edsel59 kirjoitti:Sitten laatikon remppa joku master kit ebaystä? Normi vai joku viri homma? Ja tietysti mistä tietää mikä turbiinin tilaa mikä stall jne.
Laatikon remontointiin tarvitset minimissään seuraavat osat, jos haluaa olla varma mitä tarvitsee niin parempi purkaa laatikko ensin. Varmista että tiedät varmasti laatikon vuosimallin ennen kuin tilaat, tunnistaa turbiiniakselista: '64-'69 24 urainen molemmat päät, '70 välimalli 24 ja 26 urainen, '71-'81 26 urainen molemmat päät.
- korjaussarja jossa kaikki tiivisteet, kitkalevyt ja teräslevyt '64-'69 26006, '70-'81 26006C
- pumpun laakeri 26034A
- hännän laakeri 26066
- rikkasarja eli painelaakerisarja '64-'69 26200, '70-'81 26200A
- etupanta 26022
- alipainemodulaattori, kierrettävä ('64-'72) 26160, painettava ('73-81) 26160Y, painettava ('74-'86) 26160G
- shift kit, tässä kohtaa valinnanvaraa enemmän laatikon vuosimallin mukaan, pelkkä turbiiniakselitunnistus ei välttämättä riitä
Suodatin ei ole välttämätön uusia jos entisessä verkko on ehjä. Sen voi pesemällä käyttää uudelleen. Osat saat järkihintaan kotimaisilta toimittajilta, kokemusta on. Esim. master kit 26006 eräässä kotimaisessa kaupassa 120 e.
Turbiinin valinta perustuu autoon ja moottoriin kokonaisuutena. Nyrkkisääntönä voi käyttää että tartuntakierrosluku huippuväännön alapuolella muutama sata kierrosta, mutta todelliseen tartuntakierroslukuun vaikuttaa koko auto moottorille muodostamansa vastuksen kautta; enemmän vääntöä moottorissa niin tartuntakierrosluku nousee ja vähemmällä väännöllä laskee. Eli ostamasi turbiinin ko. tieto ei välttämättä päde autossasi, ellei kyseessä ole juuri sinun autoosi kokemukseen ja laajaan tietoon perustuen valittu tai valmistettu turbiini.