Peräremppa
-
- Aktiivi
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
- Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Peräremppa
Tulevan talven aikana olisi tarkoitus rempata mussen 9 tuumainen perä lukon luistamisen ja perän ääntämisen takia. Tarkoitus olisi vaihtaa nykyinen 3.5 välitys tiheämpään ja alkuperäinen levylukko parempaan. Minkä merkkistä välitystä suosittelette , kun tarkoituksena olisi saada aikaiseksi hiljainen perä. Merkkejä itselle tulee mieleen Ricmond, Yukon ja Motive. Lukoksi olen ajatellut True Tracia. Onko hyvä kadulle ja natikka kiihdyttelyyn? Muita vaihtoehtoja ? Moottori on 393W ja loota vahvistettu AOD.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Peräremppa
Mulla on vaan hyviä kokemuksia TrueTracista. MotiweGearin 4.11:1 välitys on kasituumaisessa AOD:n jatkona. Kivasti toimii. Hiljasuudesta en tiedä kun ei kuulu muuta kuin moottorin ääni kapiiniin



-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Peräremppa
Moikka.
Olen useamman välityksen asennellu ja oma mielipiteeni on että välityksissä kannattaa suosia Ford Racingin tuotteita.
Omassa vehkeessäni on 4.10 ja se on AOD/AODE laatikoiden kanssa kuin nenä päässä. [emoji106]
TrueTrack lukko on sitä parasta A-ryhmää, suosittelen.
-rru
Sent from my iPhone using Tapatalk
Olen useamman välityksen asennellu ja oma mielipiteeni on että välityksissä kannattaa suosia Ford Racingin tuotteita.
Omassa vehkeessäni on 4.10 ja se on AOD/AODE laatikoiden kanssa kuin nenä päässä. [emoji106]
TrueTrack lukko on sitä parasta A-ryhmää, suosittelen.
-rru
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Peräremppa
mulla Ricmond 4,11 pelannu hienosti
-
- Aktiivi
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
- Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Peräremppa
Nyt olisi perä purettu osiin ja ei ollut ihme, että perä piti ääntä. Backlash oli neljä kertaa suurempi kuin sallittu, puristettava krymppi oli puristamatta ja liikkui sekä toisen puolen akselin stefan kumitiivistettä ei ollut. Onneksi mitään ei ollut hajonnut. Positiivisina puolina oli 31 uraiset vetoakselit sekä case vahva Daytona malli. Minkälaisilla työkaluilla olette mitanneet pinonin ja poskilaakerien esijännityksen ? Jenkkifoorumeilla moni oli mitannut KD-Tools 2955 (edullinen) viisarinäyttöisellä momenttiavaimella hyvällä menestyksellä. Mahtaako kukaan myydä Suomessa ? Entä digitaalisella momenttiavaimella ? Kumpaako krymppiä suosittelette kovaa vai pehmeää?
-
- Aktiivi
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
- Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Peräremppa
Nyt perän kasaus vaihe menossa. Tänään lautaspyörää (Motive 3,89 välitys) kiinittäessä lukkoon (True Track) asennussarjan mukana tulleilla pulteilla.Huomasin,että pultit ovat aluslevyjen kanssa juuri saman mittaiset ( 28 mm ) pultin reijän kanssa , eli pultit pohjaavat. ARP:lta löytyisi 23,9 mm pitkiä pulttteja, mutta niissä kierreosa ilmeisesti liian lyhyt. Uskaltaako asennusarjan pultteja lyhentää viilaamalla ja paljonko toleranssia pitäisi olla reijän pohjaan?