Pertronix jakaja
Pertronix jakaja
Kokemuksia? aattelin uutta jakajaa 65.een ,kokemuksia kärjettömistä jakajista pertronixia vaiko Msd:tä 289:iin.Konetta piristetty uusilla kansilla ,kaasarilla, peltisarjoilla ja pikkasen jyrkemmällä nokalla.
- jls
- Addikti
- Auto: 1965 Fastback 351
Re: Pertronix jakaja
Tuollahan olis myyntipalstalla Samilta käytetty MSD. Minulla ei ole kokemusta Pertronixista, joten en voi itse kysymykseen vastata. MSD:stä on positiivisia kokemuksia. Helppo säätää ja toimii.
Varmaan ensimmäisenä pitää miettiä haluaako/tarviiko keskipakoennakkoa vai ei. Jos ei, itse ostaisin tuon Samin jakajan kun on sopivasti tarjolla ja myyjä ihan viimeisen päälle.
Varmaan ensimmäisenä pitää miettiä haluaako/tarviiko keskipakoennakkoa vai ei. Jos ei, itse ostaisin tuon Samin jakajan kun on sopivasti tarjolla ja myyjä ihan viimeisen päälle.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- starsky
- Aina äänessä
- Auto: 1966 ht
66 HT 347 C4
Pertronix Ignitor III (retromallin jakajaan asennettu valmiiksi) ja puolana Pertronix Flame Thrower III v2014 alkukevään 650 km ajan.
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 7134600+01
http://www.mustangsunlimited.com/Cougar ... ustang.axd
Pelasi moitteetta. Asennuksessa huomioitava, että pitää tulla suoraan akun kautta sähköt tai ainakin purettava virtalukkosysteemistä välivastukset pois (laitoin releellä, virtalukosta ohjaus + tietysti asianmukaiset sulakkeet).
Puola olisi hyvä myös olla ko. härvelille sopiva eikä originaali.
Integroitu kierrosluvun rajoitin pelasi myös ok.
Yllätyksetön paketti.
Sattuneesta syystä (konerikko, uuden koneen rakentelu ja EFI siirtymä menossa) meni kiertoon ja pelaa käsittääkseni ihan ok seuraavalla omistajalla.
edit 100917 starsky: linkki korjattu.
Pertronix Ignitor III (retromallin jakajaan asennettu valmiiksi) ja puolana Pertronix Flame Thrower III v2014 alkukevään 650 km ajan.
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... 7134600+01
http://www.mustangsunlimited.com/Cougar ... ustang.axd
Pelasi moitteetta. Asennuksessa huomioitava, että pitää tulla suoraan akun kautta sähköt tai ainakin purettava virtalukkosysteemistä välivastukset pois (laitoin releellä, virtalukosta ohjaus + tietysti asianmukaiset sulakkeet).
Puola olisi hyvä myös olla ko. härvelille sopiva eikä originaali.
Integroitu kierrosluvun rajoitin pelasi myös ok.
Yllätyksetön paketti.
Sattuneesta syystä (konerikko, uuden koneen rakentelu ja EFI siirtymä menossa) meni kiertoon ja pelaa käsittääkseni ihan ok seuraavalla omistajalla.
edit 100917 starsky: linkki korjattu.
Mulla oli Pertronixin edeltäjä, Per-Lux eikä siinä mitään vikaa ollut koko aikana, joku vaan oli vaihtanut siihen jousien tilalle rautalankaa, eli kiinteä ennakko. Löysin sitten Performance Distributorin DUIn, eli HEippa-jakajaan laitettu foordin nokalle ja öljypumpulle sopiva sovite. Se on pelittänyt ilman ongelmia toistakymmentä vuotta.
Petro on varmatoiminen sytty , ollut minun konissa 1997 alkaen ja toimii edelleen. Eikä edes seonnut apuvirran annon yhteydessä sattuneen oikosulun johdosta. MSD ei hyväksy pienintäkään oikaria, siitä kyrvähtää jakajasta tunnistin elementti. On meinaan kokemusta siitäkin pieni oikosulun räpsäys ja kipinät katosi , uudella tunnistimella sitten taas pelasi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- Homer65
- Over The Top
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Viesti:
Kun käyttää hiukan järkee, eikä turaa oikosulkua,niin vehkeet kestää!!
Viisaan?? vinkki!!
Viisaan?? vinkki!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vähän sivusta: ei ole ollut yhtään Pertronixin jakajaa mutta mulla on ollut kahdessa autossa saman firman kärjetön Ignitor -konversio (muistaakseni v. I ja II) ja Flame Thrower -sytkäpuola ja ne pelasivat vuosia hienosti. Tällä kokemuksella en epäröisi kokeilla niiden jakajaakaan.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Viisaampa vinkki hyvikin??. Se tunari olikin jostakin tampereen ympäristöstä, joka oli ne sätökset viritellyt kyseiseen kulkineeseen, ja minä sitten asensin uudet sähköt (sitä järkeä käyttäin).Homer65 kirjoitti:Kun käyttää hiukan järkee, eikä turaa oikosulkua,niin vehkeet kestää!!
Viisaan?? vinkki!!
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302