Ei kestä kaasua

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Herkkulenkki
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
Auto: Ford Mustang 66ht
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Herkkulenkki »

Jospas täältä löytyis apuu ongelmaan.
Mulla on 66ht 289 v8 ja c4. Weiand imusarja ja siinä holley.
Auto lähtee hyvin käyntiin ja toimii todella hienosti ku ajelee normaalisti, mutta ku painaa kaasun pohjaan, niin ryytyy siihen, puolella kaasulla lähtee ihan ok, mut täys kaasua ei kestä.
tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu.

Myös tuo c4 vaihteet ihmetyttää, ku tuntuu et vaihtaa kerran vaikka on pienellä pisteellä tai isolla mis vihree ympyrä.
Avatar
jarzap
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 13:03
Auto: -Ford Mustang SR 1969
-Dodge Challenger 1970 R/T SE
Paikkakunta: St. Lake

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja jarzap »

Kiihdytyspumpulta voisi koittaa sätää lisää "hörppyä".
-Ford Mustang SR 1969 351W + FMX
-Dodge Challenger 1970 R/T SE
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Herkkulenkki kirjoitti: 28 Kesä 2019, 21:17 Jospas täältä löytyis apuu ongelmaan.
Mulla on 66ht 289 v8 ja c4. Weiand imusarja ja siinä holley.
Auto lähtee hyvin käyntiin ja toimii todella hienosti ku ajelee normaalisti, mutta ku painaa kaasun pohjaan, niin ryytyy siihen, puolella kaasulla lähtee ihan ok, mut täys kaasua ei kestä.
tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu.

Myös tuo c4 vaihteet ihmetyttää, ku tuntuu et vaihtaa kerran vaikka on pienellä pisteellä tai isolla mis vihree ympyrä.
Eiköhän löydy ainakin mielipiteitä. Mikä Weiand ja mikä Holley? Vaikka tuo ehdotus kiihdytyspumpun toiminnasta voi olla oikea. Sehän antaa lisähuikkaa juuri silloin kun läpät avataan kunnolla.

Eiköhän tuo ole C4-lootan ominaisuus.
"I just built a STREET transmission for my wife and you can't feel it shift. It goes from 1-2 and 2-3 before you cross the intersection under light to acceleration. That is how it is supposed to shift with a stock engine. The early shifts are easier on the tranny and engine." Eli kun olet risteyksestä lähtenyt valoista suoraan, niin kolmonen on jo pesässä ennen kuin olet risteyksen ylittänyt.
Herkkulenkki
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
Auto: Ford Mustang 66ht
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Herkkulenkki »

Ja ei muutako koklaan tota kiihytyspumppu juttua. Ulkopuolinen kumi näyttää ainakin olevan rispaatunut.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Mites bensan tulopuoli? Tiedän pari tapausta, jossa ei tullut tankista riittävästi bensaa tukkoisuuden/lian takia niin hyytyi kun antoi vähän enemmän happea.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Herkkulenkki
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
Auto: Ford Mustang 66ht
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Herkkulenkki »

aluks pitää tutki kiihytyspumppu ja sit bensantulo.
Herkkulenkki
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
Auto: Ford Mustang 66ht
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Herkkulenkki »

Kokeiltu monesti pumppaila kaausa kiihityksessä, mut ei juurikaan mitään merkitystä.
Täytyypä tutkailla vkl mikä weiandin imusarja paikalla, ja mikä holley.
Mistähän sen holley tiedot löytää?


Puoleen kaasuun asti toimii loistavasti, mut sen jäläkeen ku laittaa lavan lattiaan, niin ryytyy saman tie.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Herkkulenkki kirjoitti: 05 Heinä 2019, 12:42 Kokeiltu monesti pumppaila kaausa kiihityksessä, mut ei juurikaan mitään merkitystä.
Täytyypä tutkailla vkl mikä weiandin imusarja paikalla, ja mikä holley.
Mistähän sen holley tiedot löytää?


Puoleen kaasuun asti toimii loistavasti, mut sen jäläkeen ku laittaa lavan lattiaan, niin ryytyy saman tie.
Holleyssa on ryyppytornin etuosassa list numba ja tuolta löytyy tietoa
https://documents.holley.com/techlibrar ... isting.pdf
Herkkulenkki
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
Auto: Ford Mustang 66ht
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Herkkulenkki »

Täytyy vkl aika tarkistaa tuo holley hommeli. Ei oo kohokammiota tarkastettu eikä mitään sihtiä. Ne täytyy tarkistaa.

Autolla ajettu viimeiset 15v vain konttorille ja sit takas lämpimään talliin. Et vois hyvin olla kohokammiossa tai sihdissä vikaa, tai niissä polttoaine letkuissa.

Paikallaan ottaa kyl kierroksia hyvin.
Herkkulenkki
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
Auto: Ford Mustang 66ht
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Herkkulenkki »

Ei löydy mun holleysta mistään list numberis, ryyppyläpässä oli 487 numero.
Imusarja on Weiand X-Celerator 7519

Ei mitään tietoo onko moottorille tehty jotain, pakko kaivaa edellisen omistajan tiedot.
Liitteet
IMG_20190709_204009.jpg
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mikäs Holikka tää on kun ei o kohokammioita ollenkaan?
Herkkulenkki
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
Auto: Ford Mustang 66ht
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Herkkulenkki »

Tos toinen kuva, ja samaan mietin itekkin et mikäs holley tää oikein on.
Täytyy ottaa huomenna vielä parempi kuva sivusta.
Liitteet
IMG_20190709_204016.jpg
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Voisko olla huollon tarpeessa? Ainakin ulkoisilta osilta näyttää ainkin kuvissa.. epäsiistiltä?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Herkkulenkki
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
Auto: Ford Mustang 66ht
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja Herkkulenkki »

Joo Putsata se ainakin täytyy, mut ratkaseeko se kaasu ongelman?
Kiihityspumppu ruikkas aikaki heti bensaa ku koikelin kaasua vääntää.
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Holley 4360 fuel saver. Kannattaisi ehkä kokeilla kunnon kaasarilla, josko toimisi paremmin.

https://www.thirdgen.org/forums/carbure ... olley.html
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Vastaa Viestiin