Tämmönen-kö 351w

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
_artic77_
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 18:28
Auto: Ford F-150 -02 Harley-Davidson Supercharged
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja _artic77_ »

Tässä kun keskustellaan rutusta niin kiinnostaisi tietää kuinka paljon tehoa tulee lisää jos CR kasvaa yhden yksikön verran (9.0 -> 10.0) ?
Ford F-150 -02 Harley-Davidson Supercharged
ex Ford Mustang GT 5.0 -94
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Äkkiä katseli noiden minun tekemien "kilpa" koneiden puristussuhteita niin alue jossa liikutaan.
11,5 - 13,0 staattinen
8,3 - 8,5 dynaaminen
puristus paineet alueella 12 -13,5 bar.
Kaikki koneet käyttävät 98 pumppu bensaa.
Nokkien imut sulkeutuvat alueella 75 (rulla) - 69 - 71 - 73 astetta BTDC
Nokat: 0,050" nostolla
254 - 260 / 110 mek. rulla
254 - 258 / 107 mek. laahaava
258 - 262 / 107 mek. laahaava
262 - 268 / 107 mek. laahaava
Sytytys ennakoiden kanssa liikutaan alueella.
max 26 - 33 astetta BTDC.
Noin arvot ovat neljän eri koneen ääripäät.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Fake
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
Auto: 1994 Mustang gt convertible
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Fake »

Tossa vielä kaava tohon Inlet Valve Closes ABDC arvoon

"The intake valve closing point ABDC is calculated in the following manner. First, divide the intake duration by 2, and add that to the lobe seperation. Next, subtract out any ground-in advance. Finally, subtract 180 degrees."
SN95 - SBF 363
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Nyt on mittaukset tehty, ja noilla mittauksilla dekkivälys 0,60mm, ja puristussuhteeksi tulisi 9.5:1. kansipahvit jo olemassaolevat 0.047". Jos höylää dekit 0 niin puristussuhteeksi noilla samoilla kansipahveilla tulisi 10.1:1

Nokka oli ford racing f 303

Riittääkö tuo 9.5 puristus, vai viedäänkö höylättäväksi?
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Nolla tasosta muutakin hyötyä niin ilman muuta höylättäväksi, noihin dynaamisiin ruttuihin ottaa sit kantaa ketä niitä paremmin ossaa laskee :D
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mitä tuossa wallace racingin laskurissa pitää laittaa noihin boost pressure ja target altitude kohtiin? Laitoin molempiin 0, vai tarkoittaako tuo ilmanpainetta vai mitä?

Boostia ei tähän moottoriin ole tulossa.

Staattinen puristussuhde 10.1:1

Mä laskin ton F-303 nokan kanssa ( intake closes 42 ABC) ja tulos oli 9.24 dynaamista! Ei varmaan joku ole oikein.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Jep altitude on korkeus merenpinnasta, tuossa laskurissa jaloissa. Suomen keskimääräinen korkeus on 164 metriä eli 538 jalkaa, sopinee ihan hyvin Keski-Suomeen?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Fake
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
Auto: 1994 Mustang gt convertible
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Fake »

Topias74 kirjoitti: 04 Huhti 2019, 18:03 Mä laskin ton F-303 nokan kanssa ( intake closes 42 ABC) ja tulos oli 9.24 dynaamista! Ei varmaan joku ole oikein.
"The intake valve closing point ABDC is calculated in the following manner. First, divide the intake duration by 2, and add that to the lobe seperation. Next, subtract out any ground-in advance. Finally, subtract 180 degrees."

ABDC on 73 astetta, jos ajotat sen kortin mukaan

Advertised Intake Duration: 288
jaettuna kaksi on = 144
plus lobe seperation 114= 144+114=258
Lsa 114 miinus 109 intake centerline =5 ground in-advance
258 miinus 5 ja miinus 180 astetta= 73 astetta ABDC

Jos laittaa ennakkoa lisää esim. 2 astetta, niin sen verran miinusta sitten pois asteista, eli 71ABDC


Your dynamic compression ratio is 7.5:1 .
Number of Cylinders : 8
Bore in Inches : 4.030
Stroke in Inches : 3.5
Rod Length in Inches : 5.9560
Static Compression Ratio : 10.1
Inlet Valve Closes ABDC : 73abdc

E:laskuja korjailtu..
Viimeksi muokannut Fake, 05 Huhti 2019, 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SN95 - SBF 363
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Ei perhana, tuo näyttää ihan ihme lukemia. Vai mitä?

Täytyy laittaa paljon mopompi nokka, että saa tuota dynaamista nousuun. Tai toinen vaihtoehto nostaa puristuksia!

Howards Cams 217/225 270/278 tuosta tulee 10.1:1 puristuksilla dynaamista 7.92 ja 2 astetta ennakkoon 8.02

Trick Flow stage 1 221/225 275/279 tuosta tulee 10.1:1 puristuksilla dynaamista 7.68 ja 2 astetta ennakoon 7.81

Howards Cams 213/219 262/272 Tuosta tulee 10.1:1 puristuksilla dynaamista 8.15 ja 2 astetta ennakkoon 8.28

Jotta näin, eli varmaan mopompi nokka etsintään.
Viimeksi muokannut Topias74, 04 Huhti 2019, 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Fake
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
Auto: 1994 Mustang gt convertible
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Fake »

Tarkenna :D
Noi speksit on nopealla googlella, ei välttämättä oikeita, saa korjata. Löyty nyt ihan toi nokka korttikin

Tolla .004 nostolla kiinni mennessä eli 0,1016mm ABDC on 76, että tolla arvolla pääsee jo parin asteen sisää ja silloin kun on nollalla, niin ABDC on 73 astetta. Ja jos mulla menee nää jutut ihan mettään, niin viisaammat saa puuttua ja mielellään heti 8)

Lisää rutua, eikä mopo nokkaa! :wink:
Liitteet
arbol-de-levas-ford-racing-e303-f303-50-58-ford-D_NQ_NP_347321-MLV20753112699_062016-F.jpg
Viimeksi muokannut Fake, 05 Huhti 2019, 00:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SN95 - SBF 363
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mutta mutta, toinen laskenta kaavio antaa eri lukemia. Tuolla uempistons.com

Siellä kerrotaan että intake closing point 0.050 lift plus 15 degrees. Eli 42+15=57

Ja tuolla F-303 nokalla ja 10.19 puristuksilla tulee dynaamista 8.58.

Mitä tässä nyt uskoo?
Avatar
Fake
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
Auto: 1994 Mustang gt convertible
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Fake »

No niin, sitten saa viisaammat puuttua :lol:


Tälläkin tulee taas eri speksit
http://www.wallaceracing.com/cam-deg-calc.php

E. Noniin, virheen mäki tossa tein, tossa ground in advancessa. Eli..
Liitteet
E1AC2BD4-D61D-4ACD-B92E-18E0320A11C0.png
Viimeksi muokannut Fake, 05 Huhti 2019, 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SN95 - SBF 363
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Asia pihvi! Lohko 0-dekkiin, antaa pelivaraa suuntaan ja toiseen. Ja tuo compin nokka 35-514-8. Siinä imu sulkeutuu 61 ABDC, 10.16 staattisella puristuksella , antaa 0 ajoituksella dynaamista 8.20 , ja -4 asteen ennakolla dynaaminen nousee 8.43 lukemaan.

0.039 kansipahveilla quish 1,0mm

0.047 kansipahveilla quish 1,2

Tästä on hyvä jatkaa! :D

P.S. Laskukaavalla tuo 35-514-8 nokan imu sulkeutuu 65 astetta ja compin omalla sivulla 0.006 timingilla 61 astetta.
Avatar
Fake
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
Auto: 1994 Mustang gt convertible
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Fake »

Mä en nyt hiffannu. Miksi nokkakortissa on eri ABDC, kun mitä tolla laskukaavalla saa ja miksi se on se nokkakortin arvo, eikä toi laskettu tai laskurin, millä dynaaminen sitten lasketaan?

*F303 nokalla sain
laskurilla IVC is 73.0 ° ABDC
kaavalla 73° ABDC
toisella kaavalla 73° ABDC
nokkakortissa 76° ABDC

*Mut sitten tolla compin nokalla saan 61ABDC kaikilla, molemmilla laskukaavoilla, laskurilla ja nokkakortilla

*Trick flown stage 2
laskurilla IVC 70.0 ° ABDC
kaavalla IVC 70.0 ° ABDC
toisella kaavalla IVC 70.0 ° ABDC
nokkakortissa IVC 74° ABDC

Niin mikä juttu :D Tossa se toinen kaavakin
Liitteet
se toinen kaava
se toinen kaava
Viimeksi muokannut Fake, 06 Huhti 2019, 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SN95 - SBF 363
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Tämmönen-kö 351w

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Miten Fake laskit tuon compin arvot? Millä laskukaavalla?
Vastaa Viestiin