94-97 GT:n hankkiminen
Valvoja: Ville K
94-97 GT:n hankkiminen
On ollut jo mites monta vuotta mustang kuume ja nyt, kun kortin saan ajettua olisi hankkiminen tosiasia. Tässä olisi parikin kysymystä autoa ja hankintaan kohden
1. Joskus tammikuun paikkoilla voisi olla jo mahdollisuus hankkia tälläinen poni, mutta kannattaako odottaa lumien sulamista vai pystyykö näillä "malleilla" (94-97) ajamaan hyvin lumisessa suomessa
2. Kannattaako ostaa auto suomesta vai tuoda ulkomailta, kun itse olen katellut hintoja suomessa ja parikin hyvää vaihtoehtoa on ollut ja hintahaarukka menee sinne 17 000€ (ei viitti liian paljoo lainaa ottaa)
3. Ja tietenkin peruskysymykset kehtaako/pystyykö jollain 94 vuoden mussel jolla on ajettu joku 90 000km ajella viellä pitkääkin ja paljon menee viellä euroja n. että siitä saa hyvän ajettavan, kun olen lukenut että kannattaa ostaa uudet iskarit jne...
Tässä vähän pohdittavaa veteraaneille, kun ei tälläiset junnut tiiä mitään viellä, mutta on se eka musse jokaisella ollu
1. Joskus tammikuun paikkoilla voisi olla jo mahdollisuus hankkia tälläinen poni, mutta kannattaako odottaa lumien sulamista vai pystyykö näillä "malleilla" (94-97) ajamaan hyvin lumisessa suomessa
2. Kannattaako ostaa auto suomesta vai tuoda ulkomailta, kun itse olen katellut hintoja suomessa ja parikin hyvää vaihtoehtoa on ollut ja hintahaarukka menee sinne 17 000€ (ei viitti liian paljoo lainaa ottaa)
3. Ja tietenkin peruskysymykset kehtaako/pystyykö jollain 94 vuoden mussel jolla on ajettu joku 90 000km ajella viellä pitkääkin ja paljon menee viellä euroja n. että siitä saa hyvän ajettavan, kun olen lukenut että kannattaa ostaa uudet iskarit jne...
Tässä vähän pohdittavaa veteraaneille, kun ei tälläiset junnut tiiä mitään viellä, mutta on se eka musse jokaisella ollu
Re: 94-97 GT:n hankkiminen
1. Pystyy ajamaan talvella ongelmitta, kunhan malttaa kaasujalan kanssa. Jos aiot auton hankkia ulkomailta, sielä tuskin on autoa ruostesuojattu ja alustassa ei ole tehtaan toimesta mitään muuta kuin maalipinta.kasikasi kirjoitti:On ollut jo mites monta vuotta mustang kuume ja nyt, kun kortin saan ajettua olisi hankkiminen tosiasia. Tässä olisi parikin kysymystä autoa ja hankintaan kohden
2. Suomesta ostaessa auto saattaa olla jo ruostesuojattu, eikä tarvi tehdä tyyristä rekisteröintikatsastusta valomuutoksineen. jos et itse ole ulkomailla autoa ostamassa, niin pelkkien kuvien perusteella sattuu harvemmin positiivisia yllätyksiä. Suomi on kuitenkin sen verran pieni maa, että autoa voi itse mennä katsomaan. Ei tule ostettua sikaa säkissä.
3. 90tkm ei ole vielä paljoa sn95 musselle. Oman 95gt:n mittarissa on reilu 140 000 mailia, ja hyvin kulkee. Koneen käytin keväällä auki, eikä koneessa ollut mitään hälyyttävää. hoonijälki näkyi sylinterissä, eli ei ollut kulunut juuri mitään. Alustassa ei ole mitään ihmeempää vikaa, vaikka pikku päivityksiä on tullut tehtyäkin. Vaikka autolla olisi ajettu 1000km ja alustaa alat parantamaan, maksaa se saman mitä 90000km ajettuun. Varmasti pääset alkuun vakioalustalla.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
moikka ja tervetuloa porukkaan!!
Mustangkuume on vakava tauti johon on vain yksi lääke!!!
Olet ilmeisesti jo löytänyt jo unelmiesi vuosikerran mustangin erivuotisten mallien joukosta. Hae tämän palstan hakutoiminnolla lisää tietoa, sitä on saatavilla runsaasti. Harrastajat kutsuvat vuonna -94
tuotantoon tullutta mallia nimella sn 95. Seuraava mustangmalli taisi
tulla vuonna -99.
1. Oletko ajatellut autoa ympärivuotiseen käyttöön vai vain kesäajoon?
jos aiot ajaa autolla myös tulevina talvina niin tammikuu on oikein hyvä
kuukausi. Mustangkuume nousee yleensä keväällä ja talvella autoja
saattaa saada hiukkasen edullisemmin kuin keväällä ja kesällä.
Auto on oikein talvikelpoinen. Joitain kommentteja lukkojen jäätymisestä
olen kuullut. Lämmityslaitetta on kehuttu.
Jos olet ajatellut autoa vain kesäajokiksi, joka seisoo tallissa talvet, on tammikuu sikäli huono aika että joudut investoimaan talvienkaisiin.
2. Kannattaa ainakin aloittaa etsintä suomesta. Tarjontaa (ja tinkimisvaraa!!) on runsaasti. Hyväkuntoiseen yksilöön kannattaa
panostaa, vaikka vähän oman bujetin ylikin, se tulee aina lopulta halvemmaksi. tosin budettisi varmasti riittää hyvään yksilöön!!!
Lisäksi riski on pienempi koska pääset koeajamaan ja tsekkaamaan kotimaisen auton ulkolaista helpommin.
3. Riippuu yksilöstä. 90 tml ajettu tekniikka ei pitäisi olla vielä lopussa ja
jos auto on muutenkin siisti, on maileja vielä paljon edessä.
Budjettin kannattaa laskea ainakin perushuolto, ehkä iskaritkin jos ne ovat aivan lopussa.
Ajo-ominaisuuksien muokkaamisesta voisi kirjoittaa vaikka kirjan.
Mutta ideoita, kokemusta, neuvoja ja osaamista niiden muokkaamiseen mustangporukalta varmasti löytyy... Autosta saa eurooppalaisemman ajettavan suht pienellä rahalla, rataraaseri vaatii jo enemmän hommaa....
Hommaa ensin hyväkuntoinen auto niin rakentelukin tulee edullisemmaksi. Ihan hyvä ajetava se on jo orkkiskunnossakin.
Kun olet ajellut vähänaikaa ja vertaillut muihin harrastajien autohin
saat aika hyvän kuvan siitä mitä autollesi haluat tehdä.
Onnea auton etsintään!!!
Mustangkuume on vakava tauti johon on vain yksi lääke!!!
Olet ilmeisesti jo löytänyt jo unelmiesi vuosikerran mustangin erivuotisten mallien joukosta. Hae tämän palstan hakutoiminnolla lisää tietoa, sitä on saatavilla runsaasti. Harrastajat kutsuvat vuonna -94
tuotantoon tullutta mallia nimella sn 95. Seuraava mustangmalli taisi
tulla vuonna -99.
1. Oletko ajatellut autoa ympärivuotiseen käyttöön vai vain kesäajoon?
jos aiot ajaa autolla myös tulevina talvina niin tammikuu on oikein hyvä
kuukausi. Mustangkuume nousee yleensä keväällä ja talvella autoja
saattaa saada hiukkasen edullisemmin kuin keväällä ja kesällä.
Auto on oikein talvikelpoinen. Joitain kommentteja lukkojen jäätymisestä
olen kuullut. Lämmityslaitetta on kehuttu.
Jos olet ajatellut autoa vain kesäajokiksi, joka seisoo tallissa talvet, on tammikuu sikäli huono aika että joudut investoimaan talvienkaisiin.
2. Kannattaa ainakin aloittaa etsintä suomesta. Tarjontaa (ja tinkimisvaraa!!) on runsaasti. Hyväkuntoiseen yksilöön kannattaa
panostaa, vaikka vähän oman bujetin ylikin, se tulee aina lopulta halvemmaksi. tosin budettisi varmasti riittää hyvään yksilöön!!!
Lisäksi riski on pienempi koska pääset koeajamaan ja tsekkaamaan kotimaisen auton ulkolaista helpommin.
3. Riippuu yksilöstä. 90 tml ajettu tekniikka ei pitäisi olla vielä lopussa ja
jos auto on muutenkin siisti, on maileja vielä paljon edessä.
Budjettin kannattaa laskea ainakin perushuolto, ehkä iskaritkin jos ne ovat aivan lopussa.
Ajo-ominaisuuksien muokkaamisesta voisi kirjoittaa vaikka kirjan.
Mutta ideoita, kokemusta, neuvoja ja osaamista niiden muokkaamiseen mustangporukalta varmasti löytyy... Autosta saa eurooppalaisemman ajettavan suht pienellä rahalla, rataraaseri vaatii jo enemmän hommaa....
Hommaa ensin hyväkuntoinen auto niin rakentelukin tulee edullisemmaksi. Ihan hyvä ajetava se on jo orkkiskunnossakin.
Kun olet ajellut vähänaikaa ja vertaillut muihin harrastajien autohin
saat aika hyvän kuvan siitä mitä autollesi haluat tehdä.
Onnea auton etsintään!!!
- stangrider
- Aina äänessä
2. Suomesta ostaessa auto saattaa olla jo ruostesuojattu, eikä tarvi tehdä tyyristä rekisteröintikatsastusta valomuutoksineen. jos et itse ole ulkomailla autoa ostamassa, niin pelkkien kuvien perusteella sattuu harvemmin positiivisia yllätyksiä. Suomi on kuitenkin sen verran pieni maa, että autoa voi itse mennä katsomaan. Ei tule ostettua sikaa säkissä.
** Juu, valokuvista saa vain aavistuksen. Punainen auto kuvissa, saattaa sisältää montaakin värisävyä
livenä. Itse käytävä katsomassa. Useampaa kannattaa vertailla. Tarjontaa on ja kunto vaihtelee todella paljon.
Toki alkutietoja voi keräillä sähköpostilla yms.
Ja tähän Musse-kerhoon voi liittyä jo ennen auton ostoa
Suunnitteilla on tälläinen SN95 osto-opas kerholehteen. Jonkun verran olen aihetta jo työstänyt ja vinkkejä otetaan vastaan. YV tai maililla; stangrider@suomi24.fi
** Juu, valokuvista saa vain aavistuksen. Punainen auto kuvissa, saattaa sisältää montaakin värisävyä

Ja tähän Musse-kerhoon voi liittyä jo ennen auton ostoa

Suunnitteilla on tälläinen SN95 osto-opas kerholehteen. Jonkun verran olen aihetta jo työstänyt ja vinkkejä otetaan vastaan. YV tai maililla; stangrider@suomi24.fi
- JouniKJ
- Hiljaisempi
- Auto: ´94 GT convertible
- Viesti:
Nämä harraste autothan eivät ikinä tule valmiiksi, aina löytyy jotain (omasta mielestä) parannettavaa... mutta kukin laittaa sen mukaan miten aika/varat antaa myöten ja mitä haluaa parantaa. 
Itsellä jää tältä talvelta auton ruuvaaminen ajan puutteen vuoksi pois, mutta tarkoitus on kerätä talven aikana "legoja", jotta pääsee alku kesästä ruuvaileen, on hyvä fiilis kun hyllyssä osat odottaa valmiina...
ei muuta kuin onnea auton etsimiseen...!

Itsellä jää tältä talvelta auton ruuvaaminen ajan puutteen vuoksi pois, mutta tarkoitus on kerätä talven aikana "legoja", jotta pääsee alku kesästä ruuvaileen, on hyvä fiilis kun hyllyssä osat odottaa valmiina...

ei muuta kuin onnea auton etsimiseen...!
* GT Convertible -94 *
- Sulkava
- Mega-addikti
- Auto: 1995 Mustang
meillä oli Coupe viime talvena ajossa;
Alla Nokian uudet Hakkap neliönastoilla--autossa lukkoperä ja ABS niin hyvin pärjäsi pikkukenkä hangilla...meil myös lohkolämppäri ja sisäpistoke....joten auton saa lämpösenä liikkeelle--ja sit se on silleen matala et on helppo raapaista lumet ja jäät pois !!! verrattuna..Broncoon jne
Alla Nokian uudet Hakkap neliönastoilla--autossa lukkoperä ja ABS niin hyvin pärjäsi pikkukenkä hangilla...meil myös lohkolämppäri ja sisäpistoke....joten auton saa lämpösenä liikkeelle--ja sit se on silleen matala et on helppo raapaista lumet ja jäät pois !!! verrattuna..Broncoon jne
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Niin tähän Mussekerhoon voi liittyä kun on vaan kiinnostunut Mustangeista....ei tartte omistaa autoa. Jäsenyys tuo paljon ulottuvuuksia...stangrider kirjoitti:2. Suomesta ostaessa auto saattaa olla jo ruostesuojattu, eikä tarvi tehdä tyyristä rekisteröintikatsastusta valomuutoksineen. jos et itse ole ulkomailla autoa ostamassa, niin pelkkien kuvien perusteella sattuu harvemmin positiivisia yllätyksiä. Suomi on kuitenkin sen verran pieni maa, että autoa voi itse mennä katsomaan. Ei tule ostettua sikaa säkissä.
** Juu, valokuvista saa vain aavistuksen. Punainen auto kuvissa, saattaa sisältää montaakin värisävyälivenä. Itse käytävä katsomassa. Useampaa kannattaa vertailla. Tarjontaa on ja kunto vaihtelee todella paljon.
Ja tähän Musse-kerhoon voi liittyä jo ennen auton ostoa![]()

-
- Hiljaisempi
juu itse ainakin olen varma siitä että mustang on oiva talvi auto hyvillä renkailla ei jää kiinni niin helposti kun on lukko perä ja lämmin auto talvella verrattuna mersuun ja fiatiin ja pelaa pakkasilla, itse en massannut autoa pesin pohjan ja laitoin kotelonsuoja aineet jokapuolelle ja kivenisku suojaa joihinkin kohtiin ja hyvänä on säilynyt tietysti kun muistaa auton aina hyvin pestä suolasta ja muusta niin pidentää aikas hyvin ikää, mulla on ajettu 180tkm ja ei mitään ihmeitä ole ollut alapallonivelet vaihdoin ja uretaanipuslat ajettavuuden parantamiseksi . onhan tuo minunkin auto myynnissä kun tekisi mieli vähän uudenpaan vaihtaa
Itse olen ajellut mustangeilla talvisin ja hyvin toimii. Nastarenkaata vain alle niin mikäs siinä. Uudempaan 4.6l koneeseen eivät löytäneet minulle suomessa lohkolämmitintä. Vanhempaan 5l koneeseen kyllä löytyi.
Jos joku tietää 4.6 lohkolämmittimestä niin laittakaa viestiä tulemaan suoraa minulle.
Ruostesuojaus kannattaa olla kunnollinen talveas varten jos autoa meinaa pitää kauemmin.
Suomessa on tällä hetkellä hyvä tarjonta tuon ikäisistä mustangeista. Myös erikunnossa varmasti autoja on tarjolla. Osa ollut aika heikossa kunnossa mitä jobbarit tuonut.
Jos joku tietää 4.6 lohkolämmittimestä niin laittakaa viestiä tulemaan suoraa minulle.
Ruostesuojaus kannattaa olla kunnollinen talveas varten jos autoa meinaa pitää kauemmin.
Suomessa on tällä hetkellä hyvä tarjonta tuon ikäisistä mustangeista. Myös erikunnossa varmasti autoja on tarjolla. Osa ollut aika heikossa kunnossa mitä jobbarit tuonut.
Eagle
Kyllä 4.6 koneeseen löytyy lohkolämmitin, mutta empä enää muista että mikä se oli. Ettei olisi sama mitä 5.0? Sillon kun mulla oli 96 avo, niin siihen lohkolämmitintä suunnittelin, mutta katsoin paremmaksi laittaa Webaston kun on aika ahdas laittaa se lohkolämppäri... Onhan siinä Webaston asentamisessakin oma hommansa, mutta on se niin paljon mukavampi mitä lohkolämmitin. Jos kiinnostaa, niin olisi se Webasto myynnissä, kun ei ole enää tarkoitusta 95:llä talvella ajaa. Kunhan ilmat kylmenee, laitan auton seisontaan.Eagle kirjoitti:Itse olen ajellut mustangeilla talvisin ja hyvin toimii. Nastarenkaata vain alle niin mikäs siinä. Uudempaan 4.6l koneeseen eivät löytäneet minulle suomessa lohkolämmitintä. Vanhempaan 5l koneeseen kyllä löytyi.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
Business Coupe '51
- Vee8
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Ei ole sama kuin 5.0 koneessa, mutta tuo on niin yksinkertaista ettei sitä hoksaa. Mondeon 2.5 ja 3.0 V6-koneet on samaa moottoriperhettä ja jakavat vesireiän koon. Noita lienee joka varaosaputkalla hyllyssä, eivät vaan osaa myydä. Tuo pitäisi tosin lukea ihan defan luettelossakain.Eagle kirjoitti:Itse olen ajellut mustangeilla talvisin ja hyvin toimii. Nastarenkaata vain alle niin mikäs siinä. Uudempaan 4.6l koneeseen eivät löytäneet minulle suomessa lohkolämmitintä. Vanhempaan 5l koneeseen kyllä löytyi.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
------Ford Mustang Mach-E------
Kyllä, ovat niinsanottuja modulaari-moottoreita. Myös öljysuti on sama, FL820S.Vee8 kirjoitti:Ei ole sama kuin 5.0 koneessa, mutta tuo on niin yksinkertaista ettei sitä hoksaa. Mondeon 2.5 ja 3.0 V6-koneet on samaa moottoriperhettä ja jakavat vesireiän koon. Noita lienee joka varaosaputkalla hyllyssä, eivät vaan osaa myydä. Tuo pitäisi tosin lukea ihan defan luettelossakain.Eagle kirjoitti:Itse olen ajellut mustangeilla talvisin ja hyvin toimii. Nastarenkaata vain alle niin mikäs siinä. Uudempaan 4.6l koneeseen eivät löytäneet minulle suomessa lohkolämmitintä. Vanhempaan 5l koneeseen kyllä löytyi.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'92 TownCar 4.6i V8
'77 Capri 2.8i V6
- hannu
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Tänään olin Defan maahantuojan asiantuntijan kanssa puheissa kyseisestä lämmittimestä, ei ole varsinaista suositusta Norjan päässäkään, lupasi vielä olla yhteydessä valmistajaan norjassa (Defa) .Vee8 kirjoitti:Ei ole sama kuin 5.0 koneessa, mutta tuo on niin yksinkertaista ettei sitä hoksaa. Mondeon 2.5 ja 3.0 V6-koneet on samaa moottoriperhettä ja jakavat vesireiän koon. Noita lienee joka varaosaputkalla hyllyssä, eivät vaan osaa myydä. Tuo pitäisi tosin lukea ihan defan luettelossakain.Eagle kirjoitti:Itse olen ajellut mustangeilla talvisin ja hyvin toimii. Nastarenkaata vain alle niin mikäs siinä. Uudempaan 4.6l koneeseen eivät löytäneet minulle suomessa lohkolämmitintä. Vanhempaan 5l koneeseen kyllä löytyi.
Ilmoittelen kunhan saan lisää tietoa.
-
- Hiljaisempi
itselläni on lohkolämmitin mutta perskule se on jokin kanadan malli tai jotain niin eihän siihen löydy sitä roikkaakaan varmaan mistään, mutta muistelin että täällä foorumissa on ollut puhetta että milloin mustangissa tulisi lämppäriä ohjekirjan mukaan käyttää ja oliko siinä peräti että alle -20 asteen ei tarvi käyttää tai joku ainakin niin väitti. itselläni vain hyvät öljyt ja akku niin sillä on menty tietysti en viitti rasauttaa käyntiin enään kun on yli 20
En tiedä lukeeko ja missä, mutta ihan höpöhöpö-juttuja. Ihan tavallinen nykyaikainen moottorihan sekin on, jota olisi hyvä lämmittää jo muutaman asteen pakkasilla.antti_a-86 kirjoitti:itselläni on lohkolämmitin mutta perskule se on jokin kanadan malli tai jotain niin eihän siihen löydy sitä roikkaakaan varmaan mistään, mutta muistelin että täällä foorumissa on ollut puhetta että milloin mustangissa tulisi lämppäriä ohjekirjan mukaan käyttää ja oliko siinä peräti että alle -20 asteen ei tarvi käyttää tai joku ainakin niin väitti. itselläni vain hyvät öljyt ja akku niin sillä on menty tietysti en viitti rasauttaa käyntiin enään kun on yli 20
Taidankin mennä vetämään illalla roikan pihalle. Ei tossa kilometrin työmatkalla auto oikeen ehdi lämmetä. Mukava mennä aamulla autoonkin, kun se on pikkasen lämpimämpi.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'92 TownCar 4.6i V8
'77 Capri 2.8i V6