S197 Konepeiton kiinnitys?
-
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:29
- Auto: Mustang 4.0 2005
- Paikkakunta: Nummela
S197 Konepeiton kiinnitys?
Tuli ajettuu lauantaina moottoritie nopeuksilla kovassa tuulessa ja havaitsin mielenkiintoisen ilmiön. Konepeitto ikään kuin tärisee tuulessa, siis on kyllä varmasti lukossa kiinni ja stoppareita vasten tiukka. Välillä oli sellanen olo ett kohta kuuluu mäjäys ja pelti lähtee taivaalle. Onks tää muillakin olemassa oleva vika/ominaisuus vai onko mulla jotenki lerpahtanu toi pelti.
Mä en ihan välttämättä halua elää siinä vaaran tunteessa ajaessani että lähteekö se irti vaiko ei. Pitää vissiin sahaa alku urat saranoihin että ei ainakaan läpsähdä tuulilasille vauhdissa. Ilmeisesti ne sokat sinne kulmiin ei sittenkään ole tuuninkia vai...??
Mä en ihan välttämättä halua elää siinä vaaran tunteessa ajaessani että lähteekö se irti vaiko ei. Pitää vissiin sahaa alku urat saranoihin että ei ainakaan läpsähdä tuulilasille vauhdissa. Ilmeisesti ne sokat sinne kulmiin ei sittenkään ole tuuninkia vai...??
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
kaksi eri S197:aa omistaneena , sanoisin että myös alkuperäisen konepellin vapina vauhdeissa on ominaisuus. Molempiin laitoin mielerauhan vuoksi lukitus-sokka systeemit.Power_boat kirjoitti:Tuli ajettuu lauantaina moottoritie nopeuksilla kovassa tuulessa ja havaitsin mielenkiintoisen ilmiön. Konepeitto ikään kuin tärisee tuulessa.... Ilmeisesti ne sokat sinne kulmiin ei sittenkään ole tuuninkia vai...??
- Juha -
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Jos konepeitto on Fordin alkuperäinen ja alkuperäisissä säädöissään kiinni, niin kyllähän se silloin kestää paikallaan. Toinen juttu on jos konepellin alla etupäässä olevia neljää korkeussäädettävää kumipuslaa on jostain syystä pyöritelty eri korkeuteen ja ovat jääneet liian alas, niin silloinhan tuuli pääsee reunoja liikuttamaan. Alla muutama kuva omasta S197 ratkaisusta painon vähentämiseen, aerodynamiikan parantamiseen, ja ylipaineisen kuuman ilman poistamiseen konetilasta. Ensimmäisessä kuvassa Aerocatch Flush mount salvat joilla konepeiton etunurkat on tarkoitus huomenna tukea lepattamisen ehkäisemiseksi.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- tug3
- Aktiivi
- Viestit: 115
- Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
- Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot - Paikkakunta: Kello-koski
- Viesti:
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Juu, kyllähän tuo konepelti noissa S197:ssa väpäjää. Se on muutenkin melko keyvt, kaksi prässättyä alumiinilevyä liimattuna yhteen. Omassania etunurkat väpätti varmasti centin verran moottoritiellä. Shaker ilmanoton laitto (reikä keskelle peltiä) ei vaikuttanut asiaan suuntaan tai toiseen.
Tuulihaka on syytä pitää kunnossa juu. Juuri pari viikkoa sitten lähdin SN95:lla töihin ja konepelti lähti väpäjämään. Siinä on sen verran pyöreä nenä ettei saisi tuollai väpättää. - No, pysähdyin tietty tarkastaan ja oli joku tampio unohtanut paiskaa konepellin kunnolla kiinni! Kukahan pelle se mahtoi olla???
Tuulihaka on syytä pitää kunnossa juu. Juuri pari viikkoa sitten lähdin SN95:lla töihin ja konepelti lähti väpäjämään. Siinä on sen verran pyöreä nenä ettei saisi tuollai väpättää. - No, pysähdyin tietty tarkastaan ja oli joku tampio unohtanut paiskaa konepellin kunnolla kiinni! Kukahan pelle se mahtoi olla???

- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Pistin lisälukituksen kun lähti motarilla auki,joten suosittelen lisä kiinnikkeitä
- Hezperado
- Aktiivi
- Viestit: 117
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 10:49
- Auto: -05GT
#hezperado - Paikkakunta: Kajaani-Hanko
- Viesti:
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Yksi sokkailija täällä lisää. Ensimmäisenä kesänä kun auton hommasin, huomasin saman konepeiton irvistelyn vähän reilummissa nopeuksissa. FR:n sokat tilasin heti ja mielenrauha palasi.
esittelyt: GTI-Magazine 09/12 , AutoSound 7-8/14
instagram: #hezperado
web: http://www.hezperado.com / http://www.bwcustoms.com
FB: http://www.facebook.com/hezperado
instagram: #hezperado
web: http://www.hezperado.com / http://www.bwcustoms.com
FB: http://www.facebook.com/hezperado
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Itse en ole moiseen kiinnittänyt huomiota. Eilen kävin Hesassa kääntymässä ja hiuka kokeilin motarilla vähän reilummin, alkaako pelti heilumaan. En saanut sitä heilumaan yhtään. Onkohan mun autossa jokin vika? No, ilmeisesti mun autossa on noita alkupään lastentauteja
( en muista tarkalleen ulkoa, mutta tuo mun auto on tehty muistaakseni heinäkuussa 2004 ja on n 780 vuoden 2005 Mustang, eli aika alkupään autoja)

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Kyllä kuule Simppa mun pelti vaikka on kiinni väpäjää ainakin 100 mailin vauhdissa ja sitten kun jarruttaa niin alkaa jarrutkin väpättää. 

No yritetään vaikka pieleen se menee kumminkin:)
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Markovi kirjoitti:Kyllä kuule Simppa mun pelti vaikka on kiinni väpäjää ainakin 100 mailin vauhdissa ja sitten kun jarruttaa niin alkaa jarrutkin väpättää.
Ehkä mun vaan pitää opetella painamaan kaasua enempi... Tosin sitten kuski väpättämään niin paljon, että siinä ei yhtä pellin heilumista huomaa.
-
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:29
- Auto: Mustang 4.0 2005
- Paikkakunta: Nummela
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Eli asian kanssa on pärjättävä, tai sitte pikku sijoituksella mielenrauhaa. Huomasin että tohon on saatavilla etunurkkiin tulevat lukot jotka toimii samalla vaijerilla kuin itse tuulihaka. Että taitaa olla kuitenkin ihan ominaisuus.
Ja sit ihmettelyä että miten te kellotatte tälle nopeuksia luokkaa 300km/h??? Mulla ainakin loppuu mittari 200km/h, ja tässä kyseisessä tapauksessakin oli kyse ihan laillisesta moottoritienopeudesta.
Ja sit ihmettelyä että miten te kellotatte tälle nopeuksia luokkaa 300km/h??? Mulla ainakin loppuu mittari 200km/h, ja tässä kyseisessä tapauksessakin oli kyse ihan laillisesta moottoritienopeudesta.