Dampperi
Dampperi
Jahas, kun ei oo tota asennustyökalua eikä niin pitkää kierretankoa millä vedättää dampperia paikalleen ,nii voisko tota dampperia keittää vedessä ettei vulkanointi kärsi,nii sais sen ehkä paremmin paikalleen,kun reikä on laajentunut.Kun jonkunlainen krymppisovitehan tuo näyttäis olevan.
Re: Dampperi
Kyllä noi dampperit olisi aika huolella asennettava.
Jos sovitus on erittäin tiukka niin dampperin reikää voi hieman hoonata suuremmaksi, kuitenkin niin, että sovitus on tiukka ja vaatii asennus työkalun.
http://www.enginelabs.com/engine-tech/h ... correctly/
Tässäkin maassa on turhan monta dampperia rikottu väärällä asennuksella ja irrotuksella.
Jos sovitus on erittäin tiukka niin dampperin reikää voi hieman hoonata suuremmaksi, kuitenkin niin, että sovitus on tiukka ja vaatii asennus työkalun.
http://www.enginelabs.com/engine-tech/h ... correctly/
Tässäkin maassa on turhan monta dampperia rikottu väärällä asennuksella ja irrotuksella.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Dampperi
Meinasin tolla keittämisellä ,että saan sen tasalämpöiseksi n.100 asteeseen kun ei oo tota pintalämpömittariakaan,jolla seurata lämpötilaa.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dampperi
Menisin mieluummin Jyrin ohjeella ja oikealla työkalulla.
Lämmössä on se ongelma, että jos ei edelleenkään mene paikalleen, jä jumiin välille.
Oikea asennus tapa olisi mitata reikä ja akseli ja varmistaa että on alueella, (esim. 0,020 - 0,035mm reikä pienempi kuin akseli)
Molybdeeni pohjainen asennusrasva estä tehokaasti leikkautumista, (esim. Molykote)
a
Lämmössä on se ongelma, että jos ei edelleenkään mene paikalleen, jä jumiin välille.
Oikea asennus tapa olisi mitata reikä ja akseli ja varmistaa että on alueella, (esim. 0,020 - 0,035mm reikä pienempi kuin akseli)
Molybdeeni pohjainen asennusrasva estä tehokaasti leikkautumista, (esim. Molykote)
a
Re: Dampperi
No niin !Dampperi asennettu.Asennustapa oli,moottori ulos joksikin aikaa pakkaseen, autotallin oven viereen,dampperin lämmitys kuumailmapuhaltimella kunnes sylki kiehuu ei enempää, hitsarin hanskat käteen ja nopeesti ulos. Dampperi meni helposti paikalleeen kuuli kun se kolahti pohjaan.Sitten akkupulttikoneella dampperin pultti kiinni,ettei lähe dampperi liikkeelle.
Re: Dampperi
Onnitellut onnistuneesta asennuksesta!
Siten sen pultin osalta!
Centerbolt: (Harmonic Damper) Thread Locker 90 ft-lbs.
Eli v..tun tikkaan kiinni ja liimaa kierteisiin.
Olen tämän onnistunut ryssimään jo kahdesti. BMW:n osalta meinasi kampiakseli mennä rikki (no meni se vähän), 289 damperin pultti tippui radalle kisan jälkeen autoa lastatessa.
Siten sen pultin osalta!
Centerbolt: (Harmonic Damper) Thread Locker 90 ft-lbs.
Eli v..tun tikkaan kiinni ja liimaa kierteisiin.
Olen tämän onnistunut ryssimään jo kahdesti. BMW:n osalta meinasi kampiakseli mennä rikki (no meni se vähän), 289 damperin pultti tippui radalle kisan jälkeen autoa lastatessa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Dampperi
jeps viime keväänä vaihdoin dampperin 289 koneeseen ja uuden dampperin ohjeissa oli juurikin toi keittäminen ja näin myös tehtiin lukkoliima väliin ja pultti koneella kiinni 

- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Dampperi
Minulla on ilman kierrelukitetta, mutta ei taida olla kauaa kun tämän kirjoituksen näin.Mexico65 kirjoitti:Centerbolt: (Harmonic Damper) Thread Locker 90 ft-lbs. Eli v..tun tikkaan kiinni ja liimaa kierteisiin.Olen tämän onnistunut ryssimään jo kahdesti. BMW:n osalta meinasi kampiakseli mennä rikki (no meni se vähän), 289 damperin pultti tippui radalle kisan jälkeen autoa lastatessa.
Dampperin asennustyökalu on yksi noista vaikeasti arvioitavista työkaluista hankkiiko vai ei kun tarvii niin harvoin ja ei ole ihan halpa kapistus. Omassa tallissa tuollainen on ja on kyllä hintansa väärti.