Starsky 347 stroker moottoriremontti
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Tuosta hoonauksesta sen verran ( vaikken tiedäkään, enkä ole nähnyt sylinterin nykykuntoa), tuollainen hoonain tekee sylinteristä soikean helposti ( saattaa tulla huohottava alakerta). Parastahan nämä hoonaukset olisi teettää taholla, joka tekee sitä lähes päivittäin ja asianmukaisilla laitteilla.
Anti -Histamiini 65
-
- Mega-addikti
- Viestit: 695
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Samaa mieltä.porttari kirjoitti:Tuosta hoonauksesta sen verran ( vaikken tiedäkään, enkä ole nähnyt sylinterin nykykuntoa), tuollainen hoonain tekee sylinteristä soikean helposti ( saattaa tulla huohottava alakerta). Parastahan nämä hoonaukset olisi teettää taholla, joka tekee sitä lähes päivittäin ja asianmukaisilla laitteilla.
Ei tuolla pitäisi muuta yrittääkkään kuin naarmuttaa pintaa esim. renkaiden vaihdon yhteydessä.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Olisiko nyt kuitenkin paras jättää tässä vaiheessa koskematta kokonaan nuo sylinterit? Tuo nykyinen hoonaus on Kuopion moottorikoneistamon tekemä (ei ole enää olemassa) ja hoonauksen jälkeen koneella ajettu siis tuo 600 km.
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Oiskos ihan mahdoton ajatus, jotta mittaisi nuo kaikki sylinterit ( kuinka pyöreät jne.) kollegalla ois siihen tarvittavat mittalaitteet Kuopiossa.
Anti -Histamiini 65
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Hyvä ajatus. Sain juuri infoa, että kun hoonautin koneistamolla kuluneista sylintereistä pois yläreunan huulloksen, niin sylinterit ovat saattaneet jäädä trumpettimaisiksi tai muuten epämääräisiksi.porttari kirjoitti:Oiskos ihan mahdoton ajatus, jotta mittaisi nuo kaikki sylinterit ( kuinka pyöreät jne.) kollegalla ois siihen tarvittavat mittalaitteet Kuopiossa.
Laitatko yv:n miten saisi mittauksen hoidettua. Nuo paremmat mittalaitteet maksavat kuitenkin sen verran, että ei viitsisi kertaluontoista käyttöä varten vielä investoida.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Puhut Kaara asiaa.
Eli vielä kertauksena lohkon tarina.
Purin koneen 2012 syksyllä kun huomasin toisen kannentiivisteen olevan väärin päin.
Lohkossa oli 030 ylikoon männät ja hommasin stroker kitin ko. kokoisilla männillä.
Vein lohkon koneistamolle ja pyysin hoonaamaan sylinterit kuntoon, eli ylähuullos pois ja sylinterit pyöreiksi.
Lopputulos: 030 ylikokoon porattu lohko hoonattu toivottavasti suoraksi ja koko tällä hetkellä jotain 030 ja 040 välillä, mutta ei tarkkaa tietoa paljonko.
Koneistamolla hoonaus tehty kyllä oikeilla laitteilla, mutta taitaa olla mäntien kannalta pulloteline.
Vedän mietintämyssyn päähän...
Eli vielä kertauksena lohkon tarina.
Purin koneen 2012 syksyllä kun huomasin toisen kannentiivisteen olevan väärin päin.
Lohkossa oli 030 ylikoon männät ja hommasin stroker kitin ko. kokoisilla männillä.
Vein lohkon koneistamolle ja pyysin hoonaamaan sylinterit kuntoon, eli ylähuullos pois ja sylinterit pyöreiksi.
Lopputulos: 030 ylikokoon porattu lohko hoonattu toivottavasti suoraksi ja koko tällä hetkellä jotain 030 ja 040 välillä, mutta ei tarkkaa tietoa paljonko.
Koneistamolla hoonaus tehty kyllä oikeilla laitteilla, mutta taitaa olla mäntien kannalta pulloteline.
Vedän mietintämyssyn päähän...
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Ei minusta ollenkaan turha postaus. Hyvä sivujuonne. Kyselin tuosta omasta jutustani muualla ja kuulemma jos on renkaat tasapainotettu, niin ei niiden pitäisi täristää. Itse olin vieressä kun tasapainotettiin ja silti jotenkin tuntuu, että tärinä johtuisi kuitenkin renkaista. On kyllä kiinalaiset kesäkumit, kun ajattelin noiden kuluvan ekakesänä loppuun kaikenlaisissa kokeiluissa Jos/kun omassa autossa tuo täristys joskus selviää, niin kirjoitan vaikka uuteen ketjuun asiasta. Jos tomeri saat oman tärinäsi selville, niin infoa.tomeri kirjoitti:Jos tähän tulee selvyyttä, niin muista jakaa tietoa Olen kuvitellut myöskin, että renkaista tulee juurikin noissa nopeuksissa tärinä ja veto ei tosiaan vaikuta asiaan. Ja manuaali minulla, mutta kovin hyvin osui vaan tuo kuvaus.Edit: Niin no, manuaalissa ei kai jääkään kuin renkaat tai kardaani vaihtoehdoiksi eli turha postausstarsky kirjoitti: Kummallinen tärinä oli autossa tietyssä nopeudessa. Noin 80 km/h nopeudessa auto täristi selvästi ja luulen sen johtuvan renkaista. Kardaanikulmat olivat pielessä, mutta säädönkään (perä kallistettu jousen ja perän väliin laitetuilla kolmiopalalla) jälkeen ei tärinä poistunut. Täristi veto päällä ja myös kun 100 km/h nopeudesta laittoi vaihteen vapaalle ja vauhdin hidastuessa alkoi täristää noin 90 nopeudessa, 80 nopeudessa tärinä suurimmillaan ja vaimeni sitten pois noin 70 nopeudessa.
-
- Addikti
- Viestit: 437
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Moro
Missä kunnossa on taka-akselin tallat mitkä tulee jousta päin?
Onko laskupalat? Jos on niin onko ne jousen levyiset?
Viimekesänä tärinä vikaa haettiin yhdestä autosta. Ja syy oli siinä jousitallat olivat pyöristyneet vääränlaisista laskupaloista johtuen. Tästä syystä perä kierty ja tärisi tietyssä nopeudessa.
Juha
Missä kunnossa on taka-akselin tallat mitkä tulee jousta päin?
Onko laskupalat? Jos on niin onko ne jousen levyiset?
Viimekesänä tärinä vikaa haettiin yhdestä autosta. Ja syy oli siinä jousitallat olivat pyöristyneet vääränlaisista laskupaloista johtuen. Tästä syystä perä kierty ja tärisi tietyssä nopeudessa.
Juha
starsky kirjoitti:Ei minusta ollenkaan turha postaus. Hyvä sivujuonne. Kyselin tuosta omasta jutustani muualla ja kuulemma jos on renkaat tasapainotettu, niin ei niiden pitäisi täristää. Itse olin vieressä kun tasapainotettiin ja silti jotenkin tuntuu, että tärinä johtuisi kuitenkin renkaista. On kyllä kiinalaiset kesäkumit, kun ajattelin noiden kuluvan ekakesänä loppuun kaikenlaisissa kokeiluissa Jos/kun omassa autossa tuo täristys joskus selviää, niin kirjoitan vaikka uuteen ketjuun asiasta. Jos tomeri saat oman tärinäsi selville, niin infoa.tomeri kirjoitti:Jos tähän tulee selvyyttä, niin muista jakaa tietoa Olen kuvitellut myöskin, että renkaista tulee juurikin noissa nopeuksissa tärinä ja veto ei tosiaan vaikuta asiaan. Ja manuaali minulla, mutta kovin hyvin osui vaan tuo kuvaus.Edit: Niin no, manuaalissa ei kai jääkään kuin renkaat tai kardaani vaihtoehdoiksi eli turha postausstarsky kirjoitti: Kummallinen tärinä oli autossa tietyssä nopeudessa. Noin 80 km/h nopeudessa auto täristi selvästi ja luulen sen johtuvan renkaista. Kardaanikulmat olivat pielessä, mutta säädönkään (perä kallistettu jousen ja perän väliin laitetuilla kolmiopalalla) jälkeen ei tärinä poistunut. Täristi veto päällä ja myös kun 100 km/h nopeudesta laittoi vaihteen vapaalle ja vauhdin hidastuessa alkoi täristää noin 90 nopeudessa, 80 nopeudessa tärinä suurimmillaan ja vaimeni sitten pois noin 70 nopeudessa.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Hyvä vinkki. Omalla kohdalla tallat käytännössä melkein saman levyiset kuin lehtijousi. Tärinä oli samanlainen perstuntumalla ennen ja jälkeen laskupalojen (joilla säädin kardaanikulman) asennuksen.1223 kirjoitti:Missä kunnossa on taka-akselin tallat mitkä tulee jousta päin?Onko laskupalat? Jos on niin onko ne jousen levyiset?
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Kardaani akseli vaihtoon.
Noi samat ongelmat on vaivanneet monia hieman piristettyjä mustangeja.
Kaikkea olen yrittänyt kokeilla ja säätää, akselia painotettiin useamman kerran mutta vika poistui vasta kun vaihtoi koko akselin.
Noi samat ongelmat on vaivanneet monia hieman piristettyjä mustangeja.
Kaikkea olen yrittänyt kokeilla ja säätää, akselia painotettiin useamman kerran mutta vika poistui vasta kun vaihtoi koko akselin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Itsellä ei tuokaan ole syynä. Uusi Denny's kardaani (ellei ole sitten jäänyt epätasapainoon jo uutena).Mexico65 kirjoitti:Kardaani akseli vaihtoon.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Juu, mutta aidot kiiinalaiset halppiskumit. Kaikki mainitsemasi rengastameriaalin aiheuttamat vikamahdollisuudet ovat varmasti näissä enempi kuin mahdollisia.kaara91 kirjoitti:Onko renkaat uudet.
Oli kokonainen ristikoineen.kaara91 kirjoitti:tuliko kardaani valmiina ja ristikoita ei ole jälkikäteen vaihdettu, eikä painoja ole irtoillut.
Pukkien päällä kierrätetiin rajoittajaan saakka renkaat pyörien, ei huomattu mitään. Samoten dynon rullilla ei tullut dynottajan mukaan mitään havaittavaa vatkausta. Toisaalta noissa kahdessa ei kierroksia nostettu hitaasti. Dynossa kyllä rullien hidastusvaihe meni hitaalla laskulla ja siinäkään ei mitään huomattu.kaara91 kirjoitti:Auto ilmaan pukkien päälle ja sama 80 nopeus tauluun...
Tuolla saisi rengaspuolen poistettua/varmistettua tärinän aiheuttajaksi.kaara91 kirjoitti:Mä lähtisin liikkeelle siitä, että kylmästi lainaat varmasti tärinättömät renkaat koekäyttöön, jolloin yksi vikakohde tulee eliminoitua.
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Pyörät ovat siis puntissaan, mitenkäs asennus autoon. Ovatko vanteet napakeskitteiset vai pulttikeskitteiset? Jos napakeskitteiset ja keskireiässä ei juuri väljää akselinnapaan, niin silloin ei pitäisi tulla heittoa siitä. Mutta jos ovat pulttikeskitteiset, niin kiristämistavalla voi vaikuttaa paljon pyörän keskittymiseen akselille. Pulttikeskitteisen kiristäminen vähän kerrallaan ristiin. Ensin löysät pois kaikista muttereista kuten meisselillä niitä kiristäisit, siis pienellä momentilla, sitten vähän tiukempaan ja sen jälkeen 30-40 Nm välein tavoitetiukkuuteen ristiin kiertäen. Näin pultit ohjaavat vanteen navan keskelle niin tarkkaan kuin mahdollista. Paras olisi tietysti jos olisi soviterenkaat vanteen keskireiän ja navan väliin, jolloin vanteista tulisi napakeskitteiset.starsky kirjoitti:Itse olin vieressä kun tasapainotettiin ja silti jotenkin tuntuu, että tärinä johtuisi kuitenkin renkaista.
Selkäheittoa renkaassa voi olla vaikka tasapainossa onkin.
- Juke66
- Addikti
- Viestit: 272
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 13:40
- Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95 - Paikkakunta: Iittala
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Tohon tärinään vielä sellainen kokemus, että työpaikan n. vuoden vanhasta autosta etsittiin aikoinaan pitkään tärinän lähdettä, joka ilmeni n.90km/h nopeudessa. Syyksi paljastui runkovika/kudosvaurio yhdessä renkaassa. Renkaat käytettiin tasapainotuksessa pariinkin kertaan, mutta niistä ei siellä mitään löytynyt. Vasta pidemmän ajon jälkeen renkaasta rupesi huomaamaan, että se ei kulunut tasaisesti ja siitä tuo vaurio paljastui.
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Sen lisäks vanne voi olla kiero tai soikee, jolloin sen vielä saa tasapainoon mutta tärinätön siitä ei tuu. Tosin ton huomaa painojen määrästä, eli ilmeisesti on poissuljettu tästä tapauksesta.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.