pakolämmön mittaus ?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

pakolämmön mittaus ?

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

mikä ois viisain systeemi mitata pakokaasujen lämpötilaa pyttykohtaisesti ( v8 ) hiukan hankalaa istuttaa nippoja joka primääri putkeen,,,tarkotan et ajossa näkis ,,tieten anturiakin vaiheltava ja ajaa samaa testipätkää et näkis erot. nii et milleen :? onko suosituksia mimmonen mittari ?
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: pakolämmön mittaus ?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Se mitä meidän tulee tietää hoituu laser mittarilla.
Muutoin lambda / puoli kertoo ollaanko oikeilla jäljillä.
Jos ei ole täysin sekventiaalisesti säädettävää ruiskua / (sytytystä) niin lämpötila lukemat lähinnä informatiivisia.
Kaasari pelissä lienee vielä hankalampi tilanne.

Minulla oli / on tuossa 334 cid koneessa 8 lämpömittaria pakosarjoissa.
Kone säädettiin dynossa kahdella lambdalla ja sen jälkeen todettiin, että pakokaasulämmöt on kohdillaan, eli ruiskutus ja sytkä joka pyttyyn on aikalailla kohdillaan. Tuossa koneessa on joka pytylle oma ruiskutus ja sytytys säätö ja ilma tulee ison röörin kautta.
Liitteet
Kuvassa juuri ja juuri erottaa 5 ja 6 pakosarjojen lämpömittarit.
Kuvassa juuri ja juuri erottaa 5 ja 6 pakosarjojen lämpömittarit.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

Re: pakolämmön mittaus ?

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

ihan vaan sen takia et oli seiska pytys käyny lämmöt korkeella,,, mis sit vika suuttimessa vai ,,,ois tutkinu vian ennen kun antaa taas rääkkiä koneelle mikä just menos pellin alle remontoituna ja paremmilla männillä ,,,kone hiukan paineistettu . seokset kyl "piti" ol kohallaan. mut ois varmistanu et ei suutin vikaa ym. ostan jonkun mittarin ja vertailen toisiin,,,siin kait se sit . laajakaistan mukaan piti olla seokset aikas kohillaan,,,lämmöt hiukan normaalia korkeemmalla. se kyl hajos rata ajos ,siel kyl kaikki mahollista :) tulee siihen nyt erillinen öljyn lauhdutin ,,jäähtyy ne oljytkin sit (siihen ei mittaria) tai sit se oli vaan se heikoin lenkki mikä särky ensin ,, :roll:
Viimeksi muokannut mussekakkonen, 21 Touko 2015, 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Avatar
mussekakkonen
Addikti
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
Auto: mustang GT convertible -95
Paikkakunta: pyhäjärvi

Re: pakolämmön mittaus ?

Viesti Kirjoittaja mussekakkonen »

kaara91 kirjoitti:Suuttimet voi testata erikseen 12V jännitteellä ja sekuntikellolla mittalasiin, jolloin erot näkyy heti ja samalla suihkun muodon saa todennettua.
miten se tapahtuu niinkuin kotikonstein,,,, ?
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Vastaa Viestiin