Etupään säädöt -65:een

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja NooB »

Olisiko kellään tehdas arvoja ohjauskulmista? ja onko kutosella ja kasilla samat arvot ohjauskulmissa?
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

NooB kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Nyky säädöt:

-Camber: 3
-Caster: 4
Aurausta pari milliä...

Aika hienosti kääntyy jo noilla. Rampilla olen huomannut että uloin yokohama alkaa viheltämään... Lienee raidetangon kiinnitys korko väärin. menee harituksen puolelle auton kallistuessa, (bumpsteer kit on maksimissa) Täytyy syventyä aiheeseen keväämmällä.
Olisiko nämä arvot hyvät orkkis kutoselle?

Vähän on rajut säädöt orkkis kuutoselle.

Kokeile seuraavaa:

Camper 1
Caster 2
Aurausta 0-2mm
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja Jukka »

JYK-90 kirjoitti:
NooB kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:Nyky säädöt:

-Camber: 3
-Caster: 4
Aurausta pari milliä...

Aika hienosti kääntyy jo noilla. Rampilla olen huomannut että uloin yokohama alkaa viheltämään... Lienee raidetangon kiinnitys korko väärin. menee harituksen puolelle auton kallistuessa, (bumpsteer kit on maksimissa) Täytyy syventyä aiheeseen keväämmällä.
Olisiko nämä arvot hyvät orkkis kutoselle?

Vähän on rajut säädöt orkkis kuutoselle.

Kokeile seuraavaa:

Camper 1
Caster 2
Aurausta 0-2mm
Camber vissiin negatiivista???
-Jukka-
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Jukka kirjoitti:
JYK-90 kirjoitti:[
Vähän on rajut säädöt orkkis kuutoselle.

Kokeile seuraavaa:

Camper 1
Caster 2
Aurausta 0-2mm
Camber vissiin negatiivista???
Hyvä tarkennus Jukka, camber -1!
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja NooB »

Sopiiko 67:n tehostettu simpukka 65:een? sekä muut ohjauslaitteet?
sakke
Aktiivi
Viestit: 135
Liittynyt: 26 Loka 2010, 20:03
Auto: Mustang HT -68 351 C4
Paikkakunta: Orimattila

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja sakke »

Ostitko JXA:lta? Mä vähän myöhästyin.
Mustang HT 1968 351 C4
Kawasaki S2 350 -72 useita.
Solifer 3 Speed 1968
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja NooB »

sakke kirjoitti:Ostitko JXA:lta? Mä vähän myöhästyin.
En ole ostanut. mutta jos sopii, niin voisin ostaakkin.
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja NooB »

Auraus +1.9
Camber Vasen -0.40
Camber Oikea -0.20
Caster Vasen -1.2
Caster Oikea -1.1
KPI Vasen +8.5
KPI Oikea +8.2

Ongelmana on joustossa tuleva haritus johtuen väärästä idle armista. Autossa tehostetun kutosen ohjaus kilkkeet, mutta kasin idle arms. Laitoin osto puolelle ilmon manuaali ohjauksen osista.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

NooB kirjoitti:Olisiko kellään tehdas arvoja ohjauskulmista? ja onko kutosella ja kasilla samat arvot ohjauskulmissa?
Tuossa.
Toe-In arvoja ei näköjään 65 ollut ne ovat:
min 3/32", max. 11/32", ero -0, optimi 7/32". Nämä siis I6 ja V8 autoille samat.
Liitteet
wheelalignment.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tuossa saattaisi olla hyvää luettavaa koska Mustang onkin oikeasti Falcon.
http://www.joesfalcon.com/page12.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Jukka sääteli tosta meidän kutosesta tänään pyöränkulmat, tai siis oikeasti auraus vaan säädettiin. camber ja caster oli ihan toleransseissa, rataahan tällä ei oo tarkoitus ajaa niin ei lähdetty shimmaileen niitä, kun taitavat olla vielä tehtaan jäljiltä.
Nyt on aurausta se n. 3mm, 11mm oli lähtötilanne! Ja tuntui rauhoittuvan hieman ohjaus, tosin ei se ihan huono ollutkaan, renkaat vaan tuppas kulumaan ulkoreunoista.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
NooB
Mega-addikti
Viestit: 552
Liittynyt: 11 Kesä 2011, 10:34
Auto: mustang 1965 ht coupe 200cid c4
Paikkakunta: Ulvila

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja NooB »

Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Ville K kirjoitti:Nyt on aurausta se n. 3mm, 11mm oli lähtötilanne! Ja tuntui rauhoittuvan hieman ohjaus, tosin ei se ihan huono ollutkaan, renkaat vaan tuppas kulumaan ulkoreunoista.
Ville, onko tuo nykyinen auraus 3mm total eli molemmat puolet yhteensä ?

Mexicon liittämästä taulukosta ei ilmene tarkoittaako 1/4" Toe in optimum kokonaisaurausta vai per puoli.

Mulla auto kulkee suoraan, kääntyy tarvittaessa eikä gummi kulu, mutta säädetään nyt tehtaan speksiin, kun kerran säätämään ryhdyin.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Mun mielestä kokonaisauraus, Jukka korjatkoon jos oon väärässä..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Etupään säädöt -65:een

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Ville K kirjoitti:Mun mielestä kokonaisauraus, Jukka korjatkoon jos oon väärässä..
Ei tarvitse korjata, noinhan se oli.
-Jukka-
Vastaa Viestiin