Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
- Jarzu
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
- Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
- Paikkakunta: Espoo
Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Moi,
Pitäis saada 3,7L V6 -koneesta (vm. 2012) ulos hieman muhkeemmat äänet. Melutaso ei kuitenkaan saisi muuttua liian kovaksi ja agressiiviseksi, etenkään maantieajossa. Mitä vaimentimia suosittelisitte? Onko kenelläkään kokemusta esim. näistä vaimentimista?:
- Flowmaster Axle Back Exhaust "Force II"
- Roush Axle-Back Exhaust
Kannattaako ostaa suoraan jenkeistä tai EU:sta vai löytyisikö Suomesta joku edullinen jälleenmyyjä?
- Jarzu
Pitäis saada 3,7L V6 -koneesta (vm. 2012) ulos hieman muhkeemmat äänet. Melutaso ei kuitenkaan saisi muuttua liian kovaksi ja agressiiviseksi, etenkään maantieajossa. Mitä vaimentimia suosittelisitte? Onko kenelläkään kokemusta esim. näistä vaimentimista?:
- Flowmaster Axle Back Exhaust "Force II"
- Roush Axle-Back Exhaust
Kannattaako ostaa suoraan jenkeistä tai EU:sta vai löytyisikö Suomesta joku edullinen jälleenmyyjä?
- Jarzu
- Rane68
- Aktiivi
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Marras 2019, 09:32
- Auto: Ford Mustang 3.7 V6 coupe 2013
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Moi, ihan samalla asialla tässä itsekkin, mihin tuotteeseen lopulta päädyit ?
itse tässä ainakin toistaiseksi harkinnut Pypes Black Pype-Bomb Axle-Back Exhaust vaihtoehtoa, videolla äänet kuulostaa hyvältä ja väri sopisi vanteisiin hyvin.
t. Rane
itse tässä ainakin toistaiseksi harkinnut Pypes Black Pype-Bomb Axle-Back Exhaust vaihtoehtoa, videolla äänet kuulostaa hyvältä ja väri sopisi vanteisiin hyvin.
t. Rane
- Jarzu
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
- Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
- Paikkakunta: Espoo
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
En ole päätynyt vielä mihinkään, vaan etsintä vielä jatkuu. Itse etsin tällaista äänimaailmaa @ jossa taitaa olla GT500:n pöntöt... Ei taida kuitenkaan mennä heittämällä, vaan vaatinee sovittelua V6:een. Toisaalta en ole varma, riittäisikö pelkät takapöntöt noihin soundeihin vai pitäisikö muita tilpehöörejä vaihtaa?
- Jarzu
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
- Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
- Paikkakunta: Espoo
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Lisää maistiaisia GT500-pöntöistä:
Näyttäisi siltä, että pelkät pöntöt riittäisi, mutta ne joutuu hitsaamaan paikoilleen...
Näyttäisi siltä, että pelkät pöntöt riittäisi, mutta ne joutuu hitsaamaan paikoilleen...
- Jarzu
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
- Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
- Paikkakunta: Espoo
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Hönöpäissäni pistin nyt sitten nää tilaukseen @ http://www.mustangsunlimited.com/Mustan ... ang-GT.axd 

- Jarzu
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
- Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
- Paikkakunta: Espoo
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Thx mielenkiintoisista kommenteista, joita olen itsekin pyrkinyt valinnassa huomioimaan resonansseja myöten! Yleisten kommenttien ja kokemusten perusteella resonanssit pitäisi olla minimaalisia. Siinä luotan enemmän Fordin kuin muun pönttövalmistajan osaamiseen. Itselläni ei ole tarkoitus teholisäykseen, koska sitä on vakiona omiin tarpeisiin jopa yläkanttiinkin, koska lähinnä cruisailen
. Eipä avolla muu huvittaiskaan. En myöskään halua, että melutaso nousee överiksi ja riisikuppimaiseksi, vaan maltillista mörinää enemmän lähinnä tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Tiedostan myös, että videot saattavat vääristää ääniä, mutta toistaiseksi en ole törmännyt yhteenkään, joka olisi ollut pettynyt odotuksiinsa ja, aikas monet palstat oon selannut läpi... 


Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Mitens leimalla suhtaudutaan? Uudemmat ovat EU-tyypättyjä vai ovatko?
Joltain Mini-palstalta hylsyä pohdittiin seuraavasti.
Pakoputken vaihdon yhteydessä katalysaattori tulee tietysti säilyttää ja melut eivät saa olla autoa koskevia määräyksiä suuremmat. Varsinaista hyväksyntää ei vaihtoputkistolta edellytetä, mutta EU-tyyppihyväksyttyyn autoon ei saa tehdä sellaisia muuotksia, että se ei täyttäisi EU-tyyppihyväksyntävaatimuksia.
Viimemainitun asian takia EU-tyyppihyväksyttyyn autoon vaihdettu pakoputkisto tulee olla E-/e-hyväksytty tai testattu vastaavien direktiivien mukaisesti. ( ks. LMp auton raketeen muuttamisesta 779/1998; 3§, 4 §, 9 § )
Joltain Mini-palstalta hylsyä pohdittiin seuraavasti.
Pakoputken vaihdon yhteydessä katalysaattori tulee tietysti säilyttää ja melut eivät saa olla autoa koskevia määräyksiä suuremmat. Varsinaista hyväksyntää ei vaihtoputkistolta edellytetä, mutta EU-tyyppihyväksyttyyn autoon ei saa tehdä sellaisia muuotksia, että se ei täyttäisi EU-tyyppihyväksyntävaatimuksia.
Viimemainitun asian takia EU-tyyppihyväksyttyyn autoon vaihdettu pakoputkisto tulee olla E-/e-hyväksytty tai testattu vastaavien direktiivien mukaisesti. ( ks. LMp auton raketeen muuttamisesta 779/1998; 3§, 4 §, 9 § )
- Jarzu
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
- Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
- Paikkakunta: Espoo
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Onkohan nää Musse-mallitkaan edes EU-tyyppihyväksyttyjä? Muistaakseni ei...
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Rane68
- Aktiivi
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Marras 2019, 09:32
- Auto: Ford Mustang 3.7 V6 coupe 2013
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
itse taidan päätyä johonkin sellaiseen malliin / tuotteeseen jota ei joudu hitsaamaan paikoilleen, että jos sitten tulee katsastuksessa (lokakuussa) vaikeuksia eteen niin voi aina helpohkosti palauttaa tehtaan mufflerit.
- Jarzu
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
- Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
- Paikkakunta: Espoo
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Joo, itsekin pyrin välttämään hitsausta ja pärjätä sovitusosilla...
- Jarzu
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
- Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
- Paikkakunta: Espoo
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Nyt vaihdettu GT500:n takapöntöt ... Soundit ja ominaisuudet juuri sellaiset, jotka halusin avoon: tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä sopivat eikä överit mörinät ja tasakaasulla yhtä hiljaista menoa kuin ennen. Eikä myöskään resonoi
.
Tyhjäkäynti
Kaasuttaminen
Nyt olis sitten orkkikset tarjolla, jos jollain sellaisille tarvetta...
Tyhjäkäynti
Kaasuttaminen
Nyt olis sitten orkkikset tarjolla, jos jollain sellaisille tarvetta...
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Hyvät soundit! Minulla on järkyttävä meteli ja putkimies hitsasi pöntöt putkiin lupaa kysymättä
No niillä on menty nyt vuosikausia.

- Jarzu
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
- Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
- Paikkakunta: Espoo
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Kiitos! Niin nämäkin hitsattiin, muttei haittaa, koska menee katsastuksesta läpi...
- Rane68
- Aktiivi
- Viestit: 44
- Liittynyt: 07 Marras 2019, 09:32
- Auto: Ford Mustang 3.7 V6 coupe 2013
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?
Hienoa, hyvät on soundit, näin läppärilläkin katsoessa/ kuunnellessa
Pitikin kans kirjoittaa jo viikko sitten että kans kävin 1.7 asennuttamassa Tuumacid Oy toimesta ne Pypes Black Pype Bomb SFM79MSB "vaimentimet", ja kans ollut kovasti tyytyväinen, ei nuo netin videot aina tee oikeutta äänille, noissa pypeskin on matalampi, muhkeempi ääni kuin videot antaa ymmärtää, hyvä niin.
Pitäähän ne aivan eri mekkalan kuin tehtaan alkuperäiset, varsinkin kiihdyttäessä
Matka ajoa tuli testattua kun mummolassa käytiin (4 tuntia per suunta) eikä esim motarilla 120 - 130 nopeus ohjaamoon tule häiritsevää ääntä.
Hitsaamisia ei tarvittu.

Pitikin kans kirjoittaa jo viikko sitten että kans kävin 1.7 asennuttamassa Tuumacid Oy toimesta ne Pypes Black Pype Bomb SFM79MSB "vaimentimet", ja kans ollut kovasti tyytyväinen, ei nuo netin videot aina tee oikeutta äänille, noissa pypeskin on matalampi, muhkeempi ääni kuin videot antaa ymmärtää, hyvä niin.
Pitäähän ne aivan eri mekkalan kuin tehtaan alkuperäiset, varsinkin kiihdyttäessä

Matka ajoa tuli testattua kun mummolassa käytiin (4 tuntia per suunta) eikä esim motarilla 120 - 130 nopeus ohjaamoon tule häiritsevää ääntä.
Hitsaamisia ei tarvittu.