Mustang/falcon
Mustang/falcon
Onko täällä kellään tietoa miten hyvin early mustangin alusta vastaa -64 falconin alustaa?
Alustan osia mm.ohjaus,jarru,jousi,iskunvaimennus ja pusla tavaraa etsiessäni olen törmännyt tilanteeseen jossa falconia ei tunneta luetteloissa.
Mustangiinhan saa kaikkea,jos tietäisi poni osien käyvän ongelmat olisi pois pyyhkäisty.
Alustan osia mm.ohjaus,jarru,jousi,iskunvaimennus ja pusla tavaraa etsiessäni olen törmännyt tilanteeseen jossa falconia ei tunneta luetteloissa.
Mustangiinhan saa kaikkea,jos tietäisi poni osien käyvän ongelmat olisi pois pyyhkäisty.
Re: Mustang/falcon
Itse olen ainakin siinä uskossa, että musse olisi vaan uudelleen koritettu falcon?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
-64/65 Comettiin joka on pääosin sama kuin 64/65 Falcon jonkinverran perehtyneenä ainakin seuraavaa Falcon/Comet /Mustang
Etujousitus ; ylä ja alatukivarret samat,spindelit samat, jousikeinut ja jouset samat. Centerlink eri, samoin kääntövarsi ja apusimpukka. RT päät ilmeisesti samat. Konehuone on noin sentin kapeampi kuin Mustangissa joten esimerkiksi Mustang Hipo valusarjat ei sovi. Etuiskarit eri .Ohjausakseli/pylväs on eri mittainen kuin Mustangissa. Takajouset pusliltaan samat mutta jousien mitta kaikissa kolmessa eri. Mustangin takaiskarit samat kuin Comet /Falcon. Hyvä paikka osille jollei löydy maasta on Falconparts , sieltä saa mm Centerlinkkiä kohtuuhintaan -65 malliin , jollaiseksi -64 ohjaus kannattaa vaihtaa kun osia tarvitaan, saatavuus parempi ja hinnat kohtuullisia.
Etujousitus ; ylä ja alatukivarret samat,spindelit samat, jousikeinut ja jouset samat. Centerlink eri, samoin kääntövarsi ja apusimpukka. RT päät ilmeisesti samat. Konehuone on noin sentin kapeampi kuin Mustangissa joten esimerkiksi Mustang Hipo valusarjat ei sovi. Etuiskarit eri .Ohjausakseli/pylväs on eri mittainen kuin Mustangissa. Takajouset pusliltaan samat mutta jousien mitta kaikissa kolmessa eri. Mustangin takaiskarit samat kuin Comet /Falcon. Hyvä paikka osille jollei löydy maasta on Falconparts , sieltä saa mm Centerlinkkiä kohtuuhintaan -65 malliin , jollaiseksi -64 ohjaus kannattaa vaihtaa kun osia tarvitaan, saatavuus parempi ja hinnat kohtuullisia.
Onko tietoo miten etuiskarit eroo?SR 70 kirjoitti:-64/65 Comettiin joka on pääosin sama kuin 64/65 Falcon jonkinverran perehtyneenä ainakin seuraavaa Falcon/Comet /Mustang
Etu vakaajasta onko tietoo tosin näyttäähän noita falconiinkin saavan?
Toi ohjaus on suurin huolen aihe ja mietinkin tässä laittaisko suoraan hammastangon maksaa vaan sen 1,5k€
Comet / Falcon tappi ylöspäin, Mustangissa latta poikittainen jousitornien yläpäässä. KYB KG 4505 on napakat ja edulliset. -64/65 vakaaja Mustangista käy ainakin Comettiin eteen. Hammastangon kanssa tarkkana, -64/65 mustangin sarja konehuoneen eri leveydestä johtuen tuskin käy. Itse laitoin -70 mussen 16-1 välityksisen simpukan, tässä kääntövarsi(tehostetusta) on täsmälleen muodoltaan ja sijoitukseltaan sama kuin -65 Comet / Falcon V8 tehostamattomassa ohjauksessa.