1995 Ford Mustang Cobra R
Valvoja: Ville K
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Hyvä suunnitelma, mutta en laittaisi vakio imusarjaa missään tapauksessa 427:n päälle. Nykyään saa esim holleyltä hyviä ruiskuimareita, kohtuu hinnalla.
https://www.holley.com/products/intakes ... ts/300-242
https://www.holley.com/products/intakes ... ts/300-242
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Tuo Holley hi-ram olis kans tutustumisen arvoinen.
Mä mietin kanssa sitä Holley ruiskua, tai joku muu merkki, Victor imarin päälle. ymmärrätte kuitenkin. Sitten korkeampi konepelti, ja ilman otto tuulilasin edestä, tiedätte sen ratkaisun myös. Ja sitten sitä ja tätä.........
Kiva haaveilla, siks alan tekemään toista työtä, että riittäisi rahaa rakenteluun.
427w päälle pitää varmaan olla jo kannetkin isommilla imukanavilla? 200cc tai 210cc. Nokaksi TFS stage 1 ja rullakeinut 1,73 tai jopa 1,8.
Nii tää pitää mennä päästöistä läpi, se on se haastavuus!
Ettei vaan rupee mopo keulimaan?
Mä mietin kanssa sitä Holley ruiskua, tai joku muu merkki, Victor imarin päälle. ymmärrätte kuitenkin. Sitten korkeampi konepelti, ja ilman otto tuulilasin edestä, tiedätte sen ratkaisun myös. Ja sitten sitä ja tätä.........

Kiva haaveilla, siks alan tekemään toista työtä, että riittäisi rahaa rakenteluun.
427w päälle pitää varmaan olla jo kannetkin isommilla imukanavilla? 200cc tai 210cc. Nokaksi TFS stage 1 ja rullakeinut 1,73 tai jopa 1,8.
Nii tää pitää mennä päästöistä läpi, se on se haastavuus!
Ettei vaan rupee mopo keulimaan?

Viimeksi muokannut Topias74, 03 Loka 2018, 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Mäkkärin pilli on kyllä hyvä kaljanjuontiin..


Ainakin jos on turpa turvoksissa!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Yllättävän hyvin on afr185 kannenkin 392cid koneessa sysänneet. Pitkäisku miedontaa nokkaa, mutta en tiedä auttaako päästöissä... tohon holleyn imariin saa kannen esim 2x4bbl läpprungoille
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Tuo on siisti auto ja mielenkiintoinen kone.
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Nonni, nyt olisi kone pukissa, odottaa pesua ja porausta, katsotaan nyt mitä siitä tulee. Voi olla että kokeillaan ensin 351W kokoisena, ja leimataan ja suunnitellaan sitten tulevaisuutta.
83 lohko, pyörivät näyttäisi olevan 86. Joku suurentanut vähän öljypohja. Mukana myös billet HEI jakaja ja edelbrockin performer imusarja.
Kansia ei vielä ole, mut alumiinia tuohon tulee, se on varma. En jaksa enää ruveta kairaamaan rautakansia.
83 lohko, pyörivät näyttäisi olevan 86. Joku suurentanut vähän öljypohja. Mukana myös billet HEI jakaja ja edelbrockin performer imusarja.
Kansia ei vielä ole, mut alumiinia tuohon tulee, se on varma. En jaksa enää ruveta kairaamaan rautakansia.
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Nyt on sitten 2 eri tietä lähteä toteuttamaan tuota moottorin vaihtoa, joko vaihdetaan moottori ja haetaan dynolappu jossa teho alle 258hv.
Tai etsitään faktaa että cobra ja cobra R ovat samaa mallisarjaa kuin gt. Ja Wikipedia vinkit ei kelpaa trafille.
Mistä löytäisi tehtaan asiakirjoja aiheesta?
Tai etsitään faktaa että cobra ja cobra R ovat samaa mallisarjaa kuin gt. Ja Wikipedia vinkit ei kelpaa trafille.
Mistä löytäisi tehtaan asiakirjoja aiheesta?
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Osta multa valmis 302 pohjainen ruisku 334 stroker kone bore 4.125" / stroke 3.125" !
Voimaa luultavasti vähän liikaa, mutaa se ei kai haittaa. Laittaa dynoon vaan ohjelma purkkiin rajoittajan noin 3500 rpm niin aikalähellä oltaisiin aika lähellä tuota 285 hp, vääntö jää kyllä aika alhaiseksi 490 Nm / 3500 rpm.
On sen verran vahvaa tekoa, että pitäisi kestää +1000 hp , vaatii kyllä ahtoa ja / tai naurukaasua.
Voimaa luultavasti vähän liikaa, mutaa se ei kai haittaa. Laittaa dynoon vaan ohjelma purkkiin rajoittajan noin 3500 rpm niin aikalähellä oltaisiin aika lähellä tuota 285 hp, vääntö jää kyllä aika alhaiseksi 490 Nm / 3500 rpm.
On sen verran vahvaa tekoa, että pitäisi kestää +1000 hp , vaatii kyllä ahtoa ja / tai naurukaasua.
Viimeksi muokannut Mexico65, 30 Loka 2018, 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Kiitos tarjouksesta, mutta tehdään nyt tuo 351W, ja katsotaan mitä siitä tulee. 

Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Oisko tarpeeksi hyvä faktaa jos konttorilla näyttää listaa jossa VIN tunnus eri malleista samalta vuodelta? Että on samaa mallisarjaa!
1995 Mustang VIN Decoder:
4 3.8L OHV V6 145hp
E 5.0L OHV V8 215hp
D 5.0L OHV V-8 240hp
C 5.8L OHV V8 300hp
41 2dr Hatchback LX
40 2dr
42 2dr GT
44 2dr Convertible
45 GT Convertible
6 Check Digit (varies)
S Year (S - 1995)
F Plant (F - Dearborn)
000001 Consecutive Unit Number
1FA Ford Motor Co.
L Restraint System (L-air bags & active belts)
P Passenger Car
1995 Mustang VIN Decoder:
4 3.8L OHV V6 145hp
E 5.0L OHV V8 215hp
D 5.0L OHV V-8 240hp
C 5.8L OHV V8 300hp
41 2dr Hatchback LX
40 2dr
42 2dr GT
44 2dr Convertible
45 GT Convertible
6 Check Digit (varies)
S Year (S - 1995)
F Plant (F - Dearborn)
000001 Consecutive Unit Number
1FA Ford Motor Co.
L Restraint System (L-air bags & active belts)
P Passenger Car
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Joku ei nyt minulle aukea?
427cid teho alle 285 - 300 hp WTF.
Tekemisen ilostako?
427cid teho alle 285 - 300 hp WTF.
Tekemisen ilostako?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Ei tuosta vakio 351W taida saada kuin jonku 410 maksimissaan. Ei tekemisen iloista, vaan fakta tietoa haetaan, että menee katsastuskin järkevästi. Eikä maksimissaan 258hv. Sellainen paperi että katsurikin uskoo että 1995 gt ja cobra ja cobra R ovat samaa mallisarjaa.
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Se on kato 2 eri asiaa harrastaa noita vanhoja kuin uudempia. Tottakai koneesta yritetään ottaa mahdollisimman paljon irti samalla kuin päästöt pitää pysyä kurissa. Tulee siitä sitten 351W tai 408W.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
Ihan samat rajoitteet ne on vanhemmissakin autoissa, tuolla mallisarjaan kuulumisella voi vissiin teho/painosuhdetta hieman säätää?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: 1995 Ford Mustang Cobra R
5:0 viina pannu 13 - 14:1 puristuksilla tehoa helposti 400 hp pintaan eikä päästö ongelmia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.