Kiinnostusta kotimaiselle earlyn etupään tukivarsisarjalle?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Kiinnostusta kotimaiselle earlyn etupään tukivarsisarjalle?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Onko kiinnostusta kotimaiselle etutukivarsisetille 64-73 Mustangiin? Eli alkuperäisiin kiinnityspisteisiin tulevat säädettävät putkitukivarret uniballnivelillä. Iskariksi esim. Englannista laadukas GAZ korkeus- ja jäykkyyssäädettävä coil over vaimennin, jota saa eri pituuksilla.

Tämä on alustava kysely ja halukkaiden määrä vaikuttaa jonkin verran homman toteutumiseen. Yhtään sarjaa ei ole vielä valmiina, eli homma on ihan alkutaipaleellaan. Valmistaja on tehnyt kymmeniä ellei satoja tukivarsisarjoja ralli- ja rata-autoihin, joilla on myös menestytty. Firma tarjoaa myös alustan säätöpalvelua.

Alustava hinta-arvio tukivarsisarjalle (ala- ja ylätukivarsi sekä strut rodit)1300-1700€ riippuen tukivarsien paikallaan säätöjen määrästä. Siihen lisäksi siis vielä iskunvaimentimet, jouset ja yläpään kiinnikkeet. Tällä dollarin kurssilla näkisin varsin kilpailukykyisenä jenkkien tuotteisiin nähden.

Lisätietoja saa minulta.
Mach1 -71
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kiinnostusta kotimaiselle earlyn etupään tukivarsisarjal

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Kerholaisten alustahommat on ilmeisesti jo kunnossa? :roll: :wink:

Tuolta löytyy valmistajan tuotteita, esimerkkinä ooppelin tukivarret: http://131abarth.com/shop/uniball/fi/ho ... ustus.html
Mach1 -71
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Kiinnostusta kotimaiselle earlyn etupään tukivarsisarjal

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Laitatko tietoja geometriasta.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Kiinnostusta kotimaiselle earlyn etupään tukivarsisarjal

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Arto65FB kirjoitti:Laitatko tietoja geometriasta.
Geometria lienee lähes sama kuin alkuperäisessäkin, koska kiinnityspisteet ovat alkuperäiset.
Ylätukivarren valmistuksessa huomioitava mahdollinen asennuspisteen muutos tai kiinnikkeen of set muodolla kompensoitava ko. muutos. Ajo korkeuden muutokset tulee huomioida ainakin alatukivarsien muodoissa, sisäiänjousto pitää olla riittävä. Muutoin alusta säädöillä voidaan hieman korjata geometriaa haluttuun suuntaan, koska ilmeisesti kaikkien tulivarsien säätö, mahdollistaa sen.

Ostajia sarjalle tuskin montaa Suomesta löytyy koska ne eivät ole USA valmistetta ja niistä puuttuu tähtilippu ja Trumpin kuva (eli Kiinan paskaa).
Jos en ajaisi Historick sarjassa olisin kiinnostunut. Tuolloin voitaisiin kaikki tarvittavat helpot säädöt saada etupäähään.

Erittäin mielenkiintoista.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Kiinnostusta kotimaiselle earlyn etupään tukivarsisarjal

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ei kestä "perse" ruveta vaihtaan pois noita, Trumpin Kiinalaisia TCP palikoita. Ajelen niillä niin kauan ku kestää.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
vaarni
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 28 Kesä 2015, 10:54
Auto: 1967 Ford Mustang Fastback

Re: Kiinnostusta kotimaiselle earlyn etupään tukivarsisarjal

Viesti Kirjoittaja vaarni »

sama juttu - Hommaa alottaessa ajattelin pysyä orkkis linjoilla keulassa ja tuli ostettuu jo uudet...
Sittemmin droppi spinlet jenkeistä tilattu , niillä ja arning muutoksella mennään. Saas nähdä riittääkö jousto
kun vielä noiden lisäksi on 1" droppi jouset... Kaikenkaikkiaan keulan pitäs laskee joku nelisen tuumaa ;)

Perä jää vähän korkeammalle mutta jousia täytynee modata takana - ellei sopivia löydy.
Blokkeja en haluaisi jättää...

-Ville
1967 custom nopsaperä työn alla...
Vastaa Viestiin