termarinkotelo
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
termarinkotelo
Moro,mikä ihme mun termarikotelossa voi olla kun en saa sitä tiiviiks?Tiivisteellä vuoti kun seula ja nyt 2 kertaa yrittänyt Tiivistemassalla mutta tiputtaa vieläkin jostain alapuolelta....Onko tää joku tyyppivika että vaikee saada tiiviiks?Ja Foxista kyse.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: termarinkotelo
Ota poes ja laita pöydälle ja katto onko kuinka kiero. Kaukoidästä tulee propelimerkkisiä "kromattuja" koteloita, niilä ei tee vit..akaan. Ittelleni osti käytetyn ja ruman, tollasen propellin tilalle ja pitää pelkällä o-renkaalla. Niin paljoo ei olis saanu tiivisteliimaa tungettua, ett' olis pitäny. Tyyppivika termarikotelossa, "matikka Taiwanissa"
.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: termarinkotelo
Mun foksissa ei pitänyt, vaikka monta kertaa hoerottiin koteloa tasaiseksi yms.
Syyksi paljastui liian jäykkä jäähdyttimen korkin jousi. Teki liikaa painetta ja puski tuolta sitten ulos. Alapuolelta tiputti mullakin. Oli vieläpä upouusia osia kaikki, ni ihan ekana ei se korkki tullut mieleen...
Syyksi paljastui liian jäykkä jäähdyttimen korkin jousi. Teki liikaa painetta ja puski tuolta sitten ulos. Alapuolelta tiputti mullakin. Oli vieläpä upouusia osia kaikki, ni ihan ekana ei se korkki tullut mieleen...
Fiesta Sport Van 1.6 TDCi
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
Re: termarinkotelo
Nyt rupee hermo mennä!!!!!Voiko termarin jättää pois??Käy muutenkin kone kuumana että varmaan auki asennossa koko ajan....Ei tota perkele saa tiiviiks......
- mankku80
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 26 Elo 2015, 12:39
- Auto: Ford Mustang FoxBody 347 procharger
- Paikkakunta: porvoo
Re: termarinkotelo
Pitää viellä huomenna neljäs kerta kokeilla.Sit jos vuotaa niin saa kusta!!!!
-
- Aktiivi
- Viestit: 116
- Liittynyt: 25 Joulu 2009, 16:13
- Auto: 1968 HT, 302, C4
- Paikkakunta: Helsinki
Re: termarinkotelo
Viime kesänä kun vaihdoin termarin ja kotelon niin kotelon ura oli liian matala koska uudessa termarissa oli sellainen "poimu" siinä reunassa. Vanhan termarin reuna oli ihan suora. Naputtelin sen reunan suoraksi varovasti vasaralla ja sitten se mahtui uraan OK. Kotelon ilmausruuvi tosin vuoti myös mutta se on sitten eri juttu 

-
- Aktiivi
- Viestit: 131
- Liittynyt: 15 Maalis 2016, 11:37
- Auto: Mustang -66 HT, 331 + 4R70W
FOX -80 (ikuisuus)projekti
Re: termarinkotelo
Minulla ei termarikotelo kohdistunut oikein, kun vertailee tiivisteseen niin huomaa. Ylempää pultinreikää piti kairata noin. puoli reiän mittaa sivuun. Sitten tein tiivisteen ite, syvensin termarin uraa, nyt pitää. Siis koteloa piti kääntää ylöspäin. Koitan kuvan tuosta huomenna löytää.
Re: termarinkotelo
Minulla ei koskaan ole ollut mitään ongelmia termostaatin kotelon kiinnityksessä.
Ainoa huomio, jonka olen tehnyt, on kopan totaalinen kierous, sellaisten kromattujen koppien kanssa joissa on O-rengas tiiviste. Nämä kopat olen suoraan heittänyt roskiin. Onhan ne myös kauhean näköiset.
Yleensä alkuperäiset termostaatikopat ovat olleet parhaita. Jonkinlaista sovittamista ja tarkastamista aina on niin kuin kaikissa koneen osissa.
Kaikissa ns. kilpakoneissa käytetään termostaatia, yleensä 6 - 8 mm lisäreikä on ollut riittävä. Eikä lämöongelmia ole jos muuten kokonaisuus on kunnossa lähinnä jäähdyttäjän mitoitus. Kilpailussa koneen läpöpysyy aikatarkasti 85 - 90 asteen tienoilla.
Ainoa huomio, jonka olen tehnyt, on kopan totaalinen kierous, sellaisten kromattujen koppien kanssa joissa on O-rengas tiiviste. Nämä kopat olen suoraan heittänyt roskiin. Onhan ne myös kauhean näköiset.
Yleensä alkuperäiset termostaatikopat ovat olleet parhaita. Jonkinlaista sovittamista ja tarkastamista aina on niin kuin kaikissa koneen osissa.
Kaikissa ns. kilpakoneissa käytetään termostaatia, yleensä 6 - 8 mm lisäreikä on ollut riittävä. Eikä lämöongelmia ole jos muuten kokonaisuus on kunnossa lähinnä jäähdyttäjän mitoitus. Kilpailussa koneen läpöpysyy aikatarkasti 85 - 90 asteen tienoilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: termarinkotelo
Niitä termarikoteloita on erilaisia, mä myös tilasin uuden tuohon omaan 95gt musseen, ja laitoin paikalleen, niin sama huomio, eipä pidäkään vesiä sisällä. No uudestaan irti ja vertasin vanhaan, niin niissä on pieniä eroja, ja tiivistekään ei istunut kunnolla. No korjasin vanhan ja kasasin sillä uudestaan, ja uudella itse leikkaamalla tiivisteellä, niin nyt pitää.
-
- Aktiivi
- Viestit: 131
- Liittynyt: 15 Maalis 2016, 11:37
- Auto: Mustang -66 HT, 331 + 4R70W
FOX -80 (ikuisuus)projekti
Re: termarinkotelo
No nyt löyty kuva, vähän liiotellusti tuo tiiviste, mutta ajatus selviää.
Ylempää reikää koneistin n. puoli reiän mittaa, tein paksusta materiaalista tiivisteen, ja nyt pitää.
Tarvike kotelo, alkuperäin jonnekin matkalle hävinnyt.
Ylempää reikää koneistin n. puoli reiän mittaa, tein paksusta materiaalista tiivisteen, ja nyt pitää.
Tarvike kotelo, alkuperäin jonnekin matkalle hävinnyt.