Ei tullut testattua jousipaineita. Kannet oli uudet, täysin kalustetut ja E-Street datalehdellä ilmoitettu jousipaineiksi:porttari kirjoitti:Tuli tuossa mieleen, että onko käyttämäsi venajouset riittävän timmit, kun lukkourat ovat eläneet? Tai ovatko ne simmattu liian löysälle. Oletko muuten tutkinut, pitävätkö venttiilit kunnolla näissä kansissa? Meinaan vaan ihan sillä, kun näitä on tullut vastaan koneistuksessa, niin ovat kummasti eläneet käytössä.
Valve Spring Seat Pressure: 125 lbs.
Valve Spring Open Pressure: 325 lbs. @ .550” lift
Tarkoitus on rakennella kannet tulevaa nokkaa silmälläpitäen ja varmaan ainakin jouset menevät vaihtoon. Mittailen jousipaineet Kaaran vinkaamalla pylväsporakone/henkilövaakametodilla.
Pitää tarkastella tuo tiiveyshomma kun pääsee kasaamisvaiheeseen.
Kiitos vinkistä, teen tuon.porttari kirjoitti:Tee valotesti, mikäli jouset ovat irti kansista. Kansi ylöspäin ja venttiili kohtisuoraan osoittamaan mahdollisimman suoraan ja valoa palotilan puolelta. Sitten kurkkimaan kanaviin, paistaako valo. Jos paistaa, niin koneistus kannattaa tehdä, koska istukka ei ole pyöreä, tai se ei ole keskellä.
Foorumilla on yhteistyökumppanialue, jonka kautta kannattanee hoidella yrityspuolen mainostelu:porttari kirjoitti:Täällä tuskin on sallittua laittaa omia yhteystietojaan, varsinkaan kun on yrittäjä, eikä edes kerhon jäsenkään? Mustangit kyllä kiinnostaa aikalailla ja sellainen on toivottavasti vielä omistuksessa lähitulevaisuudessa
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =25&t=9741
Liityhän vaan jäseneksi, alkaa lehti tulla ja nytkähtää auton hankinta pykälän eteenpäin.
Itse on tullut käytettyä useita meidän kerholehdessä mainostavia tahoja osahankinnoissa ja samalla on päässyt kyselemään vinkkejä eri rakenteluvaiheisiin. Oma suosikkitoimittaja on tullut parin harrasteluvuoden aikana valittua ja koneremppaa toteutan varmaan hyvin pitkälti tämän suositusten mukaan + mukaan maustetta foorumin vinkeistä.