Noniin, seurasin orjallisesti Rock Auton 6-kohtaisen palautusohjeen. Täytin nettilomakkeen lisäksi vielä paperilomakkeenkin, johon VIN, asennuspäivä, asennusmailit, palautuspäivä ja palautusmailit ja lappu boksiin. Heidän täyttämä palautuslomake läpinäkyvään kuoreen lootan kylkeen ja postin ja tullin vaatimat lippulaput vielä päälle. Niin ja pitää lähettää semmosella mistä tulee tracking-numero ja se nro pitää syöttää Rock Auton systeemiin niin siellä päässä alkaa tapahtua. Arvatkaa muuten mitä 1g-250g vakuuttamattoman postipaketin lähetys jenkkeihin maksaa? Kokonaisedulliset vähän reilu 40€!

Valitsin siis kirjatun maksikirjeen, joka oli "vain" 23.50€. Ja tämä paketti oli arviolta 150-200g (postin vaaka näytti 6g mutta yhdessä todettiin, että se ei varmaan näytä oikein. Hieno firma toi posti.
Ja tuli kyllä elävästi mieleen, miksi en ole vissiin koskaan (?) ennen tätä vaivautunut näitä takuuhommia ulkomaan tilausten kanssa tekemään. Tosin, onneksi ei olisi ollut tarvettakaan kuin aniharvoin. Ja jos olisi ollut niin yleensä aina jotain halpaa kiinakrääsää.
Tämmönen havainto omalta osalta liittyen lämmöt: kun se TFI siis kajahti niin vedenlämpömittari kävi vähän ennen sitä todella korkealla, mutta ei sentään punaisella - mutta rupesi hissukseen putoamaan, kun ajelin vitosella 80kmh. Keli oli samanmoinen 26-28°C kuin nytkin. Tuli mieleeni, että joskus luin jostain talo-oppaasta, että kivijalassa olevat ilmanvaihtoreiät menettävät 75% tjsp. virtauskyvystään, jos niihin asentaa yksinkertaisemmatkin (=avoimen näköiset) ritilät. No, tohon mun autoon asennettiin joskus 90-luvulla, siihen Mustang-logon taakse, alumiininen Corralista ostettu ritilä, joka ei tosiaan ole kovin avoin vaan lähinnä alumiinilevy, johon on porattu reikiä. Ajatus oli, että ilman sitä voi talviajossa tulla kivi, nasta tms. suoraan suojaamattomaan syylariin. No, nyppäsin sen levyn tänään pois, ajelin asioilla noin 60km ja tarkkailin lämpömittaria. Pysyy nyt ihan normaalilukemissa, elää kyllä käytettyjen kierrosten mukaan enempi kuin viileällä mutta ei noussut korkealle. Jätän tämän johdosta siis ritilän jatkossa pois.
Ps. viitaten tohon sinun lokariasennuskuvaan: SN95:ssa se on selvästi alempana. Imuputket ja MAF tarvii ottaa irti, jotta se tulee edes näkyviin. Tiedä sitten miten se vaikuttaa lämpötiloihin, alempana lienee viileämpää - ellei pakosarjat sitten osaltaan pääse vaikuttamaan asiaan?
Ps2. mulla on hyllyssä yksi MSD 6AL, jo vanha mutta ehjä. Täytyypä kattoa olisko tuolla missään tilaa sille, voisin itekin kokeilla. Voisi tosiaan auton systeemi päästä vähän helpommalla. Mulla on kärkijakajan kaverina toisessa jenkissä MSD 7A ja kärjethän kestää sen kanssa about ikuisesti, kun niitä käytetään vain triggerinä. Adapteripiuhalla (MSD 8874) ei tarttis auton liitäntöjäkään puukottaa ollenkaan ja minuutin homma vaihtaa takaisin vanhaan jos 6AL kosahtaa. Mutta, löytyyköhän sopivaa paikkaa?