Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
msi78
Hiljaisempi
Auto: Ford Mustang -67

Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja msi78 »

Alkais olla moottorin asennus ajankohtainen ja pulmana on että mahtuuko Flowtech-peltisarjat olemaan paikoillaan kun moottorin laskee tilaansa?
Vai pitääkö asentaa kone ensin ja pakosarjat vasta sitten kun moottori on jo paikoillaan? Ahtaalta näyttää varsinkin ohjaus-simpukan puoli. Vaihteisto (C4) on jo autossa paikoillaan.
Niin ja konehan on 289 ja auto -67 vuosimalliltaan.
Topias74
Superpölöttäjä

Re: Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Riippuu ihan niistä peltisarjoista. Isompikin moottorikin mahtuu -67 koriin. Kokeile, eihän tuo ole iso homma nostaa kone uudestaan ylös jos näyttää ahtaalle.

Mulla sama koppa mutta sarjat on Patriot performance puolipitkät.
Jeppe-81
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja Jeppe-81 »

Varmaan mahtuu oleen mut aika kivuton ne on alakautta nostaa kuhan kone on paikoillaan, vähä käyttää keulaa ilmassa. Mulla hookerin pitkät sarjat.
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kai tuo pieni kone menee peltisarjojen kanssa kun isolohkokin menee peltisarjojen ja laatikon kanssa 67 koppaan.
Mutta helpointa on laittaa pakosarjat pikkulohkoon koneen asentamisen jälkeen.
Itse suosin tuota kone ensi ja pakosarjat sitten. Isolohkon kanssa pakosarjojen jälkeenpäin kiinittäminen on huomattavasti hankalampaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang HT 1967

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Samaa mieltä Mehikon kans, laittaisin ensin koneen, sitten vasta sarjat kiinni. Näin oon tehnyt monet kerrat omaan kuusseiskaan. Kun sulla on jo se C4 siellä paikallaan niin ilman sarjoja kone...

Peltisarjojen kiinnitys kansiin aina yhtä "tuskaa" kuitenkin... Siis minä oon tätä mieltä :D
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
msi78
Hiljaisempi

Kiitoksia tiedoista. Täytyy koittaa illan aikana käytännössä miten menee.
jls
Addikti
Auto: 1965 Fastback 351

Viesti Kirjoittaja jls »

Tuskaa se asennus on varsinkin, kun 65-66 koppaan lusikoitu 351w lohko. Sitten tietää mikä on ahdas konehuone. Noin milli jää pelivaraa tornien ja sarjojen väliin. Ruuvit on niin ahtaasti, että kyynärvarret verillä ja sarjojen kiinnittämiseen saa varata useamman tunnin. En silti valita, itehän oon valintani tehnyt ja sen kanssa on elettävä.

Vinkkinä muille, että jos konehuone on tosi ahdas, kannattaa jättää moottorinkannakkeet irti ja roikottaa konetta norsussa, joilloin koneen saa työnnettyä toiseen reunaan ja edes yhden sarjan kiinni inhimillisesti.

Ite otan aina laatikon alas koneen irroitusta / asennusta varten, mutta eihän se pakko ole. Helpointa olis varmaan laittaa kone ja laatikko yhteen lattialla ja nostaa koko nippu kerralla. Auton alla on ahdasta laitella koppaa kiinni moottorin perään.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
msi78
Hiljaisempi

Kone löysi paikkansa ihan kohtuu helposti. Pakosarjat laitoin konetilaan valmiiksi ja sitten laskin koneen suurinpiirtein kohilleen ja sahasin pidemmästä pultista kannan pois ja pyöritin moottorin perään ohjuriksi. Sitten vähän heiluttelemalla kone loksahti paikoilleen. Viimeiseksi kumityynyt paikoilleen. Nyt vain pakosarjat kiinni ja loppuja osia kasaamaan. Seuraavalla kerralla kyllä koko pakettina laitan paikoilleen kun konetta ja laatikkoa päivittää.
Vastaa Viestiin