
pakolämmön mittaus ?
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
pakolämmön mittaus ?
mikä ois viisain systeemi mitata pakokaasujen lämpötilaa pyttykohtaisesti ( v8 ) hiukan hankalaa istuttaa nippoja joka primääri putkeen,,,tarkotan et ajossa näkis ,,tieten anturiakin vaiheltava ja ajaa samaa testipätkää et näkis erot. nii et milleen
onko suosituksia mimmonen mittari ?

Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: pakolämmön mittaus ?
Se mitä meidän tulee tietää hoituu laser mittarilla.
Muutoin lambda / puoli kertoo ollaanko oikeilla jäljillä.
Jos ei ole täysin sekventiaalisesti säädettävää ruiskua / (sytytystä) niin lämpötila lukemat lähinnä informatiivisia.
Kaasari pelissä lienee vielä hankalampi tilanne.
Minulla oli / on tuossa 334 cid koneessa 8 lämpömittaria pakosarjoissa.
Kone säädettiin dynossa kahdella lambdalla ja sen jälkeen todettiin, että pakokaasulämmöt on kohdillaan, eli ruiskutus ja sytkä joka pyttyyn on aikalailla kohdillaan. Tuossa koneessa on joka pytylle oma ruiskutus ja sytytys säätö ja ilma tulee ison röörin kautta.
Muutoin lambda / puoli kertoo ollaanko oikeilla jäljillä.
Jos ei ole täysin sekventiaalisesti säädettävää ruiskua / (sytytystä) niin lämpötila lukemat lähinnä informatiivisia.
Kaasari pelissä lienee vielä hankalampi tilanne.
Minulla oli / on tuossa 334 cid koneessa 8 lämpömittaria pakosarjoissa.
Kone säädettiin dynossa kahdella lambdalla ja sen jälkeen todettiin, että pakokaasulämmöt on kohdillaan, eli ruiskutus ja sytkä joka pyttyyn on aikalailla kohdillaan. Tuossa koneessa on joka pytylle oma ruiskutus ja sytytys säätö ja ilma tulee ison röörin kautta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: pakolämmön mittaus ?
ihan vaan sen takia et oli seiska pytys käyny lämmöt korkeella,,, mis sit vika suuttimessa vai ,,,ois tutkinu vian ennen kun antaa taas rääkkiä koneelle mikä just menos pellin alle remontoituna ja paremmilla männillä ,,,kone hiukan paineistettu . seokset kyl "piti" ol kohallaan. mut ois varmistanu et ei suutin vikaa ym. ostan jonkun mittarin ja vertailen toisiin,,,siin kait se sit . laajakaistan mukaan piti olla seokset aikas kohillaan,,,lämmöt hiukan normaalia korkeemmalla. se kyl hajos rata ajos ,siel kyl kaikki mahollista
tulee siihen nyt erillinen öljyn lauhdutin ,,jäähtyy ne oljytkin sit (siihen ei mittaria) tai sit se oli vaan se heikoin lenkki mikä särky ensin ,, 


Viimeksi muokannut mussekakkonen, 21 Touko 2015, 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: pakolämmön mittaus ?
miten se tapahtuu niinkuin kotikonstein,,,, ?kaara91 kirjoitti:Suuttimet voi testata erikseen 12V jännitteellä ja sekuntikellolla mittalasiin, jolloin erot näkyy heti ja samalla suihkun muodon saa todennettua.
Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96