Baer vs Wilwood (2014 GT)
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
- Auto: 2014 Mustang GT Premium
- Paikkakunta: Espoo City
Baer vs Wilwood (2014 GT)
Arvoisa raati,
Olisiko kokemuksia tai ajatuksia big brake -päivityksestä 2014 GT:hen? Tarve 100% katu, 70% bling bling ja 30% race day. Wanhassa 91 GT:ssä oli edessä Baer kit ja komeat oli! Nyt liikkeellä noin $3000 USD budjetilla (vielä täällä rapakon takana) ja alla 19" vanteet. Täytettä pitäisi saada siis lisää... ja Wilwoodilta saisi reilulla kolmella tonnilla koko setin eteen ja taakse, cross-drilled + red calipers. Baerilta olisi tarjolla eteen 2k US hintaan vastaava setti ja taakse vaikka Steeda rear slotted upgrade. Mieli kääntyisi tuohon Baer+Steeda -pakettiin mutta toisaalta Wilwoodilta tulisi koko paketti kerralla.
Vai onko noilla sen suurempaa eroa loppupeleissä? Ford Racingiltä toki saisi GT500:sen setin about samaan rahaan, mutta ei cross-drilled (bling) eikä red caliper (more bling)...
Olisiko kokemuksia tai ajatuksia big brake -päivityksestä 2014 GT:hen? Tarve 100% katu, 70% bling bling ja 30% race day. Wanhassa 91 GT:ssä oli edessä Baer kit ja komeat oli! Nyt liikkeellä noin $3000 USD budjetilla (vielä täällä rapakon takana) ja alla 19" vanteet. Täytettä pitäisi saada siis lisää... ja Wilwoodilta saisi reilulla kolmella tonnilla koko setin eteen ja taakse, cross-drilled + red calipers. Baerilta olisi tarjolla eteen 2k US hintaan vastaava setti ja taakse vaikka Steeda rear slotted upgrade. Mieli kääntyisi tuohon Baer+Steeda -pakettiin mutta toisaalta Wilwoodilta tulisi koko paketti kerralla.
Vai onko noilla sen suurempaa eroa loppupeleissä? Ford Racingiltä toki saisi GT500:sen setin about samaan rahaan, mutta ei cross-drilled (bling) eikä red caliper (more bling)...
2014 GT coupe Premium, triple black of course.
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Baer vs Wilwood (2014 GT)
Tuo Wilwoodin setti ei selkeästi ole radalle vakavissaan tarkoitettu niillä reikälevyillä mutta varmasti ajaa asiansa kun ei niitä liiemmin kuumentele ratakäytössä.Toki kunnollinen jäähdytys jarruille auttaa asiassa.. Ulkonäkö on kyllä huikea.
Steedan slottedit taakse on toimiva päivitys ja bracketit niissä on jäykkää ja kevyttä alumiinia. Pienenä miinuksena asennuksessa vetareiden irroitus..
Baer ei enää S197 aikakautena ole kunnostautunut rata-uskottavuudella samalla tavalla kuin esimerkiksi Brembo ja myös Alcon = esimerkiksi Steeda Big Brake kit..
Varmasti katu + bling kriteereillä Wilwood ja Baer toimii molemmat hienosti
Steedan slottedit taakse on toimiva päivitys ja bracketit niissä on jäykkää ja kevyttä alumiinia. Pienenä miinuksena asennuksessa vetareiden irroitus..
Baer ei enää S197 aikakautena ole kunnostautunut rata-uskottavuudella samalla tavalla kuin esimerkiksi Brembo ja myös Alcon = esimerkiksi Steeda Big Brake kit..
Varmasti katu + bling kriteereillä Wilwood ja Baer toimii molemmat hienosti

If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Baer vs Wilwood (2014 GT)
Omaan ostin Shelby storesta pari vuotta etten brembon levyt. Posti toi baer:n levyt. No, ei ole ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Baer vs Wilwood (2014 GT)
Sarlinin Kallelta löytyy Alconit kilpailukykyiseen hintaan. On hienoja kapistuksia. Ihan eriluokkaa kuin wilwoodit yms.
Re: Baer vs Wilwood (2014 GT)
Tuttuja kamoja, kuin myös se että niitä saa Sarlinilta.
Anti -Histamiini 65
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Joulu 2014, 20:43
- Auto: 2014 Mustang GT Premium
- Paikkakunta: Espoo City
Re: Baer vs Wilwood (2014 GT)
Baer on tuttu minulle joten sellaiset tuli laitettua.
Sisäänajo on edessä, ja aika rankka ohjelma on annettu. Kolmen päivän aikana yhteensä 41 jarrutusta. No, kai ne sitten "puree"...
Edessä oli vähän ongelmaa kun vanne ei sopinutkaan takaisin, otti kiinni syvyyssuunnassa. Pikaratkaisuna piti hakea spacerit läheisestä liikkeestä (siis ei olla Suomessa), mutta renkaat vatkaa aika paljon. Uusien vanteiden ja renkaiden hankinta siis aikaistui melkoisesti.
Sisäänajo on edessä, ja aika rankka ohjelma on annettu. Kolmen päivän aikana yhteensä 41 jarrutusta. No, kai ne sitten "puree"...
Edessä oli vähän ongelmaa kun vanne ei sopinutkaan takaisin, otti kiinni syvyyssuunnassa. Pikaratkaisuna piti hakea spacerit läheisestä liikkeestä (siis ei olla Suomessa), mutta renkaat vatkaa aika paljon. Uusien vanteiden ja renkaiden hankinta siis aikaistui melkoisesti.
2014 GT coupe Premium, triple black of course.