C60E Kansien porttaus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Moi

Koitin katsella noista vanhoista viesteistä olisiko löytynyt jotain ohjetta kyseisten kansien kaivamiseen.
Yleisesti ohjeita kyllä oli kivasti saatavilla, mikä on hyvä tälläiselle ensikertaiselle porttaajalle :roll:
Eli jos olen ymmärtänyt oikein, niin imukanavaan ei juurikaan tarvitse koskea, hiukan siistiä vain.
Pakokanavaa kairaillaan oikeastaan vain ylhäältä ja lähestulkoon siitä lautasen yläpuolelta sisäkurvista
Näissähän on sellainen iso klöntti pakokanavassa, jonka varmaan uskaltaa poistaa. Lisäksi tietysti imu- ja pakosarjojen sovittelut kansiin.

Sanokaa vaan suoraan, jos olen ihan ulalla ja kannattaako noita kansia alkaa kairaamaan.

Kiitos jo tässä vaiheessa :D
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ilma tarvittavaa tietoa itsetehdyn porttauksen lopputulos on yleensä +/- 0, monesti huonompi kuin lähtötilanne.
Kanavien silotelulla ei ole juurikaan merkitystä virtaukseen.
Jos et tiedä mitä tulisi tehdä, ja jos et tiedä mistä tulisi poistaa.
Annan viisaan neuvon: Älä tee mitään.
Toinen neuvo jos mielessä portatut rauta (alumiini) kannet vie ne ammattilaiselle portattavaksi ja kunnostettavaksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mexico65 kirjoitti:Ilma tarvittavaa tietoa itsetehdyn porttauksen lopputulos on yleensä +/- 0, monesti huonompi kuin lähtötilanne.
Jep, juurikin tuolla tavalla minäkin ronkin vinkulla ja loppunopeutta tuli se sama kuin ennenkin +/- lämpötila huomioiden.

Lisäys: tällä tarkoitin jälkimmäistä ronkkimista, ensimmäisellä otin pahkat pakokanavasta ja nostin kanavaa D-muotoon varovasti. Toisella kertaa koitin ohentaa imukanavan työntötankopykälää ja muokkasin hieman pakokanavaa venttiilin kohdalta. Tämä jälkimmäinen ei siis näkynyt mitenkään selvästi loppunopeudessa.
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja jls »

Lukemalla löytyy paljon tietoa, ainakin englanniksi. Ite harjoittelin aikanaan porttaamaan kuvien perusteella ja tyytyväinen lopputulokseen. Aikaa meni kaikkineen varmaan 20 tuntia, keuhkot, silmät ja talli täynnä pölyä. En tekis enää ite. Ammattilaiset osaa varmaan paremmin, mutta mitään ei opi jos ei yritä.

Vai pitäisikö mennä samalla linjalla kuin muut eli turhaa kai näitä autoja yrittää ite rakentaa, kun kaupassa myydään valmiitakin?
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Moi vaan,

kiitoksia neuvoista, mutta koitan kuitenkin kairata noita itse. Katotaan mitä tulee....voi olla että tulee reissu kansi kaupoille, mut sit se on niin :D
On vaan mukava koittaa tehdä itse, niin saa hyvällä omatunnolla sanoo itte tehneensä....muutakin kuin ne rahat valmiisiin osiin :D
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Hyvä meininki, ite tehty on sit ite tehty. Rahallaki saa, mut fiilis on ihan eri. Pienellä kairaamisella ja putsaamisella, sekä imusarjan/pakosarjan kohistus niin ei pahasti olla metässä.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tottakai itse tehty on parempi kuin…
Ensimmäiset kannet jotka itse portasin on nyt korjattavana ammatilaisella.
Noin 10 vuotta tein itse noita kansia hakien tietoa kirjoista, lehdistä, netistä ja ammatilaisilta kysellen.
Minulta menee noin +40 tuntia kansiparin raaka työstöön ja loput tekee ammatilainen.

Seeti työt ei minulta onnistu eikä ohjureiden vaihtoeikä monet muutkaan työt joita oikein tehdyt kansityöt vaatii.

Kanavien siloittelu saattaa tuoda iluusion portatuista kansista mutta sen vaikutus kannen toimintaan on mitätön.
Liitteet
0412em_01_z+cylinder_head_porting+.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja porttari »

Mites tuo teksti tarkalleen kääntyy kotimaan kielelle?
Anti -Histamiini 65
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Melkoista siansuomea! Ei ota oikein tolkkua. Daily ihminen! :lol:

Voi kun kerkeis käymään joskus dynossa noilla omilla kansilla niin näkee paljonko teho on laskenut..... Vaikka arvelen kyllä että se saattaa olla jopa noussut, ainakin persdyno antaa sen suuntaista viestiä. :D
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Last edited 11 moths ago by Motorhead
Selittäiskö tämä tuon erikoisen suomennoksen??? :mrgreen:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Moi,

No nyt on kanavia kaivettu ja homma jatkuu, kun vaan aika antaa myöden.
Harmi vaan kun ei tullut käytettyä penkissä, ennen muutosta olisi oikeasti nähnyt tuleeko plussasta miinus vai miten päin.
No penkkissä on kuitenkin käytävä kun romut on läjässä.

Iso kiitos eräälle foorumilaiselle neuvoista ja vinkeistä, saa itse ilmottautua mikäli haluaa :D

-panu
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Morjettos!

Tossa pari kuvaa millaiseksi silottelin noita aukkoja. Tuo pakokanava olis saanu olla vielä enemmän D muodossa, mutta eiköhän tuo jo paremmin virtaa kuin ennen. Voi olla, että koitan sitä vielä ottaa kun sovittelen pakosarjat ajan kanssa paikoilleen.
On niistä ainakin painoa pois lähteny, jos ei muuta :)
Liitteet
Imu
Imu
Pako
Pako
Pako
Pako
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Tossa vielä kuva tuosta pako-aukosta ennen silottelua...
Liitteet
Orkkis aukko
Orkkis aukko
PaLa
Aktiivi
Viestit: 65
Liittynyt: 23 Syys 2008, 21:28
Auto: 289 HT -65
Paikkakunta: Salo

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja PaLa »

Noniin,
Nyt on kamat nipussa, eikä tuo ainakaan huonompaan suuntaan persdynon mukaan menny.
Vielä pitää hienosäädellä sytytyksiä ja venoja ajan kanssa, mutta alkohan tuo jo nyt piirtämään pelkällä kaasulla märällä asvaltilla. Tosin tossahan ei oo lukkoo, mutta kumminkin.
Omasta mielestä tuli ainakin ihan kohtuullinen. :blackman: :devilhehe:
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: C60E Kansien porttaus

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Hyvä hyvä!!! :peukku:
Vastaa Viestiin