aod ja sopiva turbiini?
- Roadhammer
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 08 Kesä 2009, 14:46
- Auto: Mustang 5.0 GT 1988
aod ja sopiva turbiini?
No niin elikkäs unettomia öitä on aiheuttanut seuraavanlainen ongelma:
Tarkoitus on vaihtaa aod askiin n.2500rpm stallin omaava turbiini vakion tilalle.No nyt noi amerikan kaupat tarjoaa sekä lukollista että ilman lukkoa olevaa versiota ja löytyy sopivana myös vakio kaksois akseliseen ilman single shaft muutosta.
Kyselin parista kolmesta kotimaisesta automaattipajasta ja yks sanoo että ei missään tapauksessa lukkoa kun ei nytkään kuullemma ole ja toinen taas että lukollinen,niin ja se kolmas siltä väliltä..
Oliskohan kerholaisilla kokemuksia ni sais unen päästä kiinni...? Thnx jo etukäteen.
Tarkoitus on vaihtaa aod askiin n.2500rpm stallin omaava turbiini vakion tilalle.No nyt noi amerikan kaupat tarjoaa sekä lukollista että ilman lukkoa olevaa versiota ja löytyy sopivana myös vakio kaksois akseliseen ilman single shaft muutosta.
Kyselin parista kolmesta kotimaisesta automaattipajasta ja yks sanoo että ei missään tapauksessa lukkoa kun ei nytkään kuullemma ole ja toinen taas että lukollinen,niin ja se kolmas siltä väliltä..
Oliskohan kerholaisilla kokemuksia ni sais unen päästä kiinni...? Thnx jo etukäteen.
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: aod ja sopiva turbiini?
Vakioaskiin lukollinen ja single shaft-laatikkoihin lukoton. Ei käy keskenään ainakaan TCI:n tuotteet kun eri booritus. Ai mistäkö tiedän.... 

'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
- Roadhammer
- Hiljaisempi
- Viestit: 18
- Liittynyt: 08 Kesä 2009, 14:46
- Auto: Mustang 5.0 GT 1988
Re: aod ja sopiva turbiini?
Okei,kiitti TCI-vinkistä 

Re: aod ja sopiva turbiini?
Nyt mullekin kerrottiin ettei turbiini sovi......
Siis tilasin Natikoissa antautuneen alkuperäisen AOD:n tilalle, TCI Streetfigter 431200 laatikon, B&M BMM 40472 turbiinilla.
Nyt laatikon vaihtaja soitti, että sulle on myyty vääränlainen turbiini, ei sovi boorit.
No Summitille chattaileen että mitäs nyt tehdään kun momentinmuunnin ei sovi, vaikka tilauksen tein heiltä saatujen ohjeiden mukaan. Hetken sielä tutkittiin ja vastaus oli että ei sovikkaan, mitäs tilasit.
He voi kyllä myydä laatikkoon sopivan turbiini jollain järkyttävällä 3500 rpm stallilla, muuta siihen ei Summitilta saa,
Ellet sitten saa TCI:ltä suoraan tilattua sopivaa special turbiinia.
Siis voi vee, eli laatikko taitaa olla väärä.
Eikä tuossa vielä mitään, mut korjaaja ehti ottaa vanhan vähän luistavan laatikon pois, eikä uudesta turbiinista ole mitään tietoa mistä löytyy vai löytyykö ollenkaan. Ongelma tietenkin vielä kertautuu sillä että pitää hakea auto ilman laatikkoa korjaamosta ja jatkaa turbiinin tai laatikon etsimistä. Mahtaako saman ongelman kohdanneilla jäänyt nurkkiin uutta TCI:hin sopivaa noin. 2000 rpm stallilla olevaa turbiinia ?
Autonostin tai öljymonttu olis ihan kiva olla itsellä.
Siis tilasin Natikoissa antautuneen alkuperäisen AOD:n tilalle, TCI Streetfigter 431200 laatikon, B&M BMM 40472 turbiinilla.
Nyt laatikon vaihtaja soitti, että sulle on myyty vääränlainen turbiini, ei sovi boorit.
No Summitille chattaileen että mitäs nyt tehdään kun momentinmuunnin ei sovi, vaikka tilauksen tein heiltä saatujen ohjeiden mukaan. Hetken sielä tutkittiin ja vastaus oli että ei sovikkaan, mitäs tilasit.

He voi kyllä myydä laatikkoon sopivan turbiini jollain järkyttävällä 3500 rpm stallilla, muuta siihen ei Summitilta saa,

Siis voi vee, eli laatikko taitaa olla väärä.
Eikä tuossa vielä mitään, mut korjaaja ehti ottaa vanhan vähän luistavan laatikon pois, eikä uudesta turbiinista ole mitään tietoa mistä löytyy vai löytyykö ollenkaan. Ongelma tietenkin vielä kertautuu sillä että pitää hakea auto ilman laatikkoa korjaamosta ja jatkaa turbiinin tai laatikon etsimistä. Mahtaako saman ongelman kohdanneilla jäänyt nurkkiin uutta TCI:hin sopivaa noin. 2000 rpm stallilla olevaa turbiinia ?
Autonostin tai öljymonttu olis ihan kiva olla itsellä.
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: aod ja sopiva turbiini?
Oisko tuosta apu JN trading tai repcon oy ,Alan yrityksiä muokkaa turbiinit monen moisiksi voi olla halvenpi ja nopeanpi kuin ison veden takaa . Minulle repcom korjas turbiinin kolmessa päivässä ,ja nyt on puolitoista kesää toiminut hyvin.
Viimeksi muokannut kari gt, 05 Marras 2014, 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
live fast die young and have fun
Re: aod ja sopiva turbiini?
Kiitos tiedosta, huomenna pitää selvittää onnistuisiko mainitsemissasi paikoissa.kari gt kirjoitti:Oisko tuosta apu JN trading tai repcon oy ,Alan yrityksiä muokkaa turbiinit monen moisiksi voi olla halvenpi ja nopeanpi kuin ison veden takaa . Minulle repcom korjas turbiinin kolmessa päivässä ,ja nyt on puolitoista vuotta toiminut hyvin.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: aod ja sopiva turbiini?
Mulla on AOD:n turbiini joutilaana. Rakennettu T.Haaksin(Repcon oy) toimesta. Saa vaikka lainax jos haluat sovitella...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: aod ja sopiva turbiini?
Onkos noissa teidän suomessa korjatuissa turbiineissa nostettu stallia ylemmäks? Onnistuuko sellainen noissa firmoissa? Mitä sellainen maksaa?
Re: aod ja sopiva turbiini?
Laitoin yv:tä asian tiimoilta.Make67 kirjoitti:Mulla on AOD:n turbiini joutilaana. Rakennettu T.Haaksin(Repcon oy) toimesta. Saa vaikka lainax jos haluat sovitella...
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: aod ja sopiva turbiini?
Topias74 kirjoitti:Onkos noissa teidän suomessa korjatuissa turbiineissa nostettu stallia ylemmäks? Onnistuuko sellainen noissa firmoissa? Mitä sellainen maksaa?
meil oli semmoinen tapaus et kahdesta tehtiin yksi ehjä toisesta otettiin sisus kalut kun turbiinin kaula meni -ittuksi ja siirrettiin toiseen turbiiniin, hintaa en muista mut ei ollut kohtuuton
live fast die young and have fun
Re: aod ja sopiva turbiini?
Onkos siinä vakio stalli vai onko nostettu? Vai voiko ne täällä suomessa sitä nostaa?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: aod ja sopiva turbiini?
Stallin rpm muokkaus onnistuu jn tradingillä, niitä muokkasi em Haaksi, onko vaihtanut firmaa??Topias74 kirjoitti:Onkos siinä vakio stalli vai onko nostettu? Vai voiko ne täällä suomessa sitä nostaa?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: aod ja sopiva turbiini?
nostettu stalli ois ehkä pitänyt nostaa enemmän mutta kyl toi nykynen menee tossa cruisailu autossaTopias74 kirjoitti:Onkos siinä vakio stalli vai onko nostettu? Vai voiko ne täällä suomessa sitä nostaa?
live fast die young and have fun
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: aod ja sopiva turbiini?
Haaksin Tapsa nykyään Repcon Oy:n palveluksessa. Firma Naantalissa...Fastback kirjoitti:Stallin rpm muokkaus onnistuu jn tradingillä, niitä muokkasi em Haaksi, onko vaihtanut firmaa??Topias74 kirjoitti:Onkos siinä vakio stalli vai onko nostettu? Vai voiko ne täällä suomessa sitä nostaa?
http://www.repcon.fi/
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: aod ja sopiva turbiini?
Kysyisin täältä viisaammilta turbiininkorkeuksista tai paksuudesta.
Nyt olis booritukseltaan ja stallilta sopiva turbiini uuteen tci aod laatikkoon, ja suunnitelmana oli laittaa siihen c6 laatikon turbiini, mutta sen korkeudessa/paksuudessa on noin 5mm. eroa. Alkuperäiseen verrattuna.
Mittasin eron niin että, vaihdelaatikon kuoren pinnasta kummassakin laatikossa turbiinit pohjaan työnnettynä uuden laatikon turbiini tulee vaihdelaatikon tasosta noin 3mm ulos, kun alkuperäisessä laatikossa ja turbiinissa se jää n. 2mm sisään.
Ettei kysymyksen selitys olis liian helppo, niin myös vetolevyn pulttien syvyys turbiinin keskinuppiin eroaa vakiosta n. 7mm. C6 turbiinissa pultit siis syvemmällä kuin vakio turbiinissa.
Onko siis mitään mahdollisuutta saada ko. Tci laatikkoa sopiin c6 turbiinilla autoon ? Paljonko vakio aod:ssä on turbiinissa päittäistä kun se ei ole pultattu vielä vetolevyyn.
Pitää kysyä, koska laatikko pitäis laittaa korjaamossa paikalleen jos ei sovi niin ei tulis taas turhaa reissua.
Nyt olis booritukseltaan ja stallilta sopiva turbiini uuteen tci aod laatikkoon, ja suunnitelmana oli laittaa siihen c6 laatikon turbiini, mutta sen korkeudessa/paksuudessa on noin 5mm. eroa. Alkuperäiseen verrattuna.
Mittasin eron niin että, vaihdelaatikon kuoren pinnasta kummassakin laatikossa turbiinit pohjaan työnnettynä uuden laatikon turbiini tulee vaihdelaatikon tasosta noin 3mm ulos, kun alkuperäisessä laatikossa ja turbiinissa se jää n. 2mm sisään.
Ettei kysymyksen selitys olis liian helppo, niin myös vetolevyn pulttien syvyys turbiinin keskinuppiin eroaa vakiosta n. 7mm. C6 turbiinissa pultit siis syvemmällä kuin vakio turbiinissa.
Onko siis mitään mahdollisuutta saada ko. Tci laatikkoa sopiin c6 turbiinilla autoon ? Paljonko vakio aod:ssä on turbiinissa päittäistä kun se ei ole pultattu vielä vetolevyyn.
Pitää kysyä, koska laatikko pitäis laittaa korjaamossa paikalleen jos ei sovi niin ei tulis taas turhaa reissua.