on ihan normaalia mutta mulla olikin hylsyt mielessä.
Jep, 12-kulmainen on huonompi ruostuneiden pulttien kanssa vrt. 6-kulmaiset (myös hylsyissä). Jonkunnäköinen flank drive on hyvä, on sitten kumpi vaan. Noissa Geardriveissa näyttää olevankin. Toisaalta 6-kulmaisen paikalleen saanti jossain ahtaassa paikassa on vaikeampaa.
30 vuotta sitten moiset olis löytyneet jo Snap Onin valikoimista.
Jep, 12-kulmainen on huonompi ruostuneiden pulttien kanssa vrt. 6-kulmaiset (myös hylsyissä). Jonkunnäköinen flank drive on hyvä, on sitten kumpi vaan. Noissa Geardriveissa näyttää olevankin. Toisaalta 6-kulmaisen paikalleen saanti jossain ahtaassa paikassa on vaikeampaa.
30 vuotta sitten moiset olis löytyneet jo Snap Onin valikoimista.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73