Tämmönen-kö 351w

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Voi olla, nyt voisi tilata tuollaiset:

https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /make/ford
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ei olisi paha tuokaan.
Avatar
Fake
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
Auto: 1994 Mustang gt convertible
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Fake »

http://www.wallaceracing.com/dynamic-cr.php

Number of Cylinders : 8
Bore in Inches : 4.030
Stroke in Inches : 3.5
Rod Length in Inches : 5.9560
Static Compression Ratio : 11.0
Inlet Valve Closes ABDC : 74ABDC

Your dynamic compression ratio is 8.06:1 .

--------
10.0 static cr
Your dynamic compression ratio is 7.35:1 .
--------
9.0 scr
Your dynamic compression ratio is 6.65:1 .
--------
Meniks noi speksit nyt sinnepäinkään? Jos meni niin aika minimi toi 10scr tolla nokalla??
7.5-8.5 DCR pitäis kai pyrkiä.
SN95 - SBF 363
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Kumpi olisi parempi valinta, 2400rpm turbiini vai parempi nokka-akseli, vaikka se trick flow stage 1.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Stall speediä en nostaisi vääntävässä koneessa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Tuo on totta, ehkä valitsemme sen sijaan mahdollisimman hyvän nokka-akselin. :peukku:

Tämä toimi ainakin cobran 5.0 moottorissa tosi hyvin, toimisiko sitten vähän pitempi iskuisessa moottorissa samalla tavalla?

https://www.summitracing.com/int/parts/cca-35-351-8
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Trickflown stage 1 oon laittanut 347 strokeriin, toimii hyvin. Oli automaatilla.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Trickarin stage 1 on pari astetta enemmän duraatiota ja 112 lobe separaatio ja molemmat nokat on tehty 5.0 koneeseen. Ehkä laittaisin tuon Trick Flown. Toinen vaihtoehto voisi olla Fordin Racingin tai mikä nykyään lienee F-nokkka, siinäkin on 114 separaatioahdistusta mutta vähän enemmän aukioloa. Trick mulla koneessa ja F hyllyllä. F:ssä vähemmän alavääntöä.

Tai no, Cranen tekemähän toi Trick Flown nokka on, ainakin nokkakortin mukaan.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Summitin puristussuhde on versio tauno tasalatvalle. Käytä Topias vähän enemmän pro softaa, saat enemmän tuskailtavaa ja todennäköisesti vähemmän puristussuhdetta.

http://www.diamondracing.net/tools/
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Täytyy vielä tsekata kansien jouset, kuinka paljon siellä on varaa nostolle. Mites se puristus vaikuttaa tuohon nokan valintaan. Eikös se ollut niin että kovin mopoon nokkaan ei voi hirveästi laittaa puristuksia?
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Tarkistin sen dekin välyksen mittaus papereista ja se olikin 0.54mm. Siitähän olisi varaa ottaa pois.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Siis mitattiin ja merkittiin vihkoon muistiin. Sieltä paperista kävin tallissa tarkistamassa.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Niin, täytyy laittaa männät tilaukseen.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tässäkin tapauksessa on neljä mahdollisuuta säätää haluttu puristussuhde.
- männän valinta, domen koko / dis koko
- dekkikorkeus, koneistus
- palotilan koko, kannen koneistus
- kannentiivisteen paksuus
Kaikki kuitenkin lähtee jonkinlaisesta olettamuksesta ja mäntien valinnasta. Esikasauksella tarkastetaan dekki korkeus ja sitä kautta tarvittava dekin konistus ns. "0" tavoite tai 0,1 - 0,2mm männät yli dekin. Tämän jälkeen päästään arvioimaan palotilan vaikutus -> tarvittaessa kantta koneistetaan jotta tietyllä kannentiivisteen paksuudella saavutetaan haluttu puristussuhde.
Dekkikorkeudet tulee mitata sylintereista 1 - 4 - 5 - 8 näin saadaan selville dekin suoruus joka koneistamalla oikaistaan niin, ettäkaikissa sylintereissä on mäntien dekkikorkeudet lähes samat. Tässä tietenkin hieman oikaistaan koska kiertokankien pituudet ei aina ole täysin samat niin kuin ei mäntienkään. Mutta yleensä tämä tarkkuus riittää.

Hyvä koneen tekijän aika nenee erilaisiin esikasauksiin ja mittauksiin ja koneistamolla juoksemiseen.

PS. tehdas lohkojen kansitasot eivät ole tasakorkeuksisia, vaatii aina koneistuksen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo, eli nyt me edetään niin että tilataan männät, ja viedään lohko ja kampura koneistamoon, jotta päästään esi kasaamaan moottori ensimmäisen kerran. Tulevat männät ovat ne flat-top it kahdella venttiilikololla ja tilavuus +6,50cc. Tällä männällä on pelivaraa suuntaan ja toiseen. Tästä se lähtee käyntiin! :peukku:
Vastaa Viestiin