302 stroke /dart

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3206
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 302 stroke /dart

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

porttari kirjoitti:No ei sitä varmaan ainakaan ihan helpolla löydy, viimeisintä tietoa siis. Mulla meni yksi tuttu Bosch Motorsportille hommiin Michiganiin, jolle tein useita kansitöitä, niin täytyypä laittaa viestiä udellakseen saisiko mitään selville siellä. Voihan se olla, ettei mitään tietoa tuu mistään :)

No eikös se Cammer tehty jo kuuskytluvulla :D Ehkä se päivä vielä koetaan, kun joku tekee kustannustehokkaan kansitsydeemin ameriikassa, jossa on yläpuoliset nokat..
Tuossa on pari kampiakseli valmistajaa joilta kannattaa asiaa tiedustella.
http://www.callies.com
http://www.bryantracing.com
Viime mainitulta tilasin 334 strokeriin akselin.
Jo etukäteen voin ilmoittaa, ettei nuo ole kovin halpoja. hinnat pyörii jossain 2000 taalan nurkilla.
Ja tämä lienee yksi sopivimmista kankien ja mäntien valmistajista, nyt tietenkin tarkoitan custom kamaa niin kuin noiden akseleidenkin osalta. Ainakin nuo CP:n männät on aika hyviä.

Eikä nuokaan ole ainoita pajoja jotka tekee oikeita moottorin osia, mutta ovat aika tunnettuja tuolla kilpapuolella.

Joo noihib Chevyihin on tehty 180 asteisia akseleita ja varmaan myös Fordeihin mutta eivät ole kovin julkisesti huudelleet.
Niin kuin aiemmin olen jo maininnut niin nokan suhteen löytyy myös ratkaisu vaikka sytytysjärjestys hieman muuttuisi.

Kansien osalta uskoisin myös, että ratkaisiu kanavien- ja ventiilikoon osalta löytyy kun on yhteydessä kansivalmistajaan suoraan ja pyytää haluamaansa venttiili ja kanava kokoa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2110
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 302 stroke /dart

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

kuten Jyri totesi nythän tämä ei ole kuin rahasta kiinni ;)

En oikein näe tarvetta asentaa koneeseen kampiakselia, jonka edut tulevat näkyviin jossain 8000+ rpm tietämillä, kun mikään muu osa koneesta ei tuota rääkkiä kestä.

Samantien sitten vaan nielaisee kokonaisena sen kakun, ja ostaa sen uuden 5.2:n craten, kun sellanen tulee. Varmasti halvin reitti. ...tai sitten istuttaa sen Italian pojan v8:n sinne peltilehmään.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: 302 stroke /dart

Viesti Kirjoittaja porttari »

Eihän sitä kannata silloin teettää/laittaa kisakampuraa, jos kone antaa tehonsa pienemmillä kierroksilla. Mutta sitten, jos meinaa väsätä semmoisen pannun, josta tehot tulevat siellä 8000 pinnassa, kenties vähän ylikin, silloin sen akselin käyttö on perusteltua. Itseäni kovasti miellyttäisi korkealta laulava pikkulohko vaparina.

Ei nuo ahdetut koneetkaan ole kovin vieraita. Ei tosin täysmoottorisina, mutta muuten kyllä paljon kokemusta jälkiahtamisesta parinkymmenen vuoden ajalta.
Anti -Histamiini 65
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

Re: 302 stroke /dart

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

kiitoksia asiantuntemuksesta teille !! alkaa pikku hiljaa muodostua kuva päähän mitä pitää tehä,,, 8)
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3206
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 302 stroke /dart

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jotain vielä noista kampiakseleista jos ei ole lukenut em. Bryant Racing sivuja huolella.
Sen verran omasta akselista tuli tasapainottajalta kommenttia, ettei ole parempia akseleita vielä nähnyt. Akselin tasapainotus oli tehty niin hyvin, ettei minkäänlaista virhettä voinut hänen koneella huomata. Eikä nuo akselit ole CE merkittyjä (CE = Cine Engineering). Eli ei ole pelottanut pyörittää konetta 8300 rpm, olisin kierrättänyt korkeammallekin mutta tehokäyrä on jo selvästi kääntynyt laskuun jo 8000 rpm alkaen. (Tuo kone on myynnissä ja jos sille antaisi hieman enemmän nokkaa niin 9000 rpm saattaisi ylittyä ilman pelkoa, valitettavasti siinä ei ole kuin yksi läppärunko, mutta sekventiaalinen sylinterikohtaisesti säädettävä sytytys löytyy M&W, eikä ECU ole MoTeC vaan Tatech. + DART lohko, AFR 205 kannet, PO veivit, Venolia männät, TF Box -R imusarja, Jesel kiikut ja jakopää jne.).


What We Do
We build crankshafts!
bryant racingAll crankshafts are produced “In House” entirely at our facility and go through the same “Manufacturing Procedures” as those we produce for the top NHRA and NASCAR Teams. We start with only the highest quality USA Made Timken Steel to build you the best possible crankshaft for your application. Crankshafts are BRYANT Racing’s ONLY product and we take pride in knowing they are the best. We continually strive to update and innovate every aspect of our crankshaft manufacture and development to maintain our standard as the industry leader for YOUR engine program.

We have 1,100 plus programs for our FORD cranks, from the 302 to the 351 to the 429 JC50 to choose from depending on your need. Each crank starts with your specifications and goes through the same processes and protocol to insure a consistent and quality part!

If you don’t see what you are looking for, rest assured that we have the knowledge, experience and the talent to reverse engineer or design it for you. Typical starting point would be to call us and discuss and then email a print or send a physical sample.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 302 stroke /dart

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Lisäisin vielä Bryantin ja Calliesin lisäksi Winnbergin kisaan mukaan. Bryant ja Winnberg ovat top notch kampuroita, Callies tulee vähän perässä. Näitä käyttävät isot pyssyt isojen tehojen kanssa.

http://winbergcrankshafts.com/

Jos kierroksia halutaan 9000 rpm maastoon, niin alkaa tulemaan jo haasteita venttiilikoneiston kanssa, lähinnä kalliita osasia. Jos käytössä on kori johon saa istuttaa koneen kuin koneen, eikä pieni iskutilavuus haittaisi, niin Fordin 32v modular olisi oikeasti mielenkiintoinen. Toisaalta tönäri kone kun laulaa +9000 rpm niin se vaan kuulostaa kauniilta. C-ryhmässä Drag Racingissä kisasi joskus ukko keltaisella '67-'68 Camarolla, niin sen sitroletin pikkulohko jenkasi +10.000 rpm - kuulosti hienolta. Puhumattakaan sitten prostockeista, niissä on äänimaailma ihan jotain muuta mitä normi kasissa. Isoksi tönärikoneiksi ottavat jenkoja hurjasti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 302 stroke /dart

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Tuossa kun kaara otti puheeksi ahdinkoneet, niin täällä niiden rakentamisesta ei pahemmin ole ollut juttua tarjolla :shock: Onko syynä Suomen tiukat säädökset, varmasti jos puhutaan tuoreemmista kamppeista .. Wanhemmissahan tämä ei ole mitenkään turhan hankalaa säädösten puitteissa. Eli näitä odotellessa tarinoiden ja kuvien kera :peukku:
:krooh:
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

Re: 302 stroke /dart

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

:wink:
PeteP kirjoitti:Tuossa kun kaara otti puheeksi ahdinkoneet, niin täällä niiden rakentamisesta ei pahemmin ole ollut juttua tarjolla :shock: Onko syynä Suomen tiukat säädökset, varmasti jos puhutaan tuoreemmista kamppeista .. Wanhemmissahan tämä ei ole mitenkään turhan hankalaa säädösten puitteissa. Eli näitä odotellessa tarinoiden ja kuvien kera :peukku:
on näit uudempiakin kovastikin ahdettuna,,ite en ala mainostamaan ..ei sais hirveesti tehä muutoksia tehojen suhteen ym. joku saa kertoo...tietty ratavehkeeseen saa laitella . :wink:
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Vastaa Viestiin