Peräremppa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
JYN85
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Peräremppa

Viesti Kirjoittaja JYN85 »

Tulevan talven aikana olisi tarkoitus rempata mussen 9 tuumainen perä lukon luistamisen ja perän ääntämisen takia. Tarkoitus olisi vaihtaa nykyinen 3.5 välitys tiheämpään ja alkuperäinen levylukko parempaan. Minkä merkkistä välitystä suosittelette , kun tarkoituksena olisi saada aikaiseksi hiljainen perä. Merkkejä itselle tulee mieleen Ricmond, Yukon ja Motive. Lukoksi olen ajatellut True Tracia. Onko hyvä kadulle ja natikka kiihdyttelyyn? Muita vaihtoehtoja ? Moottori on 393W ja loota vahvistettu AOD.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Peräremppa

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mulla on vaan hyviä kokemuksia TrueTracista. MotiweGearin 4.11:1 välitys on kasituumaisessa AOD:n jatkona. Kivasti toimii. Hiljasuudesta en tiedä kun ei kuulu muuta kuin moottorin ääni kapiiniin :lol: 8)
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
rru95GT
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:06
Auto: -95 GT Avo
Paikkakunta: Vantaa

Re: Peräremppa

Viesti Kirjoittaja rru95GT »

Moikka.

Olen useamman välityksen asennellu ja oma mielipiteeni on että välityksissä kannattaa suosia Ford Racingin tuotteita.

Omassa vehkeessäni on 4.10 ja se on AOD/AODE laatikoiden kanssa kuin nenä päässä. [emoji106]

TrueTrack lukko on sitä parasta A-ryhmää, suosittelen.

-rru


Sent from my iPhone using Tapatalk
rambo351
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Loka 2016, 08:13
Auto: 69 cougar

Re: Peräremppa

Viesti Kirjoittaja rambo351 »

mulla Ricmond 4,11 pelannu hienosti
JYN85
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Peräremppa

Viesti Kirjoittaja JYN85 »

Nyt olisi perä purettu osiin ja ei ollut ihme, että perä piti ääntä. Backlash oli neljä kertaa suurempi kuin sallittu, puristettava krymppi oli puristamatta ja liikkui sekä toisen puolen akselin stefan kumitiivistettä ei ollut. Onneksi mitään ei ollut hajonnut. Positiivisina puolina oli 31 uraiset vetoakselit sekä case vahva Daytona malli. Minkälaisilla työkaluilla olette mitanneet pinonin ja poskilaakerien esijännityksen ? Jenkkifoorumeilla moni oli mitannut KD-Tools 2955 (edullinen) viisarinäyttöisellä momenttiavaimella hyvällä menestyksellä. Mahtaako kukaan myydä Suomessa ? Entä digitaalisella momenttiavaimella ? Kumpaako krymppiä suosittelette kovaa vai pehmeää?
JYN85
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Peräremppa

Viesti Kirjoittaja JYN85 »

Nyt perän kasaus vaihe menossa. Tänään lautaspyörää (Motive 3,89 välitys) kiinittäessä lukkoon (True Track) asennussarjan mukana tulleilla pulteilla.Huomasin,että pultit ovat aluslevyjen kanssa juuri saman mittaiset ( 28 mm ) pultin reijän kanssa , eli pultit pohjaavat. ARP:lta löytyisi 23,9 mm pitkiä pulttteja, mutta niissä kierreosa ilmeisesti liian lyhyt. Uskaltaako asennusarjan pultteja lyhentää viilaamalla ja paljonko toleranssia pitäisi olla reijän pohjaan?
Vastaa Viestiin