Morjesta,
Saanko ajaa saksan punaisissa tullikilvissä mussea suomessa? Tanskan ja Ruotsin läpi ajamisessa ei mitään ongelmia. Tällä hetkellä minut luokitellaan ulkomailla asuvaksi työni johdosta.
Elikkäs isäni hoiti auton saksasta suomeen. Nyt paasen lomille ja autossa on vielä pari viikkoa ne tullikilvet voimassa, haluaisin tietää saanko lähteä baanalle kokeilemaan menopeliä.
Auton käyttö suomessa saksan tullikilvillä?
Valvoja: Ville K
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Auton käyttö suomessa saksan tullikilvillä?
EU-maassa rekisteröityä autoa saat käyttää liikenteessä, jos sen rekisteröinti on voimassa, autossa on vakuutus (suomesta tai ulkomailta) sekä olet tehnyt tulliin käyttöönottoilmoituksen. Tarrakilpiä ei tarvita, mutta alkuperäinen rekisteriote pitää olla ajossa mukana. Käyttöönottoilmoituksen tekemisessä on vain huomioitava, että autoveroilmoitus on sitten jätettävä viikon kuluessa (vai oliko 10 päivää). Eli autoveron määräämisprosessi lähtee siitä.stJake kirjoitti:Morjesta,
Saanko ajaa saksan punaisissa tullikilvissä mussea suomessa? Tanskan ja Ruotsin läpi ajamisessa ei mitään ongelmia. Tällä hetkellä minut luokitellaan ulkomailla asuvaksi työni johdosta.
Elikkäs isäni hoiti auton saksasta suomeen. Nyt paasen lomille ja autossa on vielä pari viikkoa ne tullikilvet voimassa, haluaisin tietää saanko lähteä baanalle kokeilemaan menopeliä.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590
Re: Auton käyttö suomessa saksan tullikilvillä?
Helvetti, eli nyt kun auto on ollut suomessa yli tuon 10 päivää niin ei saisi ajella? Sen tiedän että joudun jättämään 30 päivän kuluessa paperin auton suomessa säilyttämisestä, kun veroja en maksa.kimmoli kirjoitti:EU-maassa rekisteröityä autoa saat käyttää liikenteessä, jos sen rekisteröinti on voimassa, autossa on vakuutus (suomesta tai ulkomailta) sekä olet tehnyt tulliin käyttöönottoilmoituksen. Tarrakilpiä ei tarvita, mutta alkuperäinen rekisteriote pitää olla ajossa mukana. Käyttöönottoilmoituksen tekemisessä on vain huomioitava, että autoveroilmoitus on sitten jätettävä viikon kuluessa (vai oliko 10 päivää). Eli autoveron määräämisprosessi lähtee siitä.stJake kirjoitti:Morjesta,
Saanko ajaa saksan punaisissa tullikilvissä mussea suomessa? Tanskan ja Ruotsin läpi ajamisessa ei mitään ongelmia. Tällä hetkellä minut luokitellaan ulkomailla asuvaksi työni johdosta.
Elikkäs isäni hoiti auton saksasta suomeen. Nyt paasen lomille ja autossa on vielä pari viikkoa ne tullikilvet voimassa, haluaisin tietää saanko lähteä baanalle kokeilemaan menopeliä.
-
- Aktiivi
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Kesä 2010, 19:40
- Auto: Mustang GT / CS avo 2005
- Paikkakunta: Hausjärvi
- Viesti:
Re: Auton käyttö suomessa saksan tullikilvillä?
Niin se riippuu siitä oletko tehnyt tulliin käyttöönottoilmoituksen? Siitä se 10 päivää tai viikko lähtee. Suomessa olemisen ajalla ei varmaan ole mitään merkitystä.stJake kirjoitti:Helvetti, eli nyt kun auto on ollut suomessa yli tuon 10 päivää niin ei saisi ajella? Sen tiedän että joudun jättämään 30 päivän kuluessa paperin auton suomessa säilyttämisestä, kun veroja en maksa.kimmoli kirjoitti:EU-maassa rekisteröityä autoa saat käyttää liikenteessä, jos sen rekisteröinti on voimassa, autossa on vakuutus (suomesta tai ulkomailta) sekä olet tehnyt tulliin käyttöönottoilmoituksen. Tarrakilpiä ei tarvita, mutta alkuperäinen rekisteriote pitää olla ajossa mukana. Käyttöönottoilmoituksen tekemisessä on vain huomioitava, että autoveroilmoitus on sitten jätettävä viikon kuluessa (vai oliko 10 päivää). Eli autoveron määräämisprosessi lähtee siitä.stJake kirjoitti:Morjesta,
Saanko ajaa saksan punaisissa tullikilvissä mussea suomessa? Tanskan ja Ruotsin läpi ajamisessa ei mitään ongelmia. Tällä hetkellä minut luokitellaan ulkomailla asuvaksi työni johdosta.
Elikkäs isäni hoiti auton saksasta suomeen. Nyt paasen lomille ja autossa on vielä pari viikkoa ne tullikilvet voimassa, haluaisin tietää saanko lähteä baanalle kokeilemaan menopeliä.
Mustang GT/CS -05 avo, Audi A6 quattro, Massey Ferguson 590