65 - 70 mustangin classic konit

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Joo-o, hyvin herättää tunteita. Pysyn siis faktalinjalla.

1) Konit voi muokata & säädättää Suomessa Suomalaisten suomea puhuvien ihmisten tekemänä
2) Konit voi remontoida uudenveroisiksi Suomessa em. firmojen toimesta jos tulee kulumaa
3) osat ovat tukevia

Periaatteessa et tarvitse enää ikinä muita iskareita.

Minulla oli Kybit. Vaihdoin Koni iskunvaimentimiin. Nämä eivät tosin ole out-of-the-box konit vaan Lysimox/Motoral muokatut Konit. Sitten puhutaan musta tuntuu jutuista. KYB iskareilla perä pyrki pompottamaan, Koni korjasi tilanteen. Auton ajettavuus korjaantui myös kokolailla parempaan suuntaan. Edellä mainitsin niin myös minun Konien pump ja reboundia on hierottu 1/4 mailille sopivaksi. En tiedä sitten onko iskarien hyvyyttä vai säätäjien paremmuutta, niin vartilla auto nostaa eturenkaita ilmaan ja mutkaisella asfalttitiellä auto tuntuu pysyvän liimattuna ajorataan tukevammin mitä ikinä vanhoilla kybeillä. Jos joku minulle näin kertoisi niin pitäisi hallusinaationa, mutta kun toi oma romu toimii just noin niin minä olen tyytyväinen.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Iskunvaimentimet kannattaa valita auton käyttötarkoituksen mukaisesti.
Sekä Kybit että Konit toimivat hyvin normi cruisailussa ja miksei myös satunaisesti radalla tai stripillä käytäessä. Konit on takuulla kestävämmät kuin Kybit ja ovat periaatteessa viimeiset iskarit jotka normirassiin tarvitsee hankkia.
Jos on tarkoitus ajaa radalla vähän kovempaa, on molemmat edellä mainitu yhtä kehno valinta.
Omassa autossani on auton ja kuljettajan speksien mukaisesti rakennetut Bilstein ASN series kynäiskarit ja auton meno on loogista ja rauhallista vaikka vauhtia olisi välillä vähän enemmän. Myös näihin kyseisiin iskunvaimentimiin saa haluamansa setupit Suomessa ja palvelua suomen kielellä.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kyllä noi Konit oli mulla ihan "normirassissa"!! Nyt se ei ole ehkä ihan "normirassi", eikä tuon malliset iskarit enää sovi siihen. Auto toiminta oli kyllä ihan jees, mutta se ei vaan enää riitä... radalla. Autoa pitää yrittää parantaa, kun kuskia ei pysty :oops: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kuten sanottu, Konit voi muokkauttaa mieleisekseen kotimaassa Lysimox&Motoral ja saat vaikka liian jäykät kisaiskarit jos sellaiset haluat tai sopivat ihan mitä haluaa. Ei ole hankalaa? Lysimox & Motoral tekevät sen saman mitä jotkut racetuned pajat, ne vaan osaa soomea.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Niin kai meille harrastajille riittää tuo koti tai paja säätö, mutta jos oikein mentäisiin niin jotain tällaista se olisi.

Suggested Adjustment Procedure for Road Course Use

Adjusting the Compression (Bump) Damping Control

Bump damping controls the unsprung weight of the vehicle (wheels, axles, etc.). It controls the upward movement of the suspension such as hitting a bump in the track. It should not be used to control the downward movement of the vehicle when it encounters dips. Also, it should not be used to control roll or bottoming.

Depending on the vehicle, the ideal bump setting can occur at any point within the adjustment range. This setting will be reached when "side-hop" or "walking" in a bumpy turn is minimal and the ride is not uncomfortably harsh. At any point other than this ideal setting, the "side-hopping" condition will be more pronounced and the ride may be too harsh.

1. Set all four dampers on minimum bump and minimum rebound settings.

2. Drive one or two laps to get the feel of the car.
NOTE: When driving the car during the bump adjustment phase, disregard body lean or roll and concentrate solely on how the car feels over bumps. Also, try to notice if the car "walks" or "side-hops" on a rough turn.

3. Increase bump adjustment clockwise 3 clicks on all four dampers. Drive the car one or two laps. Repeat this step until a point is reached where the car starts to feel hard over bumpy surfaces.

4. Back off the bump adjustment two clicks. The bump control is now set.

NOTE: The back off point will likely be reached sooner on one end of the vehicle than the other. If this occurs, keep increasing the bump on the soft end until it too feels too hard. Then back that side off two clicks. The bump control is now set.

Adjusting the Rebound Damping Control
Once you have found what you feel to be the best bump setting on all four wheels, you are now ready to proceed with adjusting the rebound damping. The rebound damping controls the transitional roll (lean) as when entering a turn. It does not limit the total amount of roll; it does limit how fast this total roll angle is achieved. How much the vehicle actually leans is determined by other things such as spring rate, sway bars, roll center heights, etc.

It should be noted that too much rebound damping on either end of the vehicle will cause an initial loss of lateral acceleration (cornering power) at that end which will cause the vehicle to oversteer or understeer excessively when entering a turn. Too much rebound control in relation to spring rate will cause a condition known as "jacking down." This is a condition where, after hitting a bump and compressing the spring, the damper does not allow the spring to return to a neutral position before the next bump is encountered. This repeats with each subsequent bump until the car is actually lowered onto the bump stops. Contact with the bump stops causes a drastic increase in roll stiffness. If this condition occurs on the front, the car will understeer; if it occurs on the rear, the car will oversteer.

1. With the rebound set on full soft and the bump control set from your testing, drive the car one or two laps, paying attention to how the car rolls when entering a turn.

2. Increase rebound damping three sweeps or 3/4 of a turn on all four dampers and drive the car one or two laps. Repeat this step until the car enters the turns smoothly (no drastic attitude changes) and without leaning excessively. Any increase in the rebound stiffness beyond this point is unnecessary and may in fact be detrimental.

EXCEPTION: It may be desirable to have a car that assumes an oversteering or understeering attitude when entering a turn. This preference, of course, will vary from one driver to another depending on the individual driving style.


Jos noi konit tai hurrien iskarit ei kelpaa niin voi kääntyä US made iskareiden alueelle.
http://www.penskeshocks.com/

Hinnat on aika korkea esim PORSCHE 911 4-way adjustable + $10 000 and up.
tai
Mustang 2015 etutolpat $8995
tai
Mustang 05 - 09 rally sarja $9110

Eli ei kai noi Konitkaan niin kalit ole. Tosin vastaavat Konit kuin nou Pensket ovat saman hintaisia.

Mutta miksi ei suosisi Suomalaista!
Nämä toimii ja on myös kokemusta!
Teetä omat iskarit Suomessa!
http://www.bigem.fi

"Bigem on erikoistunut kilpa-iskunvaimentimien tuotekehitykseen, valmistukseen ja huoltoon. Yrityksen kalusto- ja ammattitaito on Suomen ja maailman tasolla huippuluokkaa. Ei väliä millä tasolla kilpailet tai harrastat, olemme käytettävissäsi.

Valmistamme omia iskunvaimentimia, emme kopioi, vaan yritämme olla innovatiivisia ja luoda uutta. Meillä on tarjolla kilpavalmiit sarjat yleisimpiin kilpa-autoihin ja jos ei ole, niin voimme tehdä ne. Tarvittaessa teemme myös yksilöllisesti räätälöityjä iskunvaimentimia tai komponentteja.

Iskunvaimentimien ominaisuudet pystymme analysoimaan iskunvaimennindynamometrillä tai testitilaisuudessa. Jousien ja vaimennusvoimien laskemiseen meillä on käytössä edistykselliset laskentamallit.

Pystymme huoltamaan ja muuttamaan vaimennusvoimia yleisimpiin iskunvaimentimiin. Toimitamme mittatilausjousia, jos sellaisia ei löydy valmiina.

Yrityksen toimintaperiaatteena on tarjota kullekin asiakkaalle mahdollisimman hyvä palvelu, ettei hänen tarvitse hakea apua muualta. Meille asiakkaan menestyminen ja tyytyväisyys on tärkeintä."
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 698
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mä taisin jotenkin pudota kelkasta, tai sitten autojen harrastaminen ei aivan simppeli juttu olekkaan...
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja PeteP »

No täällä on helppo pudota, kun tekijämiehet ajaa rataa ja laalomia yms. ja me persuharrastajat tavallista maantietä, ollaan ihan eri maailmoissa.. :D Tallaisella normi kurvailijalla menee laadukkaat ehjät peruspumput ihan hyvin.
:krooh:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

PeteP kirjoitti:No täällä on helppo pudota, kun tekijämiehet ajaa rataa ja laalomia yms. ja me persuharrastajat tavallista maantietä, ollaan ihan eri maailmoissa.. :D Tallaisella normi kurvailijalla menee laadukkaat ehjät peruspumput ihan hyvin.
Juuri näin, laadukkailla peruspumpuilla pärjää erittäin hyvin.
Ei tarvitse ajatella säätöjä koska n. 90% alanharrastajista haluaa ajaa eikä säätää.
Niin myös minä aloitin.
Ensin alle perus pumput ja ajoa muutama kesä, toimi oikein hyvin
KYPit alle ja meno jatkui, toimi paremmin kuin perus iskarit.
Konit alle ja taas ajoa, ei suurtakaan eroa KYPehin vaikka pientä säätöäkin jo tehtiin.
Sitten alkio se säätäminen ja ajot väheni. Onneksi joskus tuntuu siltä, että vauhtiakin on tullut lisää autoon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Budjetti antaa sen verta periksi että Classic Konit lähtevät tilaukseen lähiaikoina. Luulis että eron huomaa yli 10v vanhoihin Kyb:hin kunhan saan ne kevään mittaan asennettua autoon.
480lbs jouset edessä, shelbymuutos, montecarlo bar,paksumpi vakaaja uretaanipuslilla ja export brace. Takana 1" madallus "mideye" jouset ja vakaaja. Eiköhän tuosta jo kadulle ole, seuraavat muutokset olisivat sitten jo kalliimpia... Eikä tuota ole kuitenkaan tarkoitus kiusata radalla.
make_110
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 09:27
Auto: -65 HT
Paikkakunta: Kuopio

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja make_110 »

Ostin noin vuosi sitten normi sikarit -65:seen, nyt on ongelmana että etu iskareiden yläpään kumit luistelevat irti. Sama ongelma oli entisissä.
Onko näissä koneissa tai kybeissä samoja ongelmia vai ajoa auringon nousuun ilman ongelmia?
Voi tarjota jos järkeviä iskareita tarjolla.
Uniflo
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
Auto: Mercury Cougar
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Uniflo »

Tuskin tuo yläpään kumien luistelu on iskarista kiinni. Jotain muuta on pielessä. Onko jousen ala "keinun" kumipusla ehjä? Kun irrotat iskarin yläpäästä, onko se kovassa pantteessa keula peräsuunnassa?
Uniflo
Aktiivi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
Auto: Mercury Cougar
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja Uniflo »

Ja alkuperäistä aihetta liipaten. Tämän kesän ajot on nyt tullut kärrättyä Konit alla. Ihan meikäläisen normaania reipasta ajoa maantiellä. Ei mitään ratahommia. Ja olen kyllä täysin samaa mieltä, kuin Fastback kommentissaan.
Fastback kirjoitti: Konit ovat joka pennin väärtit. Rankkaan Konit parhaaksi hankinnaksi autooni ikinä. Saa tasan sitä mistä maksaa.
burton
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Maalis 2017, 00:23

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja burton »

Kaivetaas vanhaa topikkia ylös ku ensimmäisen 10 kilsan koeajollaa päädyin siihen et takapään jousitus ja varsinki iskun vaimennus on aivan kamala.
Nyt joka nurkas monroen kaasu iskarit, sopii hyvin rauhallisee cruisailuu mut ite haluisin jämäkemmän alustan, ei tuollasella mihkä ratapäiville voi mennä.
Autos on uretaani puslat, madallus jouset eessä, traction bart, frame connectorit ja muutoinki keulaa vahvistettu ja tuettu et niiltä osin aika hyvin kunnos tuo auto, vuos malli on -65
Eli laitetaanko tilaus listalle
A: konit
B: billstein
C: joku muu?
aGust
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Syys 2016, 23:06
Auto: Mustang '70

Re: 65 - 70 mustangin classic konit

Viesti Kirjoittaja aGust »

Olisi ylimääräiset alla käytetyt konit, itselle tuli RRS:n tolpat eteen ja coil-overit taakse.

Osta tuosta 300€:n niin pääset kokeilemaan parantuko ajettavuus.
Vastaa Viestiin