Shelby drop earlyissä...
Shelby drop earlyissä...
Ihan kysymyksenä porukoille - kuinka paljon olette näissä autoissa tuota ylempää tukivartta tiputtaneet?
Shelbyhän taisi tiputtaa 1" noissa GT malleissaan mutta olen lueskellut noita jenkkikirjoituksia ja ajatellut
niiden perusteella laittaa 1 3/4" pudotuksen.
Tuo tietty vaatii kiilan tuonne yläpallon alle.
Br, Ville
Shelbyhän taisi tiputtaa 1" noissa GT malleissaan mutta olen lueskellut noita jenkkikirjoituksia ja ajatellut
niiden perusteella laittaa 1 3/4" pudotuksen.
Tuo tietty vaatii kiilan tuonne yläpallon alle.
Br, Ville
1967 custom nopsaperä työn alla...
- ak72
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Re: Shelby drop earlyissä...
Reilut 10v sitte tein omaan sapluunan avulla joka löytyy netistä. Samalla laitoin 1" pudotus jouset, tosin keula tuli ehkä aavistuksen liian alas niin laitoin pienet korotuspalat jousien yläpäähän.
- starsky
- Aina äänessä
- Auto: 1966 ht
Aiheeseen liittyvä Arning-muunnos-ketju.vaarni kirjoitti:Ihan kysymyksenä porukoille - kuinka paljon olette näissä autoissa tuota ylempää tukivartta tiputtaneet?
Itse pudotin (66 ht) tuuman ja tuolla ei tule yläpallon kanssa vielä ongelmia.
Vähän sama kokemus kuin ak72, eli meni hieman liian matalaksi 1" pudotusjousien kanssa.
Tuumalla pudotettu tukivarsia mun autossa jo 80-luvulla joten en ole lähtenyt siitä muuttamaan, ja itse vaihdoin -1" droppijouset muutama vuosi sitten. Makuasia, mutta mun mielestä just passeli tuli.
Muistakaa että moottorin paino tietysti myös vaikuttaa lopputulemaan. Mulla ainakin about kevyin pikkulohko mikä voi olla. Alukannet/aluimusarja/aluvesipumppu/peltisarjat/kevyt kaasari = helposti yli 30kg kevyempi paketti kuin vakiopata valurautaosilla.
Muistakaa että moottorin paino tietysti myös vaikuttaa lopputulemaan. Mulla ainakin about kevyin pikkulohko mikä voi olla. Alukannet/aluimusarja/aluvesipumppu/peltisarjat/kevyt kaasari = helposti yli 30kg kevyempi paketti kuin vakiopata valurautaosilla.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Ylätukivarsien pudotus tuumalla sapluunan mukaan on varma tapaus.
Mutta ei sitä välttämättä sapluunalla tarvitse tehdä. Kulmaa voi myös muuttaa, jolloin anti-dive muuttuu. Tukivarret välittävät kulmassa ollessaan välittömästi osan painonsiirrosta. Kulman poiston jälkeen painonsiirto jää jousen ja vaimentimen säätelemäksi hommaksi.
Kuvassa Cobra Automotive muutos, jossa ylätukivarren etupäätä on pudotettu enemmän. Orgis kulma lienee jotain 8 astetta ja tuossa n. 0 astetta.

Mutta ei sitä välttämättä sapluunalla tarvitse tehdä. Kulmaa voi myös muuttaa, jolloin anti-dive muuttuu. Tukivarret välittävät kulmassa ollessaan välittömästi osan painonsiirrosta. Kulman poiston jälkeen painonsiirto jää jousen ja vaimentimen säätelemäksi hommaksi.
Kuvassa Cobra Automotive muutos, jossa ylätukivarren etupäätä on pudotettu enemmän. Orgis kulma lienee jotain 8 astetta ja tuossa n. 0 astetta.
Tais jäädä kuva laittamatta 
Näkisin mielelläni.
Näkisin mielelläni.
Ei ole paha homma, n. 1-2 tuntia/per puoli menee aikaa, riippuen miten lähtee irti.
Kuva löytyy esim: http://mmb.maverick.to/media/shelby-dro ... ate.18208/
Mullakin löytyy nuo metalli sapluunat tarvittaessa.
Kuva löytyy esim: http://mmb.maverick.to/media/shelby-dro ... ate.18208/
Mullakin löytyy nuo metalli sapluunat tarvittaessa.
- Handyy
- Addikti
- Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)
Täältä sama. Juuri äskettäin pudotin tuumalla ilman mitään muita muutoksia, putosi juuri hyvälle kohdalle ja vielä mahtuu ainakin minulla just ja just 225/60R15 pyörimään alla.Arto65FB kirjoitti:Ylätukivarsien pudotus tuumalla sapluunan mukaan on varma tapaus.
Ei jäänyt vaan kuva on kirjautumista edellyttävällä sivulla. Mulla näkyi esikatselussa ja lähetyksen jälkeen, kun olin samaan aikaan kirjautuneena tähän toiseen sivustoon. Mullakaan ei näy enää, kun en ole loggautuneena.vaarni kirjoitti:Tais jäädä kuva laittamatta
Näkisin mielelläni.
Koitetaan sanallisesti kuvailla, eli ylätukivarsien etupäätä on laskettu enemmän kuin takaa ja tehty jousikeinun alle korotuspala, niin jousi ja vaimennin ovat samassa kulmassa kuin alunperin mutta ylätukivarsi vaaterissa.
Mulla tuli sama ongelma. Mistä nuita korotusrinkuloita voi tilata? Partsilla ei ollu hyllyssä ja Tuumalaiset lomalla.ak72 kirjoitti:Reilut 10v sitte tein omaan sapluunan avulla joka löytyy netistä. Samalla laitoin 1" pudotus jouset, tosin keula tuli ehkä aavistuksen liian alas niin laitoin pienet korotuspalat jousien yläpäähän.
Ei ole Tuumacid kiinni ainakaan
Tuumamaili ei vastaa. Tarvin tällaset, kauanko menee: http://www.summitracing.com/int/parts/g ... el/mustangGT-350 kirjoitti:Ei ole Tuumacid kiinni ainakaan
vastaatko mailiini canonfotopalvelu@gmail.com
- kariboy
- Mega-addikti
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Riippuu vanteen et:stä ja tietenkin leveydestä nappaako rengas kiinni lokasuojan reunaan.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003