Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansista.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansista.

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Suoraan laatikosta en tutkimatta koneen päälle laita. Mutta hyvistä ja huonoistakin puolista saa kertoa. lähinnä laatuongelmat kiinnostaa?
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kait niitä nyt joillakin on moottorin päällä :huikallo:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Varmaan porukka menossa näin viikolloppuna, vähänki jotain tapahtumaa nii foorumilla on hiljasta. Eiköhän noita vastauksia saada.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Mulla on high port kannet ton pikkulohkon päällä. Noissa ainakaan ei ollu mitään vuotoja seetirenkaissa ja jousipaineet oli samat kaikissa yms. eli en laittanu tarkastamatta paikalleen....
Avatar
Wesuri.V8
Addikti
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Helmi 2010, 09:19
Auto: ´65 HT, 347/TKO-500, pun/must, vinyylikatto. Odottaa korjausta....
Paikkakunta: Virolahti

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Wesuri.V8 »

Huhtikuust asti 11R:ät pikkulohkon pääl. Tarkastettu ja mitattu. Palotilan reunoja vähän pyöristetty. Ei ainakaa toistaseks valittamist. Hyvin hengittää.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja porttari »

Eipä ole näistä Trick Flown kansista kokemusta. Jonkin verran muista vastaavista löytyy. Huono puoli noin yleensäkin on se, että istukkarenkaat ovat asennettu toistensa sisään, jolloin elämistä tapahtuu väkisinkin joko suoraan paketista, tai viimeistään vähän ajan päästä.

Toki jousi vetää venttiilin lähestulkoon väkisin istukkaa vasten ( riippuu myös monesti miten asettuu mm. venttiilin ja ohjaimen välylsestä).

Ehkä se, mitä voit tehdä ennen paikalleen laittoa, laita kannet ylösalaisin venttiilit suoraan ( ilman jousia vapaasti), huone pimeäksi ja kirkas valo palotilan päälle. Sitten vain kurkkimaan kanaviin. näkyykö jostain valon kajastusta. Ja jos näkyy, niin käännä venttiiliä 90 astetta kerrallaan ja katso näkyykö valo koko ajan samasta kohtaa. Jos näkyy, istukka ei ole keskellä. Ja jos se paikka muuttuu, niin lautasen hionta ei ole varren keskeinen.

Valotesti on pettämätön, olettaen että istukka on puhdas, samoin venttiil ja ohjaimessa ei ole epäpuhtauksia estämässä osien asettumista hyvin keskenään.

Lie aiot käyttää kovia pultteja ( arp yms.) niin niillä saatat saada ne kannet elämään kiristysvaiheen loppumomentteja haettaessa ( ehkä jo vähän ennenkin). Ts. istukat saattavat pahimmassa tapauksessa vetää soikeiksi noilla kovilla pulteilla ja lopun tiedätkin.

Myös sylinteri saattaa mennä hieman pussille kovilla pulteilla ( jolloin koneesta tulee helposti jo ennen ensi käynnistystä huohottava). Tämän kaiken voit helpoiten todeta käyttämällä asennusvaiheessa kiinnikytkettyä ohivuotomittaria. Näiden kovien pulttien vuoksi useimmat kannet vetelevät melkoisesti. Itse laittaisin venyvät pultit, tai vaikka vakiot, joilla kansi tuskin tulee niin tiukkaan.

Ja jossain vaiheessa erilaisissa kokoonpanoissa joutuu käyttämään stressilevyä istukan koneistuksissakin, jolloin kansi irtaallaan paikat ovat soikeina, mutta kiinnitettyinä lohkon päälle muuttuvat taas pyöreiksi ( tai pitäisi ainakin).

En tiedä toiko tämä mitään uutta, tai muutakaan projektissasi.. :)
Anti -Histamiini 65
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Kiitokset tähänastisista vastauksista. Kannenpultit tulee kireyteen 140 ft-lbs. tehtaan omilla pulteilla jotka eivät varmasti veny mihinkään suuntaan. Ajattelin muokata pulttia vähän ohuemmaksi keskeltä, jos jotain pientä venymää saisi aikaiseksi. Siinä tapauksessa ettei mikään valmistaja myy sopivia pultteja valmiina. Valolla tutkiminen on jo tuttu homma.
:peukku:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

"Kaikki pultit venyy kiristettäessä"
tottakai venyy, mutta tollanen lähes peukalonpaksunen pultti ei käytännössä veny välttämättä tarpeeks.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja porttari »

Juuri äsken pällistelin Trick Flown 11R:ä cnc portattuina. Ensinäkemältä näytti ihan ok, mutta kun otin yhden pytyn venat pois, totuus paljastui omaan silmään. Jälleen kerran olen sitä mieltä, että mitähän järkeä on täyttää palotila isolla imuvenalla, kun ei siitä venttiilistä saada lähimainkaan ulos sitä potentiaalia. Yksinkertaisesti ei ole mistä ottaa, mikäli mielii istukkarenkaan pysyvän paikallaan. Toki kyllä näitä voi vielä parantaa, mutta tietyt reunaehdot täyttäen kuitenkin.

Esim. jälkitäytöstä silmälläpitäen pitäsi ainetta poistaa melkoisesti, mutta tosiaan istukkarenkaan kiinnipysyminen vähän arveluttaa.. 2" imulätty riittäisi oikein hyvin, jopa 1,94".

Pakopuoli on jo silmällä katsoen pyörteinen istukan luota ja siitä jatkuen hyvän matkaa. Ja turhaan on kaluttu ns. kattilatila niinkin suureksi, mitä nyt on. Ja sama juttu täälläkin, jälkitäytöstä ajatellen ja muutenkin tehtävää riittää. Ja tottahan nämä vörkkii suoraan paketista otettunakin, mutta itse en laittaisi kiinni suoraan.

Ehkä harkitsisin niitä porttaamattomia kansia, joita sitten makustelisi enemmän omaan mieltymykseen sopiviksi. Toki vaihtaisin pienemmän venttiilin sinne imuseen.

Nyt kun olen nähnyt nämä käytetyimmät aftermarket kannet ( 3 erilaista, Edel, AFR ja Trick Flow), niin kaikissa samoja virheitä havaittavissa. AFR:ssä ja Trick Flowssa näyttäisi olevan samanlaiset venttiilit malliltaan, paitsi AFR:ssä hiukan lyhemmät.

Eli älkää tuomita minua kommenttien perusteella, kerroin vain oman näkemykseni kys. kansista :) .
Anti -Histamiini 65
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

näitten vastausten ja muualta luetun perusteella + omien miettimisien jälkeen kannet on löytyny, jousia pitää vielä miettiä. tuossa linkki valintaan.
http://www.summitracing.com/int/parts/t ... cation=int
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

porttari kirjoitti:Eli älkää tuomita minua kommenttien perusteella, kerroin vain oman näkemykseni kys. kansista :) .
Ei tuomita, hyvä että tänne tulee ammattimiehen kommenttia näistä asioista :peukku: vielä ku ite ymmärtäis ees jotain lukemastaan... :oops:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

porttari kirjoitti:Juuri äsken pällistelin Trick Flown 11R:ä cnc portattuina. Ensinäkemältä näytti ihan ok, mutta kun otin yhden pytyn venat pois, totuus paljastui omaan silmään. Jälleen kerran olen sitä mieltä, että mitähän järkeä on täyttää palotila isolla imuvenalla, kun ei siitä venttiilistä saada lähimainkaan ulos sitä potentiaalia. Yksinkertaisesti ei ole mistä ottaa, mikäli mielii istukkarenkaan pysyvän paikallaan. Toki kyllä näitä voi vielä parantaa, mutta tietyt reunaehdot täyttäen kuitenkin.

Esim. jälkitäytöstä silmälläpitäen pitäsi ainetta poistaa melkoisesti, mutta tosiaan istukkarenkaan kiinnipysyminen vähän arveluttaa.. 2" imulätty riittäisi oikein hyvin, jopa 1,94".

Pakopuoli on jo silmällä katsoen pyörteinen istukan luota ja siitä jatkuen hyvän matkaa. Ja turhaan on kaluttu ns. kattilatila niinkin suureksi, mitä nyt on. Ja sama juttu täälläkin, jälkitäytöstä ajatellen ja muutenkin tehtävää riittää. Ja tottahan nämä vörkkii suoraan paketista otettunakin, mutta itse en laittaisi kiinni suoraan.

Ehkä harkitsisin niitä porttaamattomia kansia, joita sitten makustelisi enemmän omaan mieltymykseen sopiviksi. Toki vaihtaisin pienemmän venttiilin sinne imuseen.

Nyt kun olen nähnyt nämä käytetyimmät aftermarket kannet ( 3 erilaista, Edel, AFR ja Trick Flow), niin kaikissa samoja virheitä havaittavissa. AFR:ssä ja Trick Flowssa näyttäisi olevan samanlaiset venttiilit malliltaan, paitsi AFR:ssä hiukan lyhemmät.

Eli älkää tuomita minua kommenttien perusteella, kerroin vain oman näkemykseni kys. kansista :) .
ei tietenkään tuomita, hyvä kuulla henkilöltä joka on asian kanssa enemmänkin tekemisissä. :peukku:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ei tuomita. Olis kiva myös saada pientä vinkkiä kansien paranteluun, jos itsekin sais ostettua ne edelin e-streetit pienemmällä 1,94 imuvenalla.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja porttari »

No sepä hyvä, ettei kommentointi haittaa :) . Eikä nämä kommenttini ole mitään absoluuttisia totuuksia, ainoastaan omiin näkemyksiin/kokemuksiin pohjautuvaa. Jollakulla toisella voi helposti olla hyvinkin eriävä mielipide samasta asiasta.

Vinkkien antaminen on melko vaikeaa, koska se pitäisi näyttää ns. kädestä pitäen ja siinä tapauksessa tekisin itselleni voisiko sanoa, pienen karhun palveluksen. Kyse on kuitenkin itselläni täysin elannostani ja muille harrastustoiminnasta. Jotain yleispäteviä vinkkejähän netti on pullollaan ja asiaan pitäisi kuitenkin perehtyä syvemmin, ennenkuin nämä asiat enempi aukeavat tekijälleen. Älkää siis tästäkään ottako ilmanottoon mitään :) . Ymmärrän että useampi haluaisi itse touhuilla näissä asioissa :)

Teen kyllä joitakin pienempiä muutostöitä ihan inhimilliseen hintaan, mutta tämä taitaa jo luiskahtaa mainonnan puolelle..

Takaisin asiaan. Poistopuoli oli jotenkin fiksumman oloinen AFR:ssä, kuin tämän topikin käsittelyssä oleva kansi. Ensin mainitussa kanavan katto on pyöreähkö, oikeastaan kanava muistuttaa ylösalaisin olevaa D kirjainta. Tricki Flowssa enempi suorakaiteen mallinen ( ehkä sitäkin saattaisi vielä pystyä muokkaamaan,varsinkin porttaamattomasta).

Hyvää sen sijaan on palotilan malli ja siitä seurannut venttilien kulman muuttaminen toisiin vastaaviin kansiin. En ole mitannut palotilan tilavuutta, mutta tällä mallilla tasapää männällä saattanee toteutua kohtuullisen hyvät rutut ilman suurta pattia männässä. Patti taas väkisin häiritsee palotapahtumaa. Mitä lie saadaan rutuksi esim. 347/363 käyttäen kohtuu äreitä nokkia? Päästäänkö jopa 13,0:1 tai ylikin?

Vastaavasti AFR:ssä ei ole taso-oikaisuun paljon jätetty pelivaraa. Istukkarengas imupuolella on varsin lähellä tasopintaa ( pienemmällä venttiilikoolla tämä asia ei tulisi heti vastaan).

Liekö näissä kansissa menee asiat niin, että mitä pienempi venttiili sitä pienempi kanava ja onko valutkin sitä ohuemmat muutosvaraa silmällä pitäen? Vai onko niin, että vesitilat ovat samansuuruset?

Mittailen varmaan nämäkin kannet jossain vaiheessa ja teen muutoksia, mikäli omistaja niin haluaa. Ja mikä tässä oli hyvä, niin mallasin sitä 4:jän Weberin imusarjaa tähän kanteen ja näin miten kanavat istuvat yhteen :). Pientä muokkausta olisi luvassa, muttei mitään ylitsepääsemätöntä.
Anti -Histamiini 65
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2562
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Hyviä ja huonoja kokemuksia Trick Flow merkkisistä kansi

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

porttari kirjoitti:Poistopuoli oli jotenkin fiksumman oloinen AFR:ssä, kuin tämän topikin käsittelyssä oleva kansi. Ensin mainitussa kanavan katto on pyöreähkö, oikeastaan kanava muistuttaa ylösalaisin olevaa D kirjainta. Tricki Flowssa enempi suorakaiteen mallinen ( ehkä sitäkin saattaisi vielä pystyä muokkaamaan,varsinkin
AFR virtaa pakopuolella hyvin ainakin yli vuosikymmen sitten julkaistun testin mukaan. Esim. Afr185 virtasi .3 nostolla enemmän kuin tfs twisted wedge .4 nostolla. Tfs on toki kehittänyt saman hintaluokan kansia eteenpäin.

Itse valitsin silloin afr:t, en sen takia, että sillä oli korkein piikkiteho vaan korkein keskivääntö.
Vastaa Viestiin