429/460 potentiaali?
429/460 potentiaali?
olen juuri päässyt innostumaan ameriikan herkuista, muttei itsellä vielä hilloa niin kovasti ruveta rakentelemaan omaa mach 1 kokonaan niin ajattelin aloittaa tekniikasta että mitä kaikkea vaatisi kyseisen rakennelman toteuttaminen. ukon sain innostumaan kanssa niin käytiin hakemassa valmiiksi piristetty mach 1 ihan Vapari tekniikalla ja kaasari peli. itse olen sillä jonkinverran päästellyt ja hiukan sellanen olo että ruttua voisi olla ina enempi kuin myös kuutioita. myös haluasin kaasun vastaamisen yms toimimaan paremmin ja bensankäytön järkevämmäksi niin miten mahdoton olisi toteuttaa kyseisillä kriteereillä moottori. tietysti tavoitteena myös nokittaa hieman tekniikkaa joka ukolla autossaan on. kokoa saisi olla stroukattu 545 liepeillä ja tehoa noin +800hp ja + 1000nm tekniikka olisi ilman ahtamista mutta monipisteruiskulla. dynokäyrä saisi olla samankaltainen kuin ukolla mutta noilla hieman pirteimmillä luvuilla. koitan liittää tänne lapun hänen motin käppyrästä
Re: 429/460 potentiaali?
ratigan90 kirjoitti: ↑27 Elo 2017, 22:13 olen juuri päässyt innostumaan ameriikan herkuista, muttei itsellä vielä hilloa niin kovasti ruveta rakentelemaan omaa mach 1 kokonaan niin ajattelin aloittaa tekniikasta että mitä kaikkea vaatisi kyseisen rakennelman toteuttaminen. ukon sain innostumaan kanssa niin käytiin hakemassa valmiiksi piristetty mach 1 ihan Vapari tekniikalla ja kaasari peli. itse olen sillä jonkinverran päästellyt ja hiukan sellanen olo että ruttua voisi olla ina enempi kuin myös kuutioita. myös haluasin kaasun vastaamisen yms toimimaan paremmin ja bensankäytön järkevämmäksi niin miten mahdoton olisi toteuttaa kyseisillä kriteereillä moottori. tietysti tavoitteena myös nokittaa hieman tekniikkaa joka ukolla autossaan on. kokoa saisi olla stroukattu 545 liepeillä ja tehoa noin +800hp ja + 1000nm tekniikka olisi ilman ahtamista mutta monipisteruiskulla. dynokäyrä saisi olla samankaltainen kuin ukolla mutta noilla hieman pirteimmillä luvuilla. koitan liittää tänne lapun hänen motin käppyrästä
ja kuten varmaan huomaa tekstistä niin olen näistä tekniikka asioista rankiltani vahvasti märkäkorva mutta kumminkin tykkään aikas paljon ajellessani käyttää moottorin koko aluetta ja aikas äkkiä pystyn sanomaan miten tekniikka käyttäytyy ja miten haluaisin sen toimivan mutta pitäisi saada mekaanikon Jeesiä kertomaan millä komponenteilla saisi tekniikan vastaamaan oman jalan tarpeita 
-
- Hiljaisempi
- Auto: Ford Mustang "GT" Convertible -69
Ford Mustang Sportsroof 429 Cobra Jet -71 - Paikkakunta: Kiiminki
Jon kaase boss 600 cid, katso Jon Kaasen nettisivuilta kokoonpanot. E-P:llä on ainakin ollut yksi Torino tuolla Kaasen 600cid koneella.
Ford Mustang 302 Convertible 1969
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
-
- Addikti
- Auto: Mustang Gt -95
Tykkään lauseesta.. "Ei hilloa" ja sit puhutaan yli 20ke moottorista+loppu voimansiirto 10ke
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Hei no kyllähän nyt joku helppo 800 hummaa löytyy ihan nurkista haalituista osista 

juu no ei tässä nyt ihan nälkäkuoleman partaalla tarvitse olla, mutta ajetellut lähinnä jos suomessa joku paja joka näitä rakentelee niin saisi johonkin 20ke luokkaan tehtyä sopivan tekniikan. siihen tietty voimansiirto vielä päälle ja sopiva auton hylsy mihin sovittaa paikalleen. tuo tekniikan kasaaminen ei ole omaa alaa eikä aika riitä semmoista opiskelemaan niin itselle tuo moottori ja laatikko täytyy olla bolt on tyylinen. muu autoon liittyvä rakentelu onnistuu kun tilat ja vehkeet löytyy sekä kiitettävästi tullut tehtyä varsinkin koritöitä. tuo ukon härvelissä oleva tekniikka muistaakseni on tuumacid tekemä. ihan 100% varmuudella en tiedä muistaa
tuo boss 9 521 kyllä näyttäis ihan ok kikkareelta, mutta luulis 750hp version saada teetettyäkin jopa suomessa alle 30ke. bensankulutuskaan ei muuten mikään tämmöisen moottorityypin suunnittelun kulmakivi ole, mutta kyllä siihenkin nyt hieman voi panostaa kun kyllä siinä yllättävän paljon eroa on että onko keskikulutus 20 vai 40L / 100km kun ajella tykkään enemmin kuin pelkkänä koristeena pitää, että kilometrejäkin voi tulla 15-30 000km / vuodessa
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
800hp vapari on kyllä lähempänä sitä 40 l kulutusta väkisin. 500hp isolohjolla ehkä pääset 25 pintaan. Paljos Pentinmäki mach syö?
joo kyllä itsekkin monesti kuulee ettei mitään merkitystä kulutuksella kun bensa asemia riittää mutta sitten kun kyselee ajoista niin pari lenkkiä kesässä
noh harrastajat harrastelee jokanen tavallaan ja tapa on aina kullekkin oikea jos lopputulema on hyvä fiilis. itse kumminkin sitä mieltä vaikka hilloa olisi kuinka niin turhaan syöttää polttoainetta koneen läpi enempää kun on tarvis että jos teknisillä parannuskeinoa saa pudotettua kulutusta tehoista tinkimättä niin ihan hyvä. käsittääkseni myös efi motin saa säädettyä tyhjäkäynniltä asti paremmin soimaan kuin kaasari pelin. toki vissiin kiihdytyspeleissä sun muissa pro pro kisa stokeissa on kaiketi kaasarit mutta ei kai niissä tarvi niin pirusti hakea joka rpm optimaalista syöttöä jos ajo on kurkut selällään ?

- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mun 600 hv kaasari 460 cid vie käytöstä riippuen 15-40 satasella, käyttö on karskilla ol' school muskelilla useasti "raskasta" ja kun voimoo käytetään niin jostain se voima tehdään eli kakkua palaa. Naurettavan pieni 15 l/100km on ajettu tasaisilla nopeuksilla välillä vähän körmyytellen ja yli vaihde manuaalilla jossa luistoa ei esiinny ja matka kierrokset ovat 1900-2000 rpm alueella. Käytettävä rpm alue on avainasemassa. Esimerkiksi voimasyöppö C6, luistava turbiini ja sille liian harva tai liian tiheä perävälitys ja niin se 25 litraa on tosi pieni kulutus. Isolohkon katolle EFI on hieno ratkaisu ja mielellään säädettävällä ecu:lla ja suuttimet sijoitettuina imusarjan imukanaviin lähelle sylinterikantta. Näillä keinoilla saadaan aidosti bensan syöttö poikki kun sitä ei tarvita eikä motti vedä kakkua väkisin sisään esim moottorijarrutuksissa tai vaihdepäällä rullatessa. Hiperf moottoriin unohdat kaikki vakio ecut ja hankit hyvän aftermarket ecun. Ns. piggypack tyylinen ratkaisu riittänee, sekventiaaliin satsattu rahamäärä tuskin korreloi bang for the buck ideologian kanssa. Kun tehoa on 800 hv, niin jos 10 hv jää piiloon niin aivan sama. Tällainen bensanjakelu & moottorin ohjaus tainnuttaa mös karskinkin nokka-akselin eli käytettävyyttä tulee maalaiskielellä sanottuna ilman rykimistä, kakomista tai kuolleita kohtia - kuten tuossa yritetään edellä sanoa.
Kaasen moottori on parasta mitä rahalla saa, ne voi jättää omaan arvoonsa. Rahan arvoisia kyllä, mutta harva tarttee parasta ostaa mitä löytyy, jos tosin tarvitsee niin erittäin turvallinen ostopaikka on mr. Kaasen shoppi. Viimeksi kun siellä poikkesin, niin meinasi tarttua 832 cid Bossi kainaloon, kävi kuin Turhapuron Uunolla, että kun sai otteen koneesta niin ei vaan sormet totelleet ja puristus koneesta jatkui.
Antti, sun takia tänne kirjoitan ja kyllähän noita nurkista löytyneillä osilla tehdään. Laitan myyntiosastolle setin myytäväksi. Mulla on laadukas tako-osista kerätty 532 stroukkisetti hyvän lohkon kera tallissa. +800hv kannet menin myymään ahneuksissani. Vielä on sopiva victor jr imusarja jossa paikat ruiskusuuttimille ja isolle dominator läppärungolle. Aika herkullisen paketin saisi aikaiseksi. Mulla on hyllyssä valmiiksi duunattu tunnelram EFI käyttöön muutettuna ruiskusuuttimille ja kahdella läppärungolla. EFI:ä on tutkittu, toteutus odottaa vuoroaan ja EFI tavarasta en ole luopumassa. EFI:iin palataan joku päivä, kun filatelia vaihtuu joksikin muuksi.

Kaneettina sanottakoot että jos pysytään Cobra jet tyylin normaaleissa alaukansissa Boss 429 kannet unohtaen, niin 5000 € tulee säästöä heti. Valmiita EFI settejä en haikailisi, vaan jostain esim Sportti autosta ecu, suuttimet ja läppärunko vaikka e-baylta. ECU ostopaikkaan auto alusta dynoon ja säädöt kohdilleen. Sitten voi ihmetellä miten taloudellinen vehje raju mylly voikaan olla. Jos sitä puristussuhdetta haluaa kunnolla, niin kannattaa punnita myös re85:n käyttöä polttonesteenä - paljon etuja vaikkakin kulutus hieman kasvaa.
En lue yksityisviestejä, joten jos asiaa niin mulle voi soittaa.
Kaasen moottori on parasta mitä rahalla saa, ne voi jättää omaan arvoonsa. Rahan arvoisia kyllä, mutta harva tarttee parasta ostaa mitä löytyy, jos tosin tarvitsee niin erittäin turvallinen ostopaikka on mr. Kaasen shoppi. Viimeksi kun siellä poikkesin, niin meinasi tarttua 832 cid Bossi kainaloon, kävi kuin Turhapuron Uunolla, että kun sai otteen koneesta niin ei vaan sormet totelleet ja puristus koneesta jatkui.
Antti, sun takia tänne kirjoitan ja kyllähän noita nurkista löytyneillä osilla tehdään. Laitan myyntiosastolle setin myytäväksi. Mulla on laadukas tako-osista kerätty 532 stroukkisetti hyvän lohkon kera tallissa. +800hv kannet menin myymään ahneuksissani. Vielä on sopiva victor jr imusarja jossa paikat ruiskusuuttimille ja isolle dominator läppärungolle. Aika herkullisen paketin saisi aikaiseksi. Mulla on hyllyssä valmiiksi duunattu tunnelram EFI käyttöön muutettuna ruiskusuuttimille ja kahdella läppärungolla. EFI:ä on tutkittu, toteutus odottaa vuoroaan ja EFI tavarasta en ole luopumassa. EFI:iin palataan joku päivä, kun filatelia vaihtuu joksikin muuksi.

Kaneettina sanottakoot että jos pysytään Cobra jet tyylin normaaleissa alaukansissa Boss 429 kannet unohtaen, niin 5000 € tulee säästöä heti. Valmiita EFI settejä en haikailisi, vaan jostain esim Sportti autosta ecu, suuttimet ja läppärunko vaikka e-baylta. ECU ostopaikkaan auto alusta dynoon ja säädöt kohdilleen. Sitten voi ihmetellä miten taloudellinen vehje raju mylly voikaan olla. Jos sitä puristussuhdetta haluaa kunnolla, niin kannattaa punnita myös re85:n käyttöä polttonesteenä - paljon etuja vaikkakin kulutus hieman kasvaa.
En lue yksityisviestejä, joten jos asiaa niin mulle voi soittaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
Arvasin että sieltä saadaan vähän muutakin kuin kulutus lukemat selville. 

en muista minkä niminen tai merkkinen tuo vaihdeloota oli tuossa 509 tekniikan perässä tai miksikä sitä kutsutaan ? on niinku 3 vaihdetta eteen muttei kytkintä ollenkaan ja voi pidellä kaasua pohjissa kun vetelee pykäliä lisää ? saako tuollaista samaista vaihteistoa vaikka 4 pykälällä kun tuossa pelissä tiheämpi perä niin aika humina kun ajelee 100kmh