Tuli katsottua tuo videopätkä noista Earlyn bensatankin rikkoontumisista peräänajotilanteessa:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 30#p109239
Takapenkillä taitaa ainakin itselläni kulkea nyt ja varsinkin jälkikasvun joskus lisääntyessä jatkossakin aika arvokasta lastia.
Laittelin muiden koritöiden yhteydessä viime talvena kunnon tulipellin tuonne takapenkin selkänojan taakse, vinkkinä kuvat:
1,5 mm:n pellistä leikattu. 6,5 mm:n reiät (jotta M6 pultti ei ahdistele turhaan) ja runkopuoleen hitsattu M6 mutterit.
Hattuhyllyltä meni muutama reikä kiinni turvavoiden asennuksen yhteydessä:
Keskireiän alle tuli hattuhyllylle myös pelti. Kaiuttimet tuli laitettua noihin kahteen reikään ja ainakin yhdessä videon kohdassa tursusi bensat justiin noista rei-istä takapenkilläistujan päähän.
Mikään aukoton tuo minun rakentelema suojaus ei siis ole, mutta varmaan parempi kuin se tuossa selkänojan takana ollut pahvivanerilevy.
Onko joku asentanut bensatankin päälle konttiin vielä erillistä suojaa?
Earlyn bensatankin rikkoontuminen peräänajotilanteessa
Re: Earlyn bensatankin rikkoontuminen peräänajotilanteessa
Oikein hyvä laittaa noita suojia takakontin ja matkustamon väliin.
Toisaalta ongelma lienee tuon bensatankin hajoaminen törmäys tilanteessa.
Asiaa voisi myös tarkastella tankin osalta.
Jos turvallisuus on avainasia, niin turvatankin hankinta ei lienee ongelma.
Mustangiin saa erinomaisen turvatankin, joka sopii suoraan alkuperäisen tilalle.
Tankissa normaali täyttö- ja poistoyhde sekä mittaripaikka ym. mahdollisuuksia.
Vanha pois uusi tilalle tyyliin.
FIA-FT3 certified
Pro Cell or Sportsman bladder
Tig welded aluminum container
Full safety foam baffling
SF6X10A fill plate with -8 vent,
provision for -8 return with
threaded billet aluminum fill cap.
-8 Fuel outlet (in factory location)
Aircraft grade aluminum (not plastic)
nut-ring, and all assembly hardware
2 year warranty
http://www.fuelsafe.com/mustang.htm
Toisaalta ongelma lienee tuon bensatankin hajoaminen törmäys tilanteessa.
Asiaa voisi myös tarkastella tankin osalta.
Jos turvallisuus on avainasia, niin turvatankin hankinta ei lienee ongelma.
Mustangiin saa erinomaisen turvatankin, joka sopii suoraan alkuperäisen tilalle.
Tankissa normaali täyttö- ja poistoyhde sekä mittaripaikka ym. mahdollisuuksia.
Vanha pois uusi tilalle tyyliin.
FIA-FT3 certified
Pro Cell or Sportsman bladder
Tig welded aluminum container
Full safety foam baffling
SF6X10A fill plate with -8 vent,
provision for -8 return with
threaded billet aluminum fill cap.
-8 Fuel outlet (in factory location)
Aircraft grade aluminum (not plastic)
nut-ring, and all assembly hardware
2 year warranty
http://www.fuelsafe.com/mustang.htm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Earlyn bensatankin rikkoontuminen peräänajotilanteessa
Turvatankkivaihtoehto jäi minulla rakenteluvaiheessa hoksaamatta, tuohan olisi ollut hyvä lisävarmistus. Pitää itse ottaa työn alle jos nykyiseen tankkiin tulee ongelmia.
xstang laittoikin lisävinkin tuosta tankin päälle tulevasta pellistä + paremmin näkyvät takavalot:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 45#p109267
xstang laittoikin lisävinkin tuosta tankin päälle tulevasta pellistä + paremmin näkyvät takavalot:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 45#p109267