Tire pressure monitor fault
Valvoja: Ville K
Tire pressure monitor fault
2007 Mustang ensimmäistä talvea seisonnassa. Pidin akun plusnapaa irti. Tänään laitoin tulille ja antoi "tire pressure monitor fault" ilmoituksen joka kerta, kun laitoin auton käyntiin. Kommentteja?
- JYK-90
- Addikti
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Tire pressure monitor fault
Tuttu herja omassa autossani. 2007 on ensimmäinen vuosimalli jossa on renkaiden sisällä vanteisiin kiinnitettynä ilmanpainetunnistimet.
Nyt sinulla on tod näk jokin noista antureista päättänyt päivänsä ja siksi kyseinen vikailmoitus. Autolla voi silti ajaa normaalisti, eikä vaikuta esim katsastukseen.
Varmin tapa päästä eroon herjasta on uusia anturit. Kysy kotimaisilta osatoimittajilta tai hanki itse suoraan USA:sta.
Nyt sinulla on tod näk jokin noista antureista päättänyt päivänsä ja siksi kyseinen vikailmoitus. Autolla voi silti ajaa normaalisti, eikä vaikuta esim katsastukseen.
Varmin tapa päästä eroon herjasta on uusia anturit. Kysy kotimaisilta osatoimittajilta tai hanki itse suoraan USA:sta.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Arvelin, että tuo akun irti pitäminen olisi sotkenut tuota jotenkin ja tarvitsisi säätää uudestaan...
Ongelmaan ei valitettavasti ole ratkaisua, mutta uteliaisuuttani kysyn...
Saako Mustangin painetunnistimista muuta infoa kuin pelkän ilmanpaineen?
Saako Mustangin painetunnistimista muuta infoa kuin pelkän ilmanpaineen?
-Jukka-
Ratkaisu:
-
- Hiljaisempi
- Auto: Ford Mustang HT 1971, rek PON-1. 2012 Boss 302
Moikka,
lähdet vaan tyynesti ajamaan:
-TPMS anturi saa virtansa renkaansa pyörimisliikkeestä ja alkaa taas juttelemaan lukuyksikön kanssa.
-joku parikymmentä kilsaa ajoa tarvittiin mun 2012 Bossilla, niin johan pelitti taas (kun auto oli ollut kaapeli irti merikontissa).
Arto
-TPMS anturi saa virtansa renkaansa pyörimisliikkeestä ja alkaa taas juttelemaan lukuyksikön kanssa.
-joku parikymmentä kilsaa ajoa tarvittiin mun 2012 Bossilla, niin johan pelitti taas (kun auto oli ollut kaapeli irti merikontissa).
Arto
Okei... Loistohomma, jos tuolla selviää! Kiitos vinkistä!PON1 kirjoitti:Moikka,
Arto
- My Little Pony
- Aktiivi
- Auto: Ford Mustang Coupe V8 GT 2007 Premium, Automatic, Satin Silver
Muuttoautona Suomeen katsastettu - Paikkakunta: Pori
Renkaiden ilmanpaineiden pitää olla kohdillaan. Anturit pitää herättää ajamalla kunnon lenkki. Heti ajon jälkeen anturit pitää opettaa tuollaTPMS sensor training toolilla. Tool on Fordin omaa tuotantoa. Tuossa videossa on hyvät ohjeet ja netistä löytyy myös tekstin muodossa. Jos jonkin renkaan anturi ei keskustele toolin kanssa, anturi pitää vaihtaa. Anturin paristo kestää tehtaan mukaan n. 5 vuotta. Voi myös kestää kauemmin. Itse olen ostanut uusia antureita Sepniltä. Tarvikeosat ovat yhtä hyviä kuin Fordin omat.
Lähdin tien päälle ja virheilmoitus katosi. Kaikki lienee kunnossa.
- tsekkitukka
- Hiljaisempi
- Auto: Ford Mustang 2010
Hmm, hieman ristiriitaista tietoa:
"TPMS anturi saa virtansa renkaansa pyörimisliikkeestä"
"Anturin paristo kestää tehtaan mukaan n. 5 vuotta"
Jos se anturi saa virtansa renkaan pyörimisliikkeestä, niin luulisi sen anturin pidempään kestävän kuin 5 vuotta? Jostain muualtakin luin, että noin 5-7 vuotta on tuon anturin normaali ikä ja sitten pitää hankkia uusi. Mutta tämän keskustelun perusteella herää henkiin ajamalla.
Minulla on vm. 2010 Musse jossa on erikseen kesä- ja talvirenkaat (vaikka nykyisin onkin talvet pahimman ajan talvisäilössä). Kun vaihdoin siihen tänä syksynä talvirenkaat, niin en saanut yhtä rengasta enää opetettua, joten oletin, että anturin paristo on tiensä päässä, joten pitää hankkia uudet. En tainnut kyllä kokeilla uudestaan sen jälkeen kun autolla oli ajettu vähän enemmän. Voisiko siis olla vielä toivoa tuossa uudelleen ohjelmoinnissa ajolenkin jälkeen, vai hankinko suosiolla uudet anturit, niin kuin olin juuri tekemässä? Kyseessä originaalit vanteet joihin Suomessa vaihdettu talvirenkaat, eikä silloin ole hoksattu TPMS-sensoreita vaihtaa, joten niillä alkaa tuo 7 vuotta ikää olemaan täynnä. Tähän asti on tuo uudelleenohjelmointi onnistunut aina renkaan vaihdon jälkeen, eikä ole talvisäilytyksen jälkeenkään mitään rengaspaineherjoja tullut.
"TPMS anturi saa virtansa renkaansa pyörimisliikkeestä"
"Anturin paristo kestää tehtaan mukaan n. 5 vuotta"
Jos se anturi saa virtansa renkaan pyörimisliikkeestä, niin luulisi sen anturin pidempään kestävän kuin 5 vuotta? Jostain muualtakin luin, että noin 5-7 vuotta on tuon anturin normaali ikä ja sitten pitää hankkia uusi. Mutta tämän keskustelun perusteella herää henkiin ajamalla.
Minulla on vm. 2010 Musse jossa on erikseen kesä- ja talvirenkaat (vaikka nykyisin onkin talvet pahimman ajan talvisäilössä). Kun vaihdoin siihen tänä syksynä talvirenkaat, niin en saanut yhtä rengasta enää opetettua, joten oletin, että anturin paristo on tiensä päässä, joten pitää hankkia uudet. En tainnut kyllä kokeilla uudestaan sen jälkeen kun autolla oli ajettu vähän enemmän. Voisiko siis olla vielä toivoa tuossa uudelleen ohjelmoinnissa ajolenkin jälkeen, vai hankinko suosiolla uudet anturit, niin kuin olin juuri tekemässä? Kyseessä originaalit vanteet joihin Suomessa vaihdettu talvirenkaat, eikä silloin ole hoksattu TPMS-sensoreita vaihtaa, joten niillä alkaa tuo 7 vuotta ikää olemaan täynnä. Tähän asti on tuo uudelleenohjelmointi onnistunut aina renkaan vaihdon jälkeen, eikä ole talvisäilytyksen jälkeenkään mitään rengaspaineherjoja tullut.
- tsekkitukka
- Hiljaisempi
- Auto: Ford Mustang 2010
Toinen kysymys/selvennys, täällä on tammikuussa 2015 sanottu:
"Autolla voi silti ajaa normaalisti, eikä vaikuta esim katsastukseen."
Alla olevalla sivulla puolestaan on sanottu, että Tarfi on juuri noihin aikoihin vaihtanut kantaansa: "Tammikuusta 2015 alkaen määräaikakatsastuksessa havaittu vikakoodi johtaa uusintakatsastukseen. Tätä ajankohtaa aikaisemmin viasta on huomautettu, ja vika on kehotettu korjaamaan." Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta tammikuun 2015 jälkeen, että kuinka käy katsastuksessa, jos tuo TPMS-herja näkyy ruudulla? Itsellä siis 2010 vuosimallin auto, jossa tuo TPMS-järjestelmä ei vielä ole pakollinen edes ensimmäisessä rengassatsissa. Mutta kuulemma vaikka esim. repsikan puolen taustapeilikään ei periaatteessa ole pakollinen, niin jos autossa sellainen on, niin katsastusmiehen tulkinnan mukaan sen pitää olla toimiva, tai hylsy tulee.
http://www.se-makinen.fi/node/index/det ... ge/etusivu
"Autolla voi silti ajaa normaalisti, eikä vaikuta esim katsastukseen."
Alla olevalla sivulla puolestaan on sanottu, että Tarfi on juuri noihin aikoihin vaihtanut kantaansa: "Tammikuusta 2015 alkaen määräaikakatsastuksessa havaittu vikakoodi johtaa uusintakatsastukseen. Tätä ajankohtaa aikaisemmin viasta on huomautettu, ja vika on kehotettu korjaamaan." Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta tammikuun 2015 jälkeen, että kuinka käy katsastuksessa, jos tuo TPMS-herja näkyy ruudulla? Itsellä siis 2010 vuosimallin auto, jossa tuo TPMS-järjestelmä ei vielä ole pakollinen edes ensimmäisessä rengassatsissa. Mutta kuulemma vaikka esim. repsikan puolen taustapeilikään ei periaatteessa ole pakollinen, niin jos autossa sellainen on, niin katsastusmiehen tulkinnan mukaan sen pitää olla toimiva, tai hylsy tulee.
http://www.se-makinen.fi/node/index/det ... ge/etusivu
- Rane68
- Aktiivi
- Auto: Ford Mustang 3.7 V6 coupe 2013
Hei, itse tilasin Englannista laitteen joka ohittaa koko TPMS systeemin, toimii hienosti Mustang 2013 V6 coupe joka tuotu vuosi sitten maahan. Kannattaa tilata laite ennen Brexit toteutumista ( tpmsbypass.com )
Annoying TPMS Light TPMS Light on a Dashboard because Tire Sensor(s) just failed?
Do you want to mount new wheels without sensors but TPMS light illuminates?
Garage or Dealership charge you a very high price for TPMS sensors replacement and coding?
Ideal for Winter and Summer tires!
Annoying TPMS Light TPMS Light on a Dashboard because Tire Sensor(s) just failed?
Do you want to mount new wheels without sensors but TPMS light illuminates?
Garage or Dealership charge you a very high price for TPMS sensors replacement and coding?
Ideal for Winter and Summer tires!