2015/2016 GT
Valvoja: Ville K
2015/2016 GT
Tervehdys heimoveljet,
olisi tarkoituksena tuoda 2015 tai 2016 GT matkatuliaisina Suomeen. Laskeskelin tehopainosuhteita ja nuo mokomat menevät karvan verran yli 0,15, joka laukaiseen "kateusveron" voimaan. Painoa pitäisi olla joitakin kiloja lisää tai toisaalta tehoja muutama hassu kilowatti vähemmän. Oliaiko tähän ongelmaan olemassa jotain laillista kikkaa, kuten esim tehojen niukka kuristaminen tai joku taikatemppu, jolla kokonaispainoa (kantavuutta) saisi aavistuksen lisää?
olisi tarkoituksena tuoda 2015 tai 2016 GT matkatuliaisina Suomeen. Laskeskelin tehopainosuhteita ja nuo mokomat menevät karvan verran yli 0,15, joka laukaiseen "kateusveron" voimaan. Painoa pitäisi olla joitakin kiloja lisää tai toisaalta tehoja muutama hassu kilowatti vähemmän. Oliaiko tähän ongelmaan olemassa jotain laillista kikkaa, kuten esim tehojen niukka kuristaminen tai joku taikatemppu, jolla kokonaispainoa (kantavuutta) saisi aavistuksen lisää?
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 2015/2016 GT
Hyvä kikka on kysyä ihan Suomesta tarjousta tuollasesta.
Sori oli ihan pakko kun noita nykysin saa täältäkin, en sit tiiä kuinka paljon on hintaero...
Sori oli ihan pakko kun noita nykysin saa täältäkin, en sit tiiä kuinka paljon on hintaero...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: 2015/2016 GT
No tässä olisi tarve saada auto käyttöön vuodeksi ulkomailla, ja ajattelin sen sitten palatessa napata Suomeen mukaan. Eipä tuossa paljoa säästä Suomen markkinoihin verrattuna, mutta tosiaan pitäisi saada kärry alle heti 

- Raitzi
- Hiljaisempi
- Viestit: 19
- Liittynyt: 27 Marras 2015, 12:19
- Auto: 2013 GT automatic + brembo pack
Re: 2015/2016 GT
Jeppu kirjoitti:No tässä olisi tarve saada auto käyttöön vuodeksi ulkomailla, ja ajattelin sen sitten palatessa napata Suomeen mukaan. Eipä tuossa paljoa säästä Suomen markkinoihin verrattuna, mutta tosiaan pitäisi saada kärry alle heti
Ei siinä muuta kuin 30k€ verottajalle miinus vähennykset, jos menee muuttoautosta. 75 k€ voisi saada saksasta halvimmillaa verojen kanssa käytetyn oman arvioni mukaan.
- pokkus
- Aktiivi
- Viestit: 100
- Liittynyt: 29 Kesä 2011, 02:33
- Auto: Ford Mustang GT Premium 2011
- Paikkakunta: Florida, USA
Re: 2015/2016 GT
Jenkkilästä ei uudehkon auton tuonti Suomeen enää hirveästi ole kannattavaa taloudellisesti kun veroalennusta ei saa. Lähestulkoon Suomesta siis saa saman auton samaan hintaan kuin, että lähtisi uittamaan ulkomailta. Lisäksi takuu ei jatku enää Suomessa. Muita etuja toki muuttoautossa on eli kilpiin saa harvinaisempia pelejä helpommin.
Re: 2015/2016 GT
Jatketaas hieman tätä vanhaa ketjua. Pokkus heitti tuossa yllä, että takuu ei jatkuisi enää Suomessa. Tämä ei pidä paikkaansa, sillä takuu jatkuu ihan normaalisti. Ford tarjoaa jenkeistä ostetuille autoilleen takuuta myös maan ulkopuolella, kunhan auto on ensimmäisen kerran rekisteröity jenkeissä.
Tällä hetkellä on alla 2017 GT. Pohdin edelleen auton tuomista Suomeen. Verohelpotustahan ei enää saa, joten se iskee sieluun, mutta homman kanssa voisi ehkä elää. Semmoista pikku jeesiä toivoisin palstan tietäjiltä, että mitenkäs co2-päästölukemat menevät tässä tilanteessa? Samaa autoahan saa uutena Suomesta, joten päästölukemat ovat varmasti "virallisesti" tiedossa. Onko tässä tilanteessa tilanne kuitenkin eri, kun tuon jenkkipäästä ostettua autoa, johon ei vaadittua co2-lukemaa ole saatavilla? Eli mennäänkö painon mukaan?
Tällä hetkellä on alla 2017 GT. Pohdin edelleen auton tuomista Suomeen. Verohelpotustahan ei enää saa, joten se iskee sieluun, mutta homman kanssa voisi ehkä elää. Semmoista pikku jeesiä toivoisin palstan tietäjiltä, että mitenkäs co2-päästölukemat menevät tässä tilanteessa? Samaa autoahan saa uutena Suomesta, joten päästölukemat ovat varmasti "virallisesti" tiedossa. Onko tässä tilanteessa tilanne kuitenkin eri, kun tuon jenkkipäästä ostettua autoa, johon ei vaadittua co2-lukemaa ole saatavilla? Eli mennäänkö painon mukaan?