Early SuomiMustangit

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

TiM
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Joulu 2011, 12:19
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja TiM »

pee5 kirjoitti:TZE on HT, mutta miten on TEO ja MID +muut.
TZE-1 oli sininen HT
TEO-10 myöskin HT, kaksivärinen tummemmalla kyljen upotuksella.
Avatar
Bruthal
Aktiivi
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Elo 2013, 08:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Bruthal »

Tuonne kuvaesittelyihin oman autoni jo laitoinkin mutta pistetään tännekin kun en löytänyt siitä mainintaa. Kyseessä siis 1966 HT Mustang A-koodin 289 koneella ja 4-vaihteisella manuaalilla. Rekisteritunnus GFM-76 pitäisi olla alkuperäinen. GT-statuksesta en ole täysin varma vaikka monta GT-varustetta löytyykin. Saattaa olla, että ne on lisäilty vuosien varrella koska kaikki ei täsmää ainakaan jenkkisivustojen tarkistuslistoihin.

Auto myytiin uutena Lappeenrannan Autokeskus OY:ltä ja tässä Trafilta saatu omistajalista:

19.9.1967 - 12.10.1968: Kaarlo Savitaipaleelta
12.10.1968 - 11.11.1987: Jukka Valkealasta
11.11.1987 - 12.10.1988: Tiedot puuttuvat. Kenties seuraava omistaja ei rekisteröinyt autoa vuoteen?
12.10.1988 - 22.3.1995: Aki Kuusankoskelta
22.3.1995 - 4.9.1995: Hans Kuusankoskelta
4.9.1995 - 8.11.2005: Ari Kuusankoskelta
8.11.2005 - 26.8.2013: Ari Jaalasta
26.8.2013 eteenpäin: minä

Kuvia ja tarinaa auton kunnostuksesta löytyy blogista:
http://mustang66project.blogspot.fi/
1966 Mustang HT / A-code 289 / 4 vaihteinen manuaali
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Yksi kappale suomi 66Ht konia seisoo minun pajalla maalattavana, väri metalli harmaa. Joku pelle oli joskus maalannut sen punaseksi.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
pee5
Aktiivi
Viestit: 62
Liittynyt: 30 Maalis 2006, 22:52
Paikkakunta: Sastamala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja pee5 »

kariboy kirjoitti:Eipä levyn kannessa tai itse levyssä mitään tarkkoja tietoja ole. Valitut Palat 1982 löytyy kannesta. VPLP 1960-1969.
Yhä olen sitä mieltä että kilpi on AOK mutta eipä aivan poissuljettu ole tuo AOX myöskään. On senverran vaikea tarkasteltava kun on sivusta kuvattu...
Vanhaan keskusteluun palatakseni.........Olit oikeassa AOK-1 :n suhteen, autosta on edestä otettu kuva uudessa Mobilistissa (7/2013). Konepellillä istuva laulaja lienee auton silloinen omistaja Ann-Christine?
'65 HT
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja kariboy »

pee5 kirjoitti:
kariboy kirjoitti:Eipä levyn kannessa tai itse levyssä mitään tarkkoja tietoja ole. Valitut Palat 1982 löytyy kannesta. VPLP 1960-1969.
Yhä olen sitä mieltä että kilpi on AOK mutta eipä aivan poissuljettu ole tuo AOX myöskään. On senverran vaikea tarkasteltava kun on sivusta kuvattu...
Vanhaan keskusteluun palatakseni.........Olit oikeassa AOK-1 :n suhteen, autosta on edestä otettu kuva uudessa Mobilistissa (7/2013). Konepellillä istuva laulaja lienee auton silloinen omistaja Ann-Christine?
Aivan, huomasin itsekin Mustangin Moblassa ja muistelin että olikohan se tuo rekkari :)
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Onkos tää ketju nyt rajattu pelkästään 64½-66 musseihin, vai sopisko hieman uudempiakin ketjuun? Eilen nimittäin vilahti Harjunpää elokuvassa 67-68 HT suomikilvillä BZ-342, jos nyt oli oikeat kilvet..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
OT-HT68
Aktiivi
Viestit: 116
Liittynyt: 25 Joulu 2009, 16:13
Auto: 1968 HT, 302, C4
Paikkakunta: Helsinki

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja OT-HT68 »

Mä myös ihan vilpittömästi mietin että onko Earlyn määritelmä alle 66 FB :)
Tottakai ne on yksiä hienoimmista, mutta onko Early - Late jossain määritelty? Missä se raja menee??
kallera
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Marras 2008, 13:48
Auto: Ford Mustang HT 1965

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja kallera »

Tänään kävin palauttamaasa tuttavalleni Trailerin jolla hain eilen Ruotsista aikamoisen rojekti HT 65sen.
Tällä trailerinlainaajakaverillani on edelleen tallissa tekeillä sellainen 64 1/2 jonka olen sille myynyt 80 luvun puolivälissä.
Mun muistaakseni se myymäni oli suomiauto? (en nyt varmaksi voi väittää kun on tapahtunut n 83 tai jotain..) auto on 170 kutosella ja manuaalilla, olisko ollut 4 pulttisin vantein ja tasavirtaa ym. Mutta hauskaa sillä oli kurvailla 80 alkupuol.
Valmistuspäivä oli muistaakseni 5.3.1964 . ja monta kertaa silloin sitä numeroa kävin yöllä katsomasssa pihalla että voiko olla oikea kun V8 ja Mobilisti tai joku muu lehti kertoi virallisen valmistuksen alkaneen 9.3.64 ? niitäkin virallisia aloituspäiviä oli kahdessa lehdessä kaksi eri.
Jostain muistan jälkeen lukeneeni että kuitenkin export sarjan ensiesittelyautoja tehtiin jonkin verran ennen virallista tuotantoa jotta saatiin ne maailmalle lähtemään mahd. pian.

eli sellainen haamupäivämäärä auto on Suomessa olemassa aika hyvässä vaiheessa huolella tehtynä mutta projekti on ollut kauan seisomassa ( kuivassa kyllä).

osui vaan tämä ketju kun aloin katteleen tuohon omaan osia eri hakujen kautta
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Vau, hieno kuulla tämmöisestä, ja etenkin olemassa olevasta.
VIN:hän se alkoi heti kiinnostaa.
Esisarjan autot eli protoja, esittelyautoja USA:han, Kanadaan ja nimeenomaan Eurooppaan laivatut merkattiin tosiaankin 05C (Maaliskuun 5. päivä) päivämääräkoodilla, valmistumispäivästä riippumatta, eli VIN.it välillä 100001 - noin 100160.
09C oli sitten ekat liukuhihnalta valmistuneen, tiettävästi VINistä 100211 eteenpäin.

Hienoa kallera kun kerroit tuosta autosta meille. Saa kertoa lisääkin, vaikkapa että oliko sulla kauankin tuo auto?
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

janne260 kirjoitti:Vau, hieno kuulla tämmöisestä, ja etenkin olemassa olevasta.
VIN:hän se alkoi heti kiinnostaa.
Esisarjan autot eli protoja, esittelyautoja USA:han, Kanadaan ja nimeenomaan Eurooppaan laivatut merkattiin tosiaankin 05C (Maaliskuun 5. päivä) päivämääräkoodilla, valmistumispäivästä riippumatta, eli VIN.it välillä 100001 - noin 100160.
09C oli sitten ekat liukuhihnalta valmistuneen, tiettävästi VINistä 100211 eteenpäin.

Hienoa kallera kun kerroit tuosta autosta meille. Saa kertoa lisääkin, vaikkapa että oliko sulla kauankin tuo auto?
Liekö tuo se Aren esittelyauto?
Avatar
janne260
Mega-addikti
Viestit: 560
Liittynyt: 26 Touko 2004, 10:07
Paikkakunta: jkl

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja janne260 »

Arto65FB kirjoitti:
Liekö tuo se Aren esittelyauto?
Oispa äärimmäisen hienoa jos olis.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73

Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Avatar
BYM-1
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 16:20
Auto: Ford Mustang Fastback 1965 BYM-1 autokouluauto
Ford Mustang 2005 V6 Agentti kesäkäyttis
Paikkakunta: Tuusula

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja BYM-1 »

Kuva

Sain kauan kauan sitten KLB promokuvia, niissä noita BAT autoja, pitää kaivella arkistoja.

Ja ketjussakin mainittu BYM-1 voimissaan, takaisin kotona ja Stadin kilvissä. Kuva Javi/2015
#0001#
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1323
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja Late »

janne260 kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
Liekö tuo se Aren esittelyauto?
Oispa äärimmäisen hienoa jos olis.
Jos olisi niin eikös se silloin olisi historiallinen ensimmäinen koskaan yleisön nähtävillä ollut Mustang? Olihan Aren näyttely päivää ennen USAn ensi-iltaa. Mielenkiintoista :roll:
Late

-84 Mustang SVO
TiM
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Joulu 2011, 12:19
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja TiM »

janne260 kirjoitti:09C oli sitten ekat liukuhihnalta valmistuneen, tiettävästi VINistä 100211 eteenpäin.
Yksi noista Suomen Fordin esittelyautoista on tuota pienemmällä alustanumerolla ja 05C päivämääräkoodilla.
Avatar
jarzap
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 13:03
Auto: -Ford Mustang SR 1969
-Dodge Challenger 1970 R/T SE
Paikkakunta: St. Lake

Re: Early SuomiMustangit

Viesti Kirjoittaja jarzap »

Tälläinen bongaus wanhan woiman päiviltä jokunen viikko sitten. Liekkö omistaja clubilaisia.
Liitteet
E1.jpg
E2.jpg
-Ford Mustang SR 1969 351W + FMX
-Dodge Challenger 1970 R/T SE
Vastaa Viestiin