67 ylätukivarren shimmit
-
- Aktiivi
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
- Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
67 ylätukivarren shimmit
Purkaessani 67 mussesta ylätukivarret irti ,huomasin, että ylätukivarren ja korin välissä oli shimmilevyjä vasemalla puolella n. 10 mm ja oikealla puolella 3 mm. Ovatko nämä shimmit turhia ja onko muiden autoista löytynyt niitä vastaavista paikoista? Camber kulma säädetään 67:ssa alatukivarresta ja 65-66 maleissa ylätukivarren shimmilevyillä. Muutama vuosi sitten käytin auton nelipyöräsuuntauksessa ja siinä ei saatu säädettyä camber-kulmaa suositus arvoihin. Mahtoiko olla shimmilevyissä syy, että säätövara ei riittänyt?
Re: 67 ylätukivarren shimmit
67-68 periaatteessa ei tarvitse simmejä yläkiinnityksen alla, koska säätö on alavarren sisäpäässä. Olisko niin että on eturunko vinossa kannattaa mitata eturunko.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 67 ylätukivarren shimmit
Moro
Eikös caster edelleen noissakin säädetä noilla?
Strud rodissa ei sitä säätöä muistaakseni uudemmissakaan ole?
Juha
Eikös caster edelleen noissakin säädetä noilla?
Strud rodissa ei sitä säätöä muistaakseni uudemmissakaan ole?
Juha
Re: 67 ylätukivarren shimmit
Ei ole kyllä tarvinnut koskaan asennella simmejä ylätukiin -67 vuosimallissa kun säädöt on tehty "normaaliin" katu- ja maantieajoon.
Mustang -67HT
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: 67 ylätukivarren shimmit
Moro
Olin väärässä siellä on säätö strud rodissa.
For '67-73 Mustangs, Cougars, Falcons, Comets, and Fairlane/Torinos, camber is adjusted using an eccentric on the lower control arm. The upper control arms are in a fixed position and not adjustable.
Juha
Olin väärässä siellä on säätö strud rodissa.
For '67-73 Mustangs, Cougars, Falcons, Comets, and Fairlane/Torinos, camber is adjusted using an eccentric on the lower control arm. The upper control arms are in a fixed position and not adjustable.
Juha