Shelby drop earlyissä...

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
vaarni
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 10:54
Auto: 1967 Ford Mustang Fastback

Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja vaarni »

Ihan kysymyksenä porukoille - kuinka paljon olette näissä autoissa tuota ylempää tukivartta tiputtaneet?

Shelbyhän taisi tiputtaa 1" noissa GT malleissaan mutta olen lueskellut noita jenkkikirjoituksia ja ajatellut
niiden perusteella laittaa 1 3/4" pudotuksen.

Tuo tietty vaatii kiilan tuonne yläpallon alle.

Br, Ville
1967 custom nopsaperä työn alla...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Reilut 10v sitte tein omaan sapluunan avulla joka löytyy netistä. Samalla laitoin 1" pudotus jouset, tosin keula tuli ehkä aavistuksen liian alas niin laitoin pienet korotuspalat jousien yläpäähän.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja starsky »

vaarni kirjoitti:Ihan kysymyksenä porukoille - kuinka paljon olette näissä autoissa tuota ylempää tukivartta tiputtaneet?
Aiheeseen liittyvä Arning-muunnos-ketju.

Itse pudotin (66 ht) tuuman ja tuolla ei tule yläpallon kanssa vielä ongelmia.

Vähän sama kokemus kuin ak72, eli meni hieman liian matalaksi 1" pudotusjousien kanssa.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tuumalla pudotettu tukivarsia mun autossa jo 80-luvulla joten en ole lähtenyt siitä muuttamaan, ja itse vaihdoin -1" droppijouset muutama vuosi sitten. Makuasia, mutta mun mielestä just passeli tuli.

Muistakaa että moottorin paino tietysti myös vaikuttaa lopputulemaan. Mulla ainakin about kevyin pikkulohko mikä voi olla. Alukannet/aluimusarja/aluvesipumppu/peltisarjat/kevyt kaasari = helposti yli 30kg kevyempi paketti kuin vakiopata valurautaosilla.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ylätukivarsien pudotus tuumalla sapluunan mukaan on varma tapaus.

Mutta ei sitä välttämättä sapluunalla tarvitse tehdä. Kulmaa voi myös muuttaa, jolloin anti-dive muuttuu. Tukivarret välittävät kulmassa ollessaan välittömästi osan painonsiirrosta. Kulman poiston jälkeen painonsiirto jää jousen ja vaimentimen säätelemäksi hommaksi.

Kuvassa Cobra Automotive muutos, jossa ylätukivarren etupäätä on pudotettu enemmän. Orgis kulma lienee jotain 8 astetta ja tuossa n. 0 astetta.

Kuva
vaarni
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 10:54
Auto: 1967 Ford Mustang Fastback

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja vaarni »

Tais jäädä kuva laittamatta ;)

Näkisin mielelläni.

-Ville
1967 custom nopsaperä työn alla...
make_110
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 09:27
Auto: -65 HT
Paikkakunta: Kuopio

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja make_110 »

Ei ole paha homma, n. 1-2 tuntia/per puoli menee aikaa, riippuen miten lähtee irti.
Kuva löytyy esim: http://mmb.maverick.to/media/shelby-dro ... ate.18208/

Mullakin löytyy nuo metalli sapluunat tarvittaessa.
Avatar
Handyy
Addikti
Viestit: 277
Liittynyt: 14 Elo 2007, 08:16
Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja Handyy »

Arto65FB kirjoitti:Ylätukivarsien pudotus tuumalla sapluunan mukaan on varma tapaus.
Täältä sama. Juuri äskettäin pudotin tuumalla ilman mitään muita muutoksia, putosi juuri hyvälle kohdalle ja vielä mahtuu ainakin minulla just ja just 225/60R15 pyörimään alla.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

vaarni kirjoitti:Tais jäädä kuva laittamatta ;)

Näkisin mielelläni.

-Ville
Ei jäänyt vaan kuva on kirjautumista edellyttävällä sivulla. Mulla näkyi esikatselussa ja lähetyksen jälkeen, kun olin samaan aikaan kirjautuneena tähän toiseen sivustoon. Mullakaan ei näy enää, kun en ole loggautuneena.

Koitetaan sanallisesti kuvailla, eli ylätukivarsien etupäätä on laskettu enemmän kuin takaa ja tehty jousikeinun alle korotuspala, niin jousi ja vaimennin ovat samassa kulmassa kuin alunperin mutta ylätukivarsi vaaterissa.
micow

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja micow »

ak72 kirjoitti:Reilut 10v sitte tein omaan sapluunan avulla joka löytyy netistä. Samalla laitoin 1" pudotus jouset, tosin keula tuli ehkä aavistuksen liian alas niin laitoin pienet korotuspalat jousien yläpäähän.
Mulla tuli sama ongelma. Mistä nuita korotusrinkuloita voi tilata? Partsilla ei ollu hyllyssä ja Tuumalaiset lomalla.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Ei ole Tuumacid kiinni ainakaan
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
micow

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja micow »

GT-350 kirjoitti:Ei ole Tuumacid kiinni ainakaan
Tuumamaili ei vastaa. Tarvin tällaset, kauanko menee: http://www.summitracing.com/int/parts/g ... el/mustang

vastaatko mailiini canonfotopalvelu@gmail.com
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Re: Shelby drop earlyissä...

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Riippuu vanteen et:stä ja tietenkin leveydestä nappaako rengas kiinni lokasuojan reunaan.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Vastaa Viestiin