Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
SKB
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja SKB »

Onko kellään kokemuksia näistä kaasuttimen tilalle tulevista järjestelmistä?
Miten niiden soveltuvuus ihan katuautoon?

tarkoituksena olisi poistaa kylmän koneen käynti ongelmat ja vähentää polttoaineen kulutusta ilman että tehoja menee hukkaan.

Itseä kiehtoo tuo asennuksen vaivattomuus ja säädön monipuolisuus.

http://www.professional-products.com/EFI_3.php

V-P
SKB
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja SKB »

siis onko nuo yhtä höpöjä kuin MotorUpit kun jengi ei uskalla kommentoida ?

V-P
Avatar
Nasse
Aktiivi
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 23:04
Auto: -68 HT Projekti

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Ei ole kokemusta mutta tällainen video tuli vastaan toissapäivänä vielä pikkasen näppärämmän oloinen paketti.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

tollasesta ei ole kokemuksia mutta holleyn systeemillä olen ajellut -90 alusta asti. hyvin on toiminut eikä väitettyjä toimimattomuusvikoja ole näkynyt.
enskesänä eri jutut kun laitteet menee erääseen isolohko mustangiin.. :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
SKB
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja SKB »

Galaxie61 kirjoitti:tollasesta ei ole kokemuksia mutta holleyn systeemillä olen ajellut -90 alusta asti. hyvin on toiminut eikä väitettyjä toimimattomuusvikoja ole näkynyt.
enskesänä eri jutut kun laitteet menee erääseen isolohko mustangiin.. :idea:
minkälainen holley systeemi sulla on siinä ?
tuokin mikä tuossa linkin takana oli vain yksi vaihtoehto.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

tuo mun vanha keksintö oli muistaakseni holley pro-jection 4. 900 cfm. tämä on ruuvisäätöinen ja nykyään semmosta ei taida saada kun varaosina.

tämänpäivän vastaava on tuo...

http://www.holley.com/550-412.asp
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

aikoinaan kun tuon ostin niin oli pientä ongelmaa kun kukaan ei sillon osannut antaa neuvoja ja mukana tulleesta ohjeesta ei ollut muuta apua kun kytkennät sai selville.
kantapään kautta ½vuotta opettelua ja alko toimimaan toivotulla tavalla.
sen jälkeen ei ole valittamista ollut millään tavoin.

nykyään neuvot ja ohjeet saa varmaan netistä yhdellä istumisella.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Raitsa
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Elo 2011, 14:57
Paikkakunta: Kirjala
Viesti:

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Raitsa »

Suolainen hinta mutta hieno paketti löytyisi mm. täältä:

http://www.fuelairspark.com/Products/FS ... %27-0.aspx

Kuva
OT-HT68
Aktiivi
Viestit: 116
Liittynyt: 25 Joulu 2009, 16:13
Auto: 1968 HT, 302, C4
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja OT-HT68 »

Mustang Monthlyssa oli jokin aika sitten juttu tuon Holleyn ruiskujärjestelmän asennuksesta, löytyy netistäkin http://www.mustangmonthly.com/techartic ... index.html
SKB
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja SKB »

Tosiaan kiinnostaa vaikutus polttoaineen kulutuksiin ja tehoihin?

miten kun osassa tulee tuo sytkäsettikin mukana se ilmeisesti säätää sytytyksenkin ?

V-P
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Kommentoinpa nyt tähän vaikka mulla ei tollasta valmist pakettia olekkaan. Eli ainahan tommosen voi tehdä myös ihan ite :mrgreen:
Jos oikein jaksaa opetteleen ni tekee vaik jostain megaruutasta sopivalla läppärungolla kaasari-mallin imusarjaan ja sytkä vaik joku kärjeton jos ei jaksa kaikkea opetella.
Aika työlästä ja sit pienen tauon jälkeen aina hirmu muisteleminen et mikä vaikutti mihinkin.
Sit voi myös hommata jonkun valmiin ruiskuboksin ja maksaa ammatikseen ruiskuja säätelevän tehdä johdotukset+säädöt jolloin joku osaa vastata ongelmatilanteissa.

Bensan kulutukseen voi hieman vaikuttaa mutta kannattaa laskea et jos onnistuis säästää litran satkulla ja mitään noista vaihtoehdoista ei alle 2000€ saa niin heti 150000 ajetun km jälkeen alkais jo säästään :roll-roll:

Tehoa tuskin saa pari prosenttia enempää ja senkin vasta ku penkissä käy säätämässä.

Käyttömukavuus on sit ihan toinen juttu. Mullakin on olevinaan joku ränttätänttä nokka hyvin toi vaimo on tällä viikolla työmatkatkin ajanu mikä ei varmaan onnistuis kaasarilla ja mun käsillä.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

SKB kirjoitti:Tosiaan kiinnostaa vaikutus polttoaineen kulutuksiin ja tehoihin?

miten kun osassa tulee tuo sytkäsettikin mukana se ilmeisesti säätää sytytyksenkin ?

V-P
kulutus tippu semmoset 10 l sataselle verrattuna kaasarilla ajamiseen (holley 850) tehoja ei mittailtu, eikä ole mittailtu vieläkään, mutta takarenkaat kulahti huomattavasti helpommin kuin ennen.
kone oli sillon vähän erilainen kun nyt, mutta aikoinaan pääsi alle 14 l sataselle maantiellä. kone oli 429, laatikko c6 (vai olikohan jo sillon 4 v manuaali. en muista) ja perävälitys 3.25. renkaat 295 / 50 15" . enemmänkin sai menemään vaikka kuinka paljon, ihan samoin kun kaasariversionakin
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
SKB
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 03 Touko 2010, 19:53
Auto: V8 289 V-65

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja SKB »

kaara91 kirjoitti:Toimivaan autoon en menisi kaasarin tilalle vaihtamaan ruiskua. Niinkuin tossa aiemmin kerrottiin tuo polttoaineen säästö on hankinta hintaan ja säätöihin saamiseen nähden täysin järjetöntä. Moottori on ennen väljä, ennenkuin ruiskun kustannukset on saatu takaisin, jos sittenkään... tuskin koskaan. Jos kulutus on ongelma kannattaa vaihtaa miedompi nokka-akseli ja pidentää ajovaihteen välitystä (laatikosta tai perästä). Tai vaihtaa kuutoskone tai ostaa kinneri suoraan tilalle. Joku kertoi laittaneensa joskus halon kaasupolkimen alle vanhassa teknarissa. On kuulemma paras polttoaineen säästäjä. Ja halon kaksuutta muuttamalla tuo 10l säästökin on tietyissä tapauksissa täysin mahdollista. :lol: Tehojen suhteen ei ruiskun ja kaasariversion välillä ole käytännössä eroja. Imusarjat läppärungot ja yleensäkin ruokinta reikä vaikuttaa enemmän tehoon, kuin itse polttoaineen annostelun tapa. Ruiskun etu kaasariin tulee siitä, että sen säätäminen antaa enemmän mahdollisuuksia muuttaa seoksia, joita kaasutin versiossa rajoittaa yksinkertaisesti, imuilman joukkoon sekoitettava polttoaine tietyn kokoisilla suuttimilla. Toinen etu on se, että sormia ei tarvitse uittaa muutoksia tehtäessä välillä polttoaineessa, kun säädöt voi tehdä kannettavalla tietokoneella. Muutenkin tuo ruiskujen vaihto noihin earlyihin on kyseen alaista jo auton imagolle, ellei moottori ole todella korkealle viritetty ja sillä ajetaan päivittäin tai kilpaa, jolloin säätöjen puolesta alapään seoksien saaminen kohdilleen kadulle vaatii enemmän muokkausta, kuin kaasutin versiolla on mahdollista saavuttaa.
No tässähän ei säästöä muuten ajatella kuin käyttö mukavuutta että ei tarttis ihan huoltoasemalta toiselle hypätä. se mitä se maksaa näissä harrasteissa ei juurikaan ole väliä.
auton imago :D noh itse tykkään että on mahdollisimman huolettomia ja pitkiä ajorupeamia sekä se että jos tulevaisuudessa innostuu ottamaan katuautosta enemmän niin on osia ja tuntemusta niihin kamppeisiin jo tullut. Jos tässä rahaa oltaisiin säästämässä niin väärä harrastus on kyseessä.

Mutta kiitoksia kommenteista ja kokemuksista on ehkä hieman ymmärrystä mitä luvassa. mm. Imagon tippuminen :D heh.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Itelleen näitä rakennetaan ja omat rahat niissä kiinni on eli anna mennä vaan niin kuin mieleiseltä tuntuu :D Jos se jonkun tunteita kuohuttaa, niin lisää vettä myllyyn vaan :roll:

Mikä moottori on kyseessä?
Mach1 -71
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Kaasuttimen tilalle ruiskujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kaara91 kirjoitti:Toimivaan autoon en menisi kaasarin tilalle vaihtamaan ruiskua. Niinkuin tossa aiemmin kerrottiin tuo polttoaineen säästö on hankinta hintaan ja säätöihin saamiseen nähden täysin järjetöntä. Moottori on ennen väljä, ennenkuin ruiskun kustannukset on saatu takaisin, jos sittenkään... tuskin koskaan. Jos kulutus on ongelma kannattaa vaihtaa miedompi nokka-akseli ja pidentää ajovaihteen välitystä (laatikosta tai perästä). Tai vaihtaa kuutoskone tai ostaa kinneri suoraan tilalle. Joku kertoi laittaneensa joskus halon kaasupolkimen alle vanhassa teknarissa. On kuulemma paras polttoaineen säästäjä. Ja halon kaksuutta muuttamalla tuo 10l säästökin on tietyissä tapauksissa täysin mahdollista. :lol: Tehojen suhteen ei ruiskun ja kaasariversion välillä ole käytännössä eroja. Imusarjat läppärungot ja yleensäkin ruokinta reikä vaikuttaa enemmän tehoon, kuin itse polttoaineen annostelun tapa. Ruiskun etu kaasariin tulee siitä, että sen säätäminen antaa enemmän mahdollisuuksia muuttaa seoksia, joita kaasutin versiossa rajoittaa yksinkertaisesti, imuilman joukkoon sekoitettava polttoaine tietyn kokoisilla suuttimilla. Toinen etu on se, että sormia ei tarvitse uittaa muutoksia tehtäessä välillä polttoaineessa, kun säädöt voi tehdä kannettavalla tietokoneella. Muutenkin tuo ruiskujen vaihto noihin earlyihin on kyseen alaista jo auton imagolle, ellei moottori ole todella korkealle viritetty ja sillä ajetaan päivittäin tai kilpaa, jolloin säätöjen puolesta alapään seoksien saaminen kohdilleen kadulle vaatii enemmän muokkausta, kuin kaasutin versiolla on mahdollista saavuttaa.
mä en halua edes ajatella että missä se halko sulla on :shock:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin