Fe 390

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
JarkkoP
Addikti
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Syys 2008, 19:58
Auto: 67 Fastback 390GT
Paikkakunta: Veteli
Viesti:

Fe 390

Viesti Kirjoittaja JarkkoP »

Tänää tuli pieni ongelma eteen fe:n kans.. Edelbrockin rpm imusarjaa asennettaessa se jää kansitasosta n. 1.5mm korkealle. Mistäs lähen hakemaan ratkaisua?voiko olla mahdollista että imusarja on liian leveä? Kannet on koneistamolla oikaistu, mutta siitä ei ole tietoa paljonko on höylätty pois..Tiivistesarjana on felbron fs 8554pt
67 Fastback 390GT
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Mites kanavat osuvat?
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Jöö se jää senverran korkealle, ettei pulttireijätkään astu kohdilleen, ilman tiivisteteitä menee..(tiivisteen paksuus 2mm. mitattuna kohoumasta) Sitten vielä äkkiseltään katsottuna saattaa olla ettei itse tasopintojen kulmakaan ole aivan kohillaan .
:krooh:
kekkonen68

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Todennäköistä että kansia on oikaistu sen verran paljon että imusarjan v kulma on muuttunut, toki kannattaa tarkastaa kansien kulmakin ettei ole oikaistessa lipsahtanut.
-90 luvun alussa ollessani koneistamolla töissä, törmättiin usein tähän ongelmaan. Korjaaminen ja mittoihin saattaminen sit vaatii uskallusta, varsinkin vesikanavien osalta, työstömäärät rajallisia. Suhteessa kansien lasku/oikaisu vaatii yleensä myös imusarjan muokkaamista. Foordin V6 koneissa törmättiin noihin ongelmiin, toki monissa muissakin. Orkkiskansien korkeus - sinun kannet voit eliminoida ongelman pois, saat selville todellisen korkeuden.
Hiukan epätasainen ei linjassa oleva jyrsimen pöytä saa aikaan oikaistessa pahaa jälkeä.

Jukka Karppinen
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

jos siinä on joku imusarja ollu jo kiinni niin se käteen ja uusi toiseen, koneistamolle molemmat ja pyytää oikaisua asiaan mallin mukaan. :peukku:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
JarkkoP
Addikti
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Syys 2008, 19:58
Auto: 67 Fastback 390GT
Paikkakunta: Veteli
Viesti:

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja JarkkoP »

kekkonen68 kirjoitti:Todennäköistä että kansia on oikaistu sen verran paljon että imusarjan v kulma on muuttunut, toki kannattaa tarkastaa kansien kulmakin ettei ole oikaistessa lipsahtanut.
-90 luvun alussa ollessani koneistamolla töissä, törmättiin usein tähän ongelmaan. Korjaaminen ja mittoihin saattaminen sit vaatii uskallusta, varsinkin vesikanavien osalta, työstömäärät rajallisia. Suhteessa kansien lasku/oikaisu vaatii yleensä myös imusarjan muokkaamista. Foordin V6 koneissa törmättiin noihin ongelmiin, toki monissa muissakin. Orkkiskansien korkeus - sinun kannet voit eliminoida ongelman pois, saat selville todellisen korkeuden.
Hiukan epätasainen ei linjassa oleva jyrsimen pöytä saa aikaan oikaistessa pahaa jälkeä.

Jukka Karppinen
Mittailin rakotulkilla imusarjan ja kannen väliä ilman tiivistettä, alhaalla menee 0.35mm luiskat ja ylhäältä imusarja on kiinni kansissa.eli kulma on väärä.
Galaxie61 kirjoitti:jos siinä on joku imusarja ollu jo kiinni niin se käteen ja uusi toiseen, koneistamolle molemmat ja pyytää oikaisua asiaan mallin mukaan. :peukku:
Lohko tuli auton mukana jenkeistä syksyllä 2008, imusarja ei seurannut mukana, joten ainoa imusarja mikä mulla on ni edelin performer rpm ja se on uusi.

Se auttaisi jos pystyis vertaamaan alkuperäisiä kansia tai imusarjaa..
67 Fastback 390GT
kekkonen68

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Niimpä. Noita kulma ongelmia on ollut paljon ja niihin törmää edelleen. Mikäli heitot alkaa olla suuria niin sitten se ikuinen ongelma välikannen vuodot astuu peliin ja se sit rassaa hermoja.
Valtion pankuissa oli noita 2.8 foorrttin koneita ja niissäkös välillä aika hurjia heittoja, jokunen niitä laitettiin aikoinaan.
Parhaiten varmasti saat oikeat toleranssit kun nappaat kaikki kyytiin ja koneistamolle koko paketti. Tiivisteen paksuus kun ei tee autuaaksi vaika sitä kasvattaa, koska kiristysmomentti heittelee kun kulmat pielessä.

JK
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kaunisveden Jukka vai Jani pystyisi hommaan ja asiaa auttaa palo Ford konsernin tuotteisiin. Asuu siel teilpäin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

tollasilla pääsee ainakin alueelle. siis voi katella mistä kohdasta ahdistaa. lukemat ylös ja koneistamolle.
on ainaki tähän asti toiminut.
Kuva

Kuva
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
JarkkoP
Addikti
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Syys 2008, 19:58
Auto: 67 Fastback 390GT
Paikkakunta: Veteli
Viesti:

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja JarkkoP »

Nyt on imusarja koneistettu, kulma oli 0.4 mm väärä. Aution auto ylivieskassa hoiti homman kohtuullisen nopeasti,imusarjan muoto ja koko meinasi tuottaa sielläki ongelmia, mut saivat sen kannen oikaisukoneeseen kiinni. nyt vaan moottori kasaan et ennättää viel ajamaa tälle kesälle 8)
Liitteet
Ennen koneistusta
Ennen koneistusta
Jälkeen
Jälkeen
67 Fastback 390GT
kekkonen68

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 »

Hieno juttu ja hyvä paja hoiti homman, eikä luovuttanut kesken leikin:-)
Avatar
JarkkoP
Addikti
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Syys 2008, 19:58
Auto: 67 Fastback 390GT
Paikkakunta: Veteli
Viesti:

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja JarkkoP »

Jatketaampas tänne vielä seuraavanlaine kysymys... Elikkäs tänää koitti ensimmäinen käynnistys uudelle moottorille, mutta mistäs johtuu sellainen ku auton alkuperänen kiekkamittari oli kytkettynä puolan miinus napaan niin ei tullu kipinää, sitten kun kiekkamittarin otti irti ni sit kipinä löyty... Virranjakaja ja puola on petronixin..
67 Fastback 390GT
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Alkup. jengakello on sarjassa puolan PLUSSAAN menevässä johdossa, ns. current driven tach eli kytkeytyy täysin erilailla kuin nykyään aftermarket -jengakellojen kanssa on totuttu:

(BATT +)-------(IGN SW)-------(TACH)------(COIL +)

Tekee juurikin kuoleman koneelle jos sen tuikkaa puolan miinukseen...

NEVER ALLOW ANY INSTRUMENT REPAIR SHOP TO CONVERT YOUR FORD/MUSTANG TACH TO THE MINUS SIDE OF THE COIL AS SERIOUS DAMAGE WILL OCCUR.

Netistä löytyy tietoa.

http://www.tachman.com/fordhkp.htm
http://www.tachman.com/tshoot.htm
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
JarkkoP
Addikti
Viestit: 153
Liittynyt: 03 Syys 2008, 19:58
Auto: 67 Fastback 390GT
Paikkakunta: Veteli
Viesti:

Re: Fe 390

Viesti Kirjoittaja JarkkoP »

Kiitoksia linkistä :)
Sellainen varmistus vielä kun tuo oma lontoon taito on hieman ruosteessa, eli ymmärsinkö oikein että virtalukolta menee johto kiekkamittarin kautta puolan plus napaan? Tuossa on kiekkamittarin juuressa kaksi vastusta..pitääkös ne ottaa pois jos puolassa on sisäinen vastus?
67 Fastback 390GT
Vastaa Viestiin