etustefan öljyvuoto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: etustefan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kyllä tuo kunnolla ruiskii öljyä moottoritilan vasempaan reunaan.Kauluksellinen stefa, oli sellainen jossa oli aika pullea kaulus, sitä "pullistumaa" se damperin paino hankasi. Vielä mulla on tuossa semmoinen jossa kaulus on tasainen/litteä. No arvelinkin tuota, että jakopää pitäisi kohdistaa damperin kanssa sopimaan :(. Pulttasin vaan kiinni sen kummemmin tuota asia miettimättä. Vanha lohko mulla jossa ei kohdistustappeja.
Avatar
JussiT
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang FB '65
Paikkakunta: Nurmes

Re: etustefan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja JussiT »

Öljypohjan kaksi etummaista pulttia menevät jakopään koppaan joten tuskin koppa pakenee ajan kanssa öljypohjaan nähden, tiiviisteetkin menettävät pian 'lujuuttaan' puristuksissa ollessaan. Kokemukseni muukaan muutoinkin pultit kyllä pitävät osat paikoillaan asennuksen jälkeen. Tärkeintä on katsoa kohdistukset asennettaessa. Vuodon vaivatessa kohdistus kannattaa tarkistaa, ei se millin osista ole kiinni mutta iso heitto voi aiheuttaa ongelmia.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: etustefan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Onkohan stefan irroitus ja uuden asennus jakopäänkoppaa irroittamatta täysin epäonnistumaan tuomittu yritys? Ei jaksaisi alkaa taas purkamaan kun vesivuodonkin on juuri saanut kuriin. Nyt olisi neljäs purku kerta putkeen ☺jos vielä kerran koittaisi pelkällä stefan vaihdolla.
Avatar
JussiT
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang FB '65
Paikkakunta: Nurmes

Re: etustefan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja JussiT »

Voithan vielä yrittää pelkällä vaihdolla jos näyttää siltä ettet löydä syytä vuodolle tässä viestiketjussa esitetyistä mahdollisista syistä sille. Jos taas huomaat ongelman varsinaisen aiheuttajan ja jätät sen korjaamatta niin olet mahdollisesti pian uudelleen samassa tilanteessa.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: etustefan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kohdistus näytti olevan kyllä ihan kohdillaan. Sen verran tarkistin tänään.
Avatar
JussiT
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang FB '65
Paikkakunta: Nurmes

Re: etustefan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja JussiT »

Kasaan vain ja katso kuinka käy.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: etustefan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

ROKI kirjoitti: 17 Heinä 2013, 18:33 Luultavasti joku on jättänyt sen öljylingon pois siitä kerjurattaan ja tamperin välistä, sellanen pyöreä pelti lakkara.
Mikä muuten tässä mainitun öljylingon merkitys on? Minulla on siinä välissä vain ohut peltiprikka joka puristuu ketjupyörän ja damperin väliin. Mainittakoon, että stefan vaihto ei lopettanut vuotoa. Tiputtaa edelleen öljyä lämpimänä.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: etustefan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Tein työtä käskettyä ja tipat ilmestyy juuri siihen ihan keskelle alas öljypohja/jakopää kohtaan. Saattaa tosiaan vuotaa kuitenkin öljypohjan ja jakopään saumakohta. Ei varmaan varsinaisesti stefa vuodakaan. Pitää tuo damperin holkki myös tarkistaa.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: etustefan öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja starsky »

Tahavo kirjoitti: 15 Heinä 2017, 13:22
ROKI kirjoitti: 17 Heinä 2013, 18:33 Luultavasti joku on jättänyt sen öljylingon pois siitä kerjurattaan ja tamperin välistä, sellanen pyöreä pelti lakkara.
Mikä muuten tässä mainitun öljylingon merkitys on? Minulla on siinä välissä vain ohut peltiprikka joka puristuu ketjupyörän ja damperin väliin.
Google kuvahaulla "ford small block oil slinger"

Foorumilta löytyy kuvia myös esim.:

302 rullajakopään ja bensapumpun epäkeskon sovitusta


SamiM kirjoitti muistaakseni johonkin tuosta myös, mutta en nyt löydä ketjua.

Levy estää jonkin verran stefaan sisäpuolelta tulevaa öljyroiskekuormitusta.

Nykyään ei läheskään aina asenneta, kun saattaa tulla ongelmia tuplarullajakopäissä tilan kanssa (levy saattaa hangata ketjuun). Lisäksi saattaa hangata jakopään koppaan.

Itselläni tuollainen kyllä on tuplarullajakopään kanssa.
Vastaa Viestiin