Virranjakaja

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Moottori on 351Cleve ja nyt ois tarvetta uudelle virranjakajalle. Vanha on niin kulunut, että öljypumpun akselia on vaikea saada paikalleen. Kärjetön tietysti, mieluusti ilman sytkäboxia. Proformit on jo tyrmätty laadultaan, Malloryt hinnaltaan käsittämättömiä. Onko suosituksia?
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Virranjakaja

Viesti Kirjoittaja starsky »

Ratkaisuvaihtoehto esim. Pertronix, lukaise viestiketju Pertronix jakaja.
Torinobrougham kirjoitti: 22 Touko 2017, 16:36 Vanha on niin kulunut, että öljypumpun akselia on vaikea saada paikalleen.
Virranjakajan kiinnitys paikoilleen on aina enempi ja vähempi sovittamista, että saa öljypumpun käyttöakselin menemään reikäänsä. Kerro lisää millä tavalla jakaja on kulunut? Onko ratas kulunut? Klappia akselissa tms.?
Torinobrougham
Aktiivi
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 22:09
Auto: Torino Brougham 1971 351 Cleveland

Re: Virranjakaja

Viesti Kirjoittaja Torinobrougham »

Kuluma on virranjakajassa mihin öljypumpun akseli kiinnittyy. Vanha akselikin oli jo vähän kulmistaan pyöristynyt ja alkanut syömään kulmia suoriksi. Kuuskulmasesta on alkanut tulla pyöreä ja lienee vaan ajan kysymys kun uusi akseli voi pyörähtää tyhjää virranjakajan päässä.
Vastaa Viestiin