Tämmönen-kö 351w
- _artic77_
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 05 Heinä 2015, 18:28
- Auto: Ford F-150 -02 Harley-Davidson Supercharged
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tämmönen-kö 351w
Tässä kun keskustellaan rutusta niin kiinnostaisi tietää kuinka paljon tehoa tulee lisää jos CR kasvaa yhden yksikön verran (9.0 -> 10.0) ?
Ford F-150 -02 Harley-Davidson Supercharged
ex Ford Mustang GT 5.0 -94
ex Ford Mustang GT 5.0 -94
Re: Tämmönen-kö 351w
Äkkiä katseli noiden minun tekemien "kilpa" koneiden puristussuhteita niin alue jossa liikutaan.
11,5 - 13,0 staattinen
8,3 - 8,5 dynaaminen
puristus paineet alueella 12 -13,5 bar.
Kaikki koneet käyttävät 98 pumppu bensaa.
Nokkien imut sulkeutuvat alueella 75 (rulla) - 69 - 71 - 73 astetta BTDC
Nokat: 0,050" nostolla
254 - 260 / 110 mek. rulla
254 - 258 / 107 mek. laahaava
258 - 262 / 107 mek. laahaava
262 - 268 / 107 mek. laahaava
Sytytys ennakoiden kanssa liikutaan alueella.
max 26 - 33 astetta BTDC.
Noin arvot ovat neljän eri koneen ääripäät.
11,5 - 13,0 staattinen
8,3 - 8,5 dynaaminen
puristus paineet alueella 12 -13,5 bar.
Kaikki koneet käyttävät 98 pumppu bensaa.
Nokkien imut sulkeutuvat alueella 75 (rulla) - 69 - 71 - 73 astetta BTDC
Nokat: 0,050" nostolla
254 - 260 / 110 mek. rulla
254 - 258 / 107 mek. laahaava
258 - 262 / 107 mek. laahaava
262 - 268 / 107 mek. laahaava
Sytytys ennakoiden kanssa liikutaan alueella.
max 26 - 33 astetta BTDC.
Noin arvot ovat neljän eri koneen ääripäät.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fake
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
- Auto: 1994 Mustang gt convertible
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tämmönen-kö 351w
Tossa vielä kaava tohon Inlet Valve Closes ABDC arvoon
"The intake valve closing point ABDC is calculated in the following manner. First, divide the intake duration by 2, and add that to the lobe seperation. Next, subtract out any ground-in advance. Finally, subtract 180 degrees."
"The intake valve closing point ABDC is calculated in the following manner. First, divide the intake duration by 2, and add that to the lobe seperation. Next, subtract out any ground-in advance. Finally, subtract 180 degrees."
SN95 - SBF 363
Re: Tämmönen-kö 351w
Nyt on mittaukset tehty, ja noilla mittauksilla dekkivälys 0,60mm, ja puristussuhteeksi tulisi 9.5:1. kansipahvit jo olemassaolevat 0.047". Jos höylää dekit 0 niin puristussuhteeksi noilla samoilla kansipahveilla tulisi 10.1:1
Nokka oli ford racing f 303
Riittääkö tuo 9.5 puristus, vai viedäänkö höylättäväksi?
Nokka oli ford racing f 303
Riittääkö tuo 9.5 puristus, vai viedäänkö höylättäväksi?
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Tämmönen-kö 351w
Nolla tasosta muutakin hyötyä niin ilman muuta höylättäväksi, noihin dynaamisiin ruttuihin ottaa sit kantaa ketä niitä paremmin ossaa laskee 

Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: Tämmönen-kö 351w
Mitä tuossa wallace racingin laskurissa pitää laittaa noihin boost pressure ja target altitude kohtiin? Laitoin molempiin 0, vai tarkoittaako tuo ilmanpainetta vai mitä?
Boostia ei tähän moottoriin ole tulossa.
Staattinen puristussuhde 10.1:1
Mä laskin ton F-303 nokan kanssa ( intake closes 42 ABC) ja tulos oli 9.24 dynaamista! Ei varmaan joku ole oikein.
Boostia ei tähän moottoriin ole tulossa.
Staattinen puristussuhde 10.1:1
Mä laskin ton F-303 nokan kanssa ( intake closes 42 ABC) ja tulos oli 9.24 dynaamista! Ei varmaan joku ole oikein.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tämmönen-kö 351w
Jep altitude on korkeus merenpinnasta, tuossa laskurissa jaloissa. Suomen keskimääräinen korkeus on 164 metriä eli 538 jalkaa, sopinee ihan hyvin Keski-Suomeen?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Fake
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
- Auto: 1994 Mustang gt convertible
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tämmönen-kö 351w
"The intake valve closing point ABDC is calculated in the following manner. First, divide the intake duration by 2, and add that to the lobe seperation. Next, subtract out any ground-in advance. Finally, subtract 180 degrees."
ABDC on 73 astetta, jos ajotat sen kortin mukaan
Advertised Intake Duration: 288
jaettuna kaksi on = 144
plus lobe seperation 114= 144+114=258
Lsa 114 miinus 109 intake centerline =5 ground in-advance
258 miinus 5 ja miinus 180 astetta= 73 astetta ABDC
Jos laittaa ennakkoa lisää esim. 2 astetta, niin sen verran miinusta sitten pois asteista, eli 71ABDC
Your dynamic compression ratio is 7.5:1 .
Number of Cylinders : 8
Bore in Inches : 4.030
Stroke in Inches : 3.5
Rod Length in Inches : 5.9560
Static Compression Ratio : 10.1
Inlet Valve Closes ABDC : 73abdc
E:laskuja korjailtu..
Viimeksi muokannut Fake, 05 Huhti 2019, 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SN95 - SBF 363
Re: Tämmönen-kö 351w
Ei perhana, tuo näyttää ihan ihme lukemia. Vai mitä?
Täytyy laittaa paljon mopompi nokka, että saa tuota dynaamista nousuun. Tai toinen vaihtoehto nostaa puristuksia!
Howards Cams 217/225 270/278 tuosta tulee 10.1:1 puristuksilla dynaamista 7.92 ja 2 astetta ennakkoon 8.02
Trick Flow stage 1 221/225 275/279 tuosta tulee 10.1:1 puristuksilla dynaamista 7.68 ja 2 astetta ennakoon 7.81
Howards Cams 213/219 262/272 Tuosta tulee 10.1:1 puristuksilla dynaamista 8.15 ja 2 astetta ennakkoon 8.28
Jotta näin, eli varmaan mopompi nokka etsintään.
Täytyy laittaa paljon mopompi nokka, että saa tuota dynaamista nousuun. Tai toinen vaihtoehto nostaa puristuksia!
Howards Cams 217/225 270/278 tuosta tulee 10.1:1 puristuksilla dynaamista 7.92 ja 2 astetta ennakkoon 8.02
Trick Flow stage 1 221/225 275/279 tuosta tulee 10.1:1 puristuksilla dynaamista 7.68 ja 2 astetta ennakoon 7.81
Howards Cams 213/219 262/272 Tuosta tulee 10.1:1 puristuksilla dynaamista 8.15 ja 2 astetta ennakkoon 8.28
Jotta näin, eli varmaan mopompi nokka etsintään.
Viimeksi muokannut Topias74, 04 Huhti 2019, 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Fake
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
- Auto: 1994 Mustang gt convertible
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tämmönen-kö 351w
Tarkenna 
Noi speksit on nopealla googlella, ei välttämättä oikeita, saa korjata. Löyty nyt ihan toi nokka korttikin
Tolla .004 nostolla kiinni mennessä eli 0,1016mm ABDC on 76, että tolla arvolla pääsee jo parin asteen sisää ja silloin kun on nollalla, niin ABDC on 73 astetta. Ja jos mulla menee nää jutut ihan mettään, niin viisaammat saa puuttua ja mielellään heti
Lisää rutua, eikä mopo nokkaa!

Noi speksit on nopealla googlella, ei välttämättä oikeita, saa korjata. Löyty nyt ihan toi nokka korttikin
Tolla .004 nostolla kiinni mennessä eli 0,1016mm ABDC on 76, että tolla arvolla pääsee jo parin asteen sisää ja silloin kun on nollalla, niin ABDC on 73 astetta. Ja jos mulla menee nää jutut ihan mettään, niin viisaammat saa puuttua ja mielellään heti

Lisää rutua, eikä mopo nokkaa!

Viimeksi muokannut Fake, 05 Huhti 2019, 00:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SN95 - SBF 363
Re: Tämmönen-kö 351w
Mutta mutta, toinen laskenta kaavio antaa eri lukemia. Tuolla uempistons.com
Siellä kerrotaan että intake closing point 0.050 lift plus 15 degrees. Eli 42+15=57
Ja tuolla F-303 nokalla ja 10.19 puristuksilla tulee dynaamista 8.58.
Mitä tässä nyt uskoo?
Siellä kerrotaan että intake closing point 0.050 lift plus 15 degrees. Eli 42+15=57
Ja tuolla F-303 nokalla ja 10.19 puristuksilla tulee dynaamista 8.58.
Mitä tässä nyt uskoo?
- Fake
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
- Auto: 1994 Mustang gt convertible
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tämmönen-kö 351w
No niin, sitten saa viisaammat puuttua
Tälläkin tulee taas eri speksit
http://www.wallaceracing.com/cam-deg-calc.php
E. Noniin, virheen mäki tossa tein, tossa ground in advancessa. Eli..

Tälläkin tulee taas eri speksit
http://www.wallaceracing.com/cam-deg-calc.php
E. Noniin, virheen mäki tossa tein, tossa ground in advancessa. Eli..
Viimeksi muokannut Fake, 05 Huhti 2019, 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SN95 - SBF 363
Re: Tämmönen-kö 351w
Asia pihvi! Lohko 0-dekkiin, antaa pelivaraa suuntaan ja toiseen. Ja tuo compin nokka 35-514-8. Siinä imu sulkeutuu 61 ABDC, 10.16 staattisella puristuksella , antaa 0 ajoituksella dynaamista 8.20 , ja -4 asteen ennakolla dynaaminen nousee 8.43 lukemaan.
0.039 kansipahveilla quish 1,0mm
0.047 kansipahveilla quish 1,2
Tästä on hyvä jatkaa!
P.S. Laskukaavalla tuo 35-514-8 nokan imu sulkeutuu 65 astetta ja compin omalla sivulla 0.006 timingilla 61 astetta.
0.039 kansipahveilla quish 1,0mm
0.047 kansipahveilla quish 1,2
Tästä on hyvä jatkaa!

P.S. Laskukaavalla tuo 35-514-8 nokan imu sulkeutuu 65 astetta ja compin omalla sivulla 0.006 timingilla 61 astetta.
- Fake
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
- Auto: 1994 Mustang gt convertible
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tämmönen-kö 351w
Mä en nyt hiffannu. Miksi nokkakortissa on eri ABDC, kun mitä tolla laskukaavalla saa ja miksi se on se nokkakortin arvo, eikä toi laskettu tai laskurin, millä dynaaminen sitten lasketaan?
*F303 nokalla sain
laskurilla IVC is 73.0 ° ABDC
kaavalla 73° ABDC
toisella kaavalla 73° ABDC
nokkakortissa 76° ABDC
*Mut sitten tolla compin nokalla saan 61ABDC kaikilla, molemmilla laskukaavoilla, laskurilla ja nokkakortilla
*Trick flown stage 2
laskurilla IVC 70.0 ° ABDC
kaavalla IVC 70.0 ° ABDC
toisella kaavalla IVC 70.0 ° ABDC
nokkakortissa IVC 74° ABDC
Niin mikä juttu
Tossa se toinen kaavakin
*F303 nokalla sain
laskurilla IVC is 73.0 ° ABDC
kaavalla 73° ABDC
toisella kaavalla 73° ABDC
nokkakortissa 76° ABDC
*Mut sitten tolla compin nokalla saan 61ABDC kaikilla, molemmilla laskukaavoilla, laskurilla ja nokkakortilla
*Trick flown stage 2
laskurilla IVC 70.0 ° ABDC
kaavalla IVC 70.0 ° ABDC
toisella kaavalla IVC 70.0 ° ABDC
nokkakortissa IVC 74° ABDC
Niin mikä juttu

Viimeksi muokannut Fake, 06 Huhti 2019, 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SN95 - SBF 363
Re: Tämmönen-kö 351w
Miten Fake laskit tuon compin arvot? Millä laskukaavalla?