mustia kumeja auton alle
-
- Aktiivi
- Viestit: 129
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
- Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex
Re: mustia kumeja auton alle
Hienoa että on tullut keskustelua renkaista. Mutta ne talvirenkaat voidaan unohtaa kokonaan. Niille on ihan omat käyttövehkeet... mulla ei musti nää ees sellaisia, edes samassa tallissa..
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: mustia kumeja auton alle
Mulla Musti näkee tallissa talvirenkaat, käyttiksen talvigummit seisoo siellä kesän. Hankookit on ollu Mustissa pari kesää ja viimekesänä rupesivat olemaan melko luistimet. Rauhallisessa ajossa menee vielä jotenkin, mutta vauhdikkaammassa käytössä ihan minne vaan. Kuskin ei kannata hirveesti yrittää vaikuttaa niiden liikkeisiin, testattu Räyskälän lentokentällä!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: mustia kumeja auton alle
Saapa nähdä milloin alkaa omista hankookeista tulla liukkaat. Varmaan sitten kun innostuu radalla. Kunhan nyt ensin pääsee sinne radalle. Talvi nakitkin hommasin musseen. Vanhat GY ug500:set. Että sai ajaa auton liukkailla maalarille. Nyt ne on sitten varalla jos joskus sattuu ite tai joku tarviimaan.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
-
- Aktiivi
- Viestit: 129
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
- Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex
Re: mustia kumeja auton alle
Kyllä ehdottomasti parhaat renkaat mitkä itellä on ollut on Toyo T1R. Niitä kun ei enää tehdä. Tosin ne ei olleet mustissa vaan käyttiksessä ja toisessa harrasteautossa. Niissä oli aivan älytön pito
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: mustia kumeja auton alle
Nyt oli Tuulilasin testissä Goodridet, lehden mukaan Goodride on kiinalainen eikä korealainen.
"Goodride ei pääse loistamaan millään osa-alueella. Halpisrenkaan suurin kompastuskivi on märkäpito. Goodriden jarrutusmatka oli märällä 7,2 metriä pidempi kuin parhaalla renkaalla. Kuivalla asfaltilla ero kapeni 3,8 metriin. Goodriden ääritilannekäytös on selvästi muita kesärenkaita huonompi heikon sivuttaispitonsa vuoksi. Ajokäytös pidon rajalla on sadekelillä arvaamatonta. Voimakas aliohjautuminen saattaa hetkessä muuttua reippaaksi peräluistoksi. Testiryhmän selvästi painavin rengas on lisäksi epämukavin ja meluisin."
"Goodride ei pääse loistamaan millään osa-alueella. Halpisrenkaan suurin kompastuskivi on märkäpito. Goodriden jarrutusmatka oli märällä 7,2 metriä pidempi kuin parhaalla renkaalla. Kuivalla asfaltilla ero kapeni 3,8 metriin. Goodriden ääritilannekäytös on selvästi muita kesärenkaita huonompi heikon sivuttaispitonsa vuoksi. Ajokäytös pidon rajalla on sadekelillä arvaamatonta. Voimakas aliohjautuminen saattaa hetkessä muuttua reippaaksi peräluistoksi. Testiryhmän selvästi painavin rengas on lisäksi epämukavin ja meluisin."
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: mustia kumeja auton alle
Oliko tämä testitulos jollekin yllätys?Firebolt kirjoitti:Nyt oli Tuulilasin testissä Goodridet, lehden mukaan Goodride on kiinalainen eikä korealainen.
"Goodride ei pääse loistamaan millään osa-alueella. Halpisrenkaan suurin kompastuskivi on märkäpito. Goodriden jarrutusmatka oli märällä 7,2 metriä pidempi kuin parhaalla renkaalla. Kuivalla asfaltilla ero kapeni 3,8 metriin. Goodriden ääritilannekäytös on selvästi muita kesärenkaita huonompi heikon sivuttaispitonsa vuoksi. Ajokäytös pidon rajalla on sadekelillä arvaamatonta. Voimakas aliohjautuminen saattaa hetkessä muuttua reippaaksi peräluistoksi. Testiryhmän selvästi painavin rengas on lisäksi epämukavin ja meluisin."
Mitä nuo Pertin mainitsemat "ryssäläiset goodraitit" oikeasti olivat?
-Jukka-
Re: mustia kumeja auton alle
Mistähän saisi noita Nokia testirenkaita, ovat näemmä menestyneet testeissä aika hyvin. Eräskin heppu kuittasi 15 miljoonaa kun kumit oli niin hyvät.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 698
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: mustia kumeja auton alle
Ne oli BF Goodrich nastarenkaat, jota olen pitänyt amerikkalaisina kummeina.
Kyljessä kuitenkin luki made in USSR.
Kyljessä kuitenkin luki made in USSR.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: mustia kumeja auton alle
Enemmän yllätti tuo talvirengas testi, joka oli seuraavana kesärenkaiden jälkeen, kun lehden välistä tipahti vannetukun mainos...Jukka kirjoitti: Oliko tämä testitulos jollekin yllätys?
Mitä nuo Pertin mainitsemat "ryssäläiset goodraitit" oikeasti olivat?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: mustia kumeja auton alle
Tätä arvelinkin.Pertti kirjoitti:Ne oli BF Goodrich nastarenkaat, jota olen pitänyt amerikkalaisina kummeina.
Kyljessä kuitenkin luki made in USSR.
Nuo on tehty Michelinin Venäjän tehtaalla.
-Jukka-
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: mustia kumeja auton alle
Niin, kuten biitles aikanaan laukoi - bääk in tö uuässässaar. Näinhän iso osa "meidän" Nokialaisistakin
siellä jo valmistetaan kiitos "joittenkin" valmistuskustannuksiin vaikuttavien tekijöiden. Kuitenkin mun
omakohtaisena kokemuksena ei toistaiseksi omia vaatimuksia ole renkaina pettänyt kuin yhdet eli sen
JNB:n alla tulleet Sunny (china) talverenkaat aikanaan. Pito oli yhtä huono täytenä kuin tyhjänäkin!
Tietenkin rengasvalinnat pitää tehdä käyttötarkoituksen mukaan (-lompakon) ikävä kyllä, mutta ehkä
välttäisin kaikista halvimpia ihan vaan sen märkäpito-ominaisuuksien vuoksi. Niitä tunnutaan tarvivan
täällä kotimaassa suht usein.
Vesa
siellä jo valmistetaan kiitos "joittenkin" valmistuskustannuksiin vaikuttavien tekijöiden. Kuitenkin mun
omakohtaisena kokemuksena ei toistaiseksi omia vaatimuksia ole renkaina pettänyt kuin yhdet eli sen
JNB:n alla tulleet Sunny (china) talverenkaat aikanaan. Pito oli yhtä huono täytenä kuin tyhjänäkin!
Tietenkin rengasvalinnat pitää tehdä käyttötarkoituksen mukaan (-lompakon) ikävä kyllä, mutta ehkä
välttäisin kaikista halvimpia ihan vaan sen märkäpito-ominaisuuksien vuoksi. Niitä tunnutaan tarvivan
täällä kotimaassa suht usein.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110