todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Nyt kaivataan todellisia teholukemia! Eli kerro mitä mottisi on syönyt ja millaisia lukemia on dynottu. Myös suorituskyky kiinnostaa, ja koneen "luonne". Suurimman mielenkiinnon kohteena on 64½-66 Mustang ja 289 cid, koska sellainen omassa tallissa - toki kaikki muutkin kiinnostaa.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Olen rakentanut tähän menessä vasta 5 kpl 289/302 koneita. Kahdesta viimeksi valmistuneesta on olemassa faktaa. Myydään osia palstalta "5.0 moottori" MYYMÄTTÄ ja "302 moottori"MYYTY
302 moottori:
Lohko ei ns. Fodin linja lohkoja dekattu
Kampiakseli vakio 50 oz-in
Pover Bond teräs damperi
Kiertokanget vakio
laakerit std
männät vakio
Kannet ns. trukki rautakannet, ei sisällä ilmakanavaa, muutoin erittäin vahvasti portatut,
venttiilit 1,90 imu 1,60 pako (rosteri)
pronssi ohjurit, O-rengas venttilivarsi kumit
venttiilijouset tuplat (riittävän jäykät)
ruuvi studit / guide plate / rullakeinut
kromimoly tönärit
Ford B303 nokka-akseli hydraulic roller tappet 284 / 284
RPM air-cap imusarja
kaasari Holley 650 db
full roller jakopää säädettävä 9-asentoinen
Tehot:264,5 kW / 5900 RPM
Vääntö:448 Nm / 4840 RPM
Mainittakoon, että tehoja noin 200 kW / 4500 RPM
ja vääntöä noin 375 Nm / 3000 RPM
Vartti maili taisi mennä johonkin 13,8 s / 174 km/h katurenkailla.
Ahvenistoa kierretty noin 00:01:39.000 s luokkaa.
5.0 moottori:
5.0 "trukki" moottori vuodelta 90 -94 (ei tarkastettu).
Kone on täysin standarti mitoissa, kampiakseli, kiertokanget, männät ym.
Kone on linjahoonattu kampi- ja kietokankilaakeripesät. Kaikki laakerit vaihdettu uusiksi linjahoonauksen yhteydessä.
Sylinterit on hoonattu ja männät uudelleen rengastettu.
Kone on tasapainoittettu.
Vakio kannet ja venttiilit (monikulma seetit back cut ym). Kanavat lievästi portatut.
Kansissa on uudet ventiilijouset, retainerit ja lukot. venttiilijouset on simmattu oikeisiin asennus- / auki paineisiin.
Venttiilikoneisto on muutettu Cranen rullakeinuiksi
(36750-16 FORD V-8 62-00, 221-260-289-302-351W CU.IN. (AND 5.0L H.O.)
STOCK RATIO AND STANDARD STUD DIAMETER MUST MACHINE 66-00 CYLINDER HEADS AND INSTALL 99156-16 3/8" ROCKER ARM STUDS AND 36650-1 PUSHROD GUIDEPLATES (HEAT TREATED PUSHRODS REQUIRED), OR USE 36655-16 CONVERSION KIT (NO MACHINING REQUIRED) ON 77-00 PEDESTAL MOUNT CYLINDER HEADS FOR STREET APPLICATIONS.
Muutoksessa käytetty Cranen 36655-16 conversion kittiä.
Koneessa on vakio rulla nokka-akseli.
Jakopää on säädettävä true roller (Timing Chain, Cloyes True Roller, Steel/Iron Sprockets, Ford Small Block).
Imusarja on Weiand Action+Plus intake manifold.
Kaasutin on Holley #4776 600 db.
Pakosarjat ovat Tri-Y.
Virranjakajana on Mallory 2555101 Race-proven performance.
Distributor, Dual Points.
Kone toimitetaan joko Ford Racing kytkinpakettilla, vetolevyllä tai ilman mitään.
Vesipumppu on Fordin vakio vasen kätinen.
Kone toimitetaan joko etusummpu tai FOX öljypohjalla.
Öljypummpu on vakio Ford.
Max. teho (180,5 kW) 245,5 hv / 4540 rpm.
Max. vääntö (423 Nm) 312 lbs / 3480 rpm.
(375Nm) 277 lbs / 2100 rpm, (412,5Nm) 304 lbs / 3000 rpm
Tämä mootori on varsinainen monitoimikone.
Soveltuu niin 1/4 mailille, radalle, maantielle ja kadulle.
Moottorilla ajettu varttimaili 14,530 s / 158,38 osaava pääsee allekkin.
Ahvenistolla on ajettu kerhon mestaruudesta sija 2, paras Ahveniston aika tällä moottorilla 00:01:42,700 s, Alastaro 00:01:39.666 s. Sama juttu osaava pääsee kovempaakin.
Maantiellä pystyy pihistämään jopa alle 10l/100km.
Nöyrä kaupungissa ei pode lämpöongelmia.
302 moottori:
Lohko ei ns. Fodin linja lohkoja dekattu
Kampiakseli vakio 50 oz-in
Pover Bond teräs damperi
Kiertokanget vakio
laakerit std
männät vakio
Kannet ns. trukki rautakannet, ei sisällä ilmakanavaa, muutoin erittäin vahvasti portatut,
venttiilit 1,90 imu 1,60 pako (rosteri)
pronssi ohjurit, O-rengas venttilivarsi kumit
venttiilijouset tuplat (riittävän jäykät)
ruuvi studit / guide plate / rullakeinut
kromimoly tönärit
Ford B303 nokka-akseli hydraulic roller tappet 284 / 284
RPM air-cap imusarja
kaasari Holley 650 db
full roller jakopää säädettävä 9-asentoinen
Tehot:264,5 kW / 5900 RPM
Vääntö:448 Nm / 4840 RPM
Mainittakoon, että tehoja noin 200 kW / 4500 RPM
ja vääntöä noin 375 Nm / 3000 RPM
Vartti maili taisi mennä johonkin 13,8 s / 174 km/h katurenkailla.
Ahvenistoa kierretty noin 00:01:39.000 s luokkaa.
5.0 moottori:
5.0 "trukki" moottori vuodelta 90 -94 (ei tarkastettu).
Kone on täysin standarti mitoissa, kampiakseli, kiertokanget, männät ym.
Kone on linjahoonattu kampi- ja kietokankilaakeripesät. Kaikki laakerit vaihdettu uusiksi linjahoonauksen yhteydessä.
Sylinterit on hoonattu ja männät uudelleen rengastettu.
Kone on tasapainoittettu.
Vakio kannet ja venttiilit (monikulma seetit back cut ym). Kanavat lievästi portatut.
Kansissa on uudet ventiilijouset, retainerit ja lukot. venttiilijouset on simmattu oikeisiin asennus- / auki paineisiin.
Venttiilikoneisto on muutettu Cranen rullakeinuiksi
(36750-16 FORD V-8 62-00, 221-260-289-302-351W CU.IN. (AND 5.0L H.O.)
STOCK RATIO AND STANDARD STUD DIAMETER MUST MACHINE 66-00 CYLINDER HEADS AND INSTALL 99156-16 3/8" ROCKER ARM STUDS AND 36650-1 PUSHROD GUIDEPLATES (HEAT TREATED PUSHRODS REQUIRED), OR USE 36655-16 CONVERSION KIT (NO MACHINING REQUIRED) ON 77-00 PEDESTAL MOUNT CYLINDER HEADS FOR STREET APPLICATIONS.
Muutoksessa käytetty Cranen 36655-16 conversion kittiä.
Koneessa on vakio rulla nokka-akseli.
Jakopää on säädettävä true roller (Timing Chain, Cloyes True Roller, Steel/Iron Sprockets, Ford Small Block).
Imusarja on Weiand Action+Plus intake manifold.
Kaasutin on Holley #4776 600 db.
Pakosarjat ovat Tri-Y.
Virranjakajana on Mallory 2555101 Race-proven performance.
Distributor, Dual Points.
Kone toimitetaan joko Ford Racing kytkinpakettilla, vetolevyllä tai ilman mitään.
Vesipumppu on Fordin vakio vasen kätinen.
Kone toimitetaan joko etusummpu tai FOX öljypohjalla.
Öljypummpu on vakio Ford.
Max. teho (180,5 kW) 245,5 hv / 4540 rpm.
Max. vääntö (423 Nm) 312 lbs / 3480 rpm.
(375Nm) 277 lbs / 2100 rpm, (412,5Nm) 304 lbs / 3000 rpm
Tämä mootori on varsinainen monitoimikone.
Soveltuu niin 1/4 mailille, radalle, maantielle ja kadulle.
Moottorilla ajettu varttimaili 14,530 s / 158,38 osaava pääsee allekkin.
Ahvenistolla on ajettu kerhon mestaruudesta sija 2, paras Ahveniston aika tällä moottorilla 00:01:42,700 s, Alastaro 00:01:39.666 s. Sama juttu osaava pääsee kovempaakin.
Maantiellä pystyy pihistämään jopa alle 10l/100km.
Nöyrä kaupungissa ei pode lämpöongelmia.
Viimeksi muokannut Mexico65, 17 Helmi 2005, 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Pähkinänkuoressa:
302 + '64 289-kannet vakiokunnossa
Crane Energizer 272 laahaava nokka
Summit full rolleri -keinut
Cloyes TRUE-roller jakopää
Weiand hi-riser -imusarja ('70s)
Carter AFB 600cfm
Dynotech -peltisarjat -> X -> 2,5" Dynomaxit
238hp @ 5100
393Nm @ 3830
Mukava kruisailukone.
Kannattanee lukaista tämä:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=258
302 + '64 289-kannet vakiokunnossa
Crane Energizer 272 laahaava nokka
Summit full rolleri -keinut
Cloyes TRUE-roller jakopää
Weiand hi-riser -imusarja ('70s)
Carter AFB 600cfm
Dynotech -peltisarjat -> X -> 2,5" Dynomaxit
238hp @ 5100
393Nm @ 3830
Mukava kruisailukone.
Kannattanee lukaista tämä:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=258
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Ompa hiljaista
Vai onko niin, että todelliset tehot paljastuvat vasta paikallisen Esson baarin nurkkapöydässä
Minä ainakin kaipaisin niiden kuuluisien ISOlohkojen saavutuksia paperiversioina
Tehot ja tulokset ei synny ostettujen osien kokonaisuudesta vaan mittausten perusteella
Vai miltä kuulostaa: imusarja +20 hv, kaasari + 15 hv, kannet +45 hv, pakosarjat ja putkisto +20 hv, tehopuola +5 hv, vapaavirta suodatin + 5 hv ja kromatut pakoputken päät + 10 hv. Perus kone oli 200 hv 302 eli tehon lisäys 120 hv eli yhteen sä 320 hvja kun huomioidaan hyvä asennus niin saadaan noin 350 hv kone, eipä tarvitse enää kylillä lisäillä.

Vai onko niin, että todelliset tehot paljastuvat vasta paikallisen Esson baarin nurkkapöydässä

Minä ainakin kaipaisin niiden kuuluisien ISOlohkojen saavutuksia paperiversioina

Tehot ja tulokset ei synny ostettujen osien kokonaisuudesta vaan mittausten perusteella

Vai miltä kuulostaa: imusarja +20 hv, kaasari + 15 hv, kannet +45 hv, pakosarjat ja putkisto +20 hv, tehopuola +5 hv, vapaavirta suodatin + 5 hv ja kromatut pakoputken päät + 10 hv. Perus kone oli 200 hv 302 eli tehon lisäys 120 hv eli yhteen sä 320 hvja kun huomioidaan hyvä asennus niin saadaan noin 350 hv kone, eipä tarvitse enää kylillä lisäillä.

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
457 kirjoitti:kromatut pakoputken päät + 10 hv.





Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Paperitiikereitäkö täällä esitellään...457 kirjoitti:Minä ainakin kaipaisin niiden kuuluisien ISOlohkojen saavutuksia paperiversioina![]()

No mitäs tuollainen viritys on, essonpaarissa jo pelkällä imusarjalla ja peltisarjoilla saadaan yli 300hv457 kirjoitti:Tehot ja tulokset ei synny ostettujen osien kokonaisuudesta vaan mittausten perusteella![]()
Vai miltä kuulostaa: imusarja +20 hv, kaasari + 15 hv, kannet +45 hv, pakosarjat ja putkisto +20 hv, tehopuola +5 hv, vapaavirta suodatin + 5 hv ja kromatut pakoputken päät + 10 hv. Perus kone oli 200 hv 302 eli tehon lisäys 120 hv eli yhteen sä 320 hvja kun huomioidaan hyvä asennus niin saadaan noin 350 hv kone, eipä tarvitse enää kylillä lisäillä.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Ford 429,c6 auton paino 2085 kg,viimekesänä alastarolla 13,9/160Fastback kirjoitti:Paperitiikereitäkö täällä esitellään...457 kirjoitti:Minä ainakin kaipaisin niiden kuuluisien ISOlohkojen saavutuksia paperiversioina![]()
Jotain tälläistä ISOlohko kysymystä jo odotinkin. Pullistelen moottorillani sitten kun se on pellin alla ja auto ajossa. Oletko tullut ajatelleeksi etteivät kaikki halua esitellä dynonumeroita julkisella forumilla?
No mitäs tuollainen viritys on, essonpaarissa jo pelkällä imusarjalla ja peltisarjoilla saadaan yli 300hv457 kirjoitti:Tehot ja tulokset ei synny ostettujen osien kokonaisuudesta vaan mittausten perusteella![]()
Vai miltä kuulostaa: imusarja +20 hv, kaasari + 15 hv, kannet +45 hv, pakosarjat ja putkisto +20 hv, tehopuola +5 hv, vapaavirta suodatin + 5 hv ja kromatut pakoputken päät + 10 hv. Perus kone oli 200 hv 302 eli tehon lisäys 120 hv eli yhteen sä 320 hvja kun huomioidaan hyvä asennus niin saadaan noin 350 hv kone, eipä tarvitse enää kylillä lisäillä.Joo, on mullakin K&N putsari.
nyt 030 ylikoossa ja useita muitakin parannuksia+manuaali laatikko.
En ole penkissä käynyt kun kulkee ihan hyvin ilman noita penkkipapereitakin

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Heh, noinhan se taitaa mennä...457 Lähetetty: Sun Hel 20, 2005 20:10 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Ompa hiljaista
Vai onko niin, että todelliset tehot paljastuvat vasta paikallisen Esson baarin nurkkapöydässä
Minä ainakin kaipaisin niiden kuuluisien ISOlohkojen saavutuksia paperiversioina
Tehot ja tulokset ei synny ostettujen osien kokonaisuudesta vaan mittausten perusteella
Vai miltä kuulostaa: imusarja +20 hv, kaasari + 15 hv, kannet +45 hv, pakosarjat ja putkisto +20 hv, tehopuola +5 hv, vapaavirta suodatin + 5 hv ja kromatut pakoputken päät + 10 hv. Perus kone oli 200 hv 302 eli tehon lisäys 120 hv eli yhteen sä 320 hvja kun huomioidaan hyvä asennus niin saadaan noin 350 hv kone, eipä tarvitse enää kylillä lisäillä.


Tuo viimeinen taitaa olla yleinen isolohkomiesten kommentti! Se tuntuu paljolta, mutta...Galaxie61 Lähetetty: Maa Hel 21, 2005 10:40 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Ford 429,c6 auton paino 2085 kg,viimekesänä alastarolla 13,9/160
nyt 030 ylikoossa ja useita muitakin parannuksia+manuaali laatikko.
En ole penkissä käynyt kun kulkee ihan hyvin ilman noita penkkipapereitakin
Sen mitä penkitystä olen nähnyt niin on hauskaa huomata, kun isolohkon omistaja tulee paikalle kysellen, että mahtaako penkissä riittää rahkeet auton mittaamiseen. Loppujen lopuksi omistaja poistuu paikalta sekavin "missäs ne loput hevoset on" tuntein...
Muistaakseni Jyrin 302 Musti ei jäänyt viime kesänä Stadian autolabrassa pahasti jälkeen päivän tehokkaimmalle, 454 Chevylle?? Korjatkaa, jos muistan väärin...

Tomi
PS: Vielä mukaan tulevan kesän speksit...
652 kuutiota

0-100 alle 6 s

0-400m alle 14s

(paino 173kg, teho n. 50hv ja vääntö n.60Nm)

Suzuki DR 650 RSE -93
- moloracing
- Tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 22 Helmi 2005, 13:38
- Paikkakunta: Turku
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
300hp pikkulohko ja 300hp isolohko menee samanpainosessa autossa samoja aikoja. Isolohkolla perävälitys voi olla luokkaa 3.08, pikkulohkolla pitää olla taas luokkaa 4.11. Kummalla on mukavempi ajella?
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
No niin nyt päästiin mieli aiheeseeni tehopainosuhdeFastback kirjoitti:360hv ja 400 Nm on kökkö yhdistelmä kuljettajamaan yli 2 tonnin painoista autoa. Vaihdetaan hirviö 302 2 tn autoon ja katsotaan kun voima puhuu.

Eli jos auto painaa noin 1200 kg ja tehoa noin 360 hv niin vastaavaan tehopainosuhteeseen päästään 2000 kg autolla 600 hv tehoilla. Ja miten se läski siitä viivalta sitten irtoaa?

Vai menikö jokin pieleen ajatuksissani?

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
ok, 1 = 1 ja 2 = 2. Keskustellaan teho painosuhteesta, niin kerrohan kuinka 302 liikuttaa 2 tn autoa esim. 429:iin nähden? Mites 1200 kg auto 600 hv isolohkolla - mites se irtoaa viivalta? Minä kyllä liputan isolohkovärejä, mutta aivan käsittämätöntä tämä mustangistien pikkulohko jumalointi. Jos joskus on verrattu omaa 16 sekunnin 289 mussea tukkoiseen 15s '67 390 musseen, niin kaikki isolohkot ovat perseestä, painavia, hitaita, bensarosvoja ja mitä vielä?!?457 kirjoitti:No niin nyt päästiin mieli aiheeseeni tehopainosuhdeFastback kirjoitti:360hv ja 400 Nm on kökkö yhdistelmä kuljettajamaan yli 2 tonnin painoista autoa. Vaihdetaan hirviö 302 2 tn autoon ja katsotaan kun voima puhuu.![]()
Eli jos auto painaa noin 1200 kg ja tehoa noin 360 hv niin vastaavaan tehopainosuhteeseen päästään 2000 kg autolla 600 hv tehoilla. Ja miten se läski siitä viivalta sitten irtoaa?![]()
Vai menikö jokin pieleen ajatuksissani?


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
En ole yrittänytkään tehdä autostani mitään kiihdytysautoa,se on kesällä jokapäivä ajossa työmatkat yms.457 kirjoitti:No niin nyt päästiin mieli aiheeseeni tehopainosuhdeFastback kirjoitti:360hv ja 400 Nm on kökkö yhdistelmä kuljettajamaan yli 2 tonnin painoista autoa. Vaihdetaan hirviö 302 2 tn autoon ja katsotaan kun voima puhuu.![]()
Eli jos auto painaa noin 1200 kg ja tehoa noin 360 hv niin vastaavaan tehopainosuhteeseen päästään 2000 kg autolla 600 hv tehoilla. Ja miten se läski siitä viivalta sitten irtoaa?![]()
Vai menikö jokin pieleen ajatuksissani?
viivalta irtosi kohtuullisesti 60 jalkaa 1.8 sek,kun oli vain vakio turbiini
ja 3.25 välitys.
Enkä ole täällä väittämässä kumpi parempi iso vai pikkulohko,eikä mene
herne nenään jos joku ajaa pienemmällä kovempaa, tämä on vaan harrastamista

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Tällainen tarina sopii kertoa iso-ja pikkulohkomiehille. Koska aihe on taas rönsyillyt.
Harrastelin joskus vähän vakavammin Corvettea, noin kymmenisen vuotta (87 - 97). Lehteä tuli kotiin luukusta, koskien tietenkin Vetteä ja kaiken maailman kuminparuttajaisissa tuli kävästyä.
USA:n Corvette-kerho piti kerran vuodessa ison tapahtuman, jossa oli myös tarkka ja vakavahenkinen kiihdytyskilpailu. Kaikkihan tietää, että Vetten saa lähtemään helpolla kovaa, johtuen taka-akselin rakenteesta ja painosuhteesta 50/50 (pikkulohkolla). Kaikki myös tietää millaisia moottoreita Vetteen on saanut. Miten olisi L88 ?
Kuvittelisi varmaan, että isolohkot napsi aina kiihdytyskisan palkinnot ? Niin ne napsikin, mutta vain koriltaan muunneltujen sarjassa. Tahtoo sanoa, että LT1 vetäsi muistaakseni joka ikisen kerran nopeimman ajan stripillä orkkisten sarjassa.
Vette toimi siis parhaiten pikkulohkolla, kun isoja takakumeja ei päässyt hyödyntämään Vetten pienten lokareitten takia. Tämä oli tietenkin suoraan ajettaessa, radalla tilanne oli vielä parempi pikkulohkolle.
Oman -63 Vetten pannu oli blueprintattu 327, noin 340 hp:n tehoilla, 3,75 välityksellä ja Muncien close ratio askilla, jossa oli kakkosen vaihtopiste 103 km/h. Stripillä sillä otti lähes jokaiselta isolohkolta turpiin, sitten kun oltiin liikennevaloissa kaupungin laitamilla, niin tilanne olikin toinen. Vetten kun laukasi, niin takapää niiasi (kun vanhassa Volkkarissa), mustaa pari metriä ja sen jälkeen pelkkää pitoa ja yleensä kadulla ei sadan yli vedätetä. Ne samat isolohkot, kun stripillä pyyhki Vettellä kanveesia suti ja sauhusi jossain pikkasen taka-alalla. Kadulla on aina jotain viemärinkantta, santaa tms. muuta vähemmän täydellistä pidon kannalta.
Voi olla, että muisti rakoilee
, muttei nyt tule mieleen hävisinkö ikinä liikennevalokiihdytystä millekään viereen sattuneelle autolle.
Mutta onhan isolohkossa tyyliä, se idea on varmaan vähän niin kun isot tissit naisella. Ei ne ole käytännölliset, mutta lähes kaikki niitä kumminkin hinkuu. 
Harrastelin joskus vähän vakavammin Corvettea, noin kymmenisen vuotta (87 - 97). Lehteä tuli kotiin luukusta, koskien tietenkin Vetteä ja kaiken maailman kuminparuttajaisissa tuli kävästyä.
USA:n Corvette-kerho piti kerran vuodessa ison tapahtuman, jossa oli myös tarkka ja vakavahenkinen kiihdytyskilpailu. Kaikkihan tietää, että Vetten saa lähtemään helpolla kovaa, johtuen taka-akselin rakenteesta ja painosuhteesta 50/50 (pikkulohkolla). Kaikki myös tietää millaisia moottoreita Vetteen on saanut. Miten olisi L88 ?


Oman -63 Vetten pannu oli blueprintattu 327, noin 340 hp:n tehoilla, 3,75 välityksellä ja Muncien close ratio askilla, jossa oli kakkosen vaihtopiste 103 km/h. Stripillä sillä otti lähes jokaiselta isolohkolta turpiin, sitten kun oltiin liikennevaloissa kaupungin laitamilla, niin tilanne olikin toinen. Vetten kun laukasi, niin takapää niiasi (kun vanhassa Volkkarissa), mustaa pari metriä ja sen jälkeen pelkkää pitoa ja yleensä kadulla ei sadan yli vedätetä. Ne samat isolohkot, kun stripillä pyyhki Vettellä kanveesia suti ja sauhusi jossain pikkasen taka-alalla. Kadulla on aina jotain viemärinkantta, santaa tms. muuta vähemmän täydellistä pidon kannalta.
Voi olla, että muisti rakoilee




todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Ajeleehan toiset päivittäin junallakin.
Voin hyvin ymmärtää ettei 302 pikkulohko junaa kovin ripeästi liikuta.
Minä en aja juunaa
Kai tässä itsekullakin on jonkinlaisi tarpeita ripeään liikkumiseen tai vain hetken vauhdin nautiskeluu. Tekee sen sitten minkälaisella laitteella tahansa, on laitekuitenkin jollain voimalla lingottava liikkelle ja ylläpidettävä liikettä. Minulle ihan sama on se sitten isolohko tai pikkulohko kunhan liikkeelä pysytään.

Voin hyvin ymmärtää ettei 302 pikkulohko junaa kovin ripeästi liikuta.

Minä en aja juunaa

Kai tässä itsekullakin on jonkinlaisi tarpeita ripeään liikkumiseen tai vain hetken vauhdin nautiskeluu. Tekee sen sitten minkälaisella laitteella tahansa, on laitekuitenkin jollain voimalla lingottava liikkelle ja ylläpidettävä liikettä. Minulle ihan sama on se sitten isolohko tai pikkulohko kunhan liikkeelä pysytään.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Gallu66
- Aktiivi
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
- Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Saab 96 -76 Ford V4 92 cid (1.5) 65 hv ilman apulaitteita. Etupyörästä n. 48 hv





