Holley Sniper ruiskusetti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

tomeri kirjoitti: 07 Touko 2019, 10:36 Hitto kun ei ole viinavehkeitä muilla kuin FiTechillä. Summitin arvostelut eivät oikein innosta sen hankintaan :( Bi-fueli olisi kiva nykyisillä bensan hinnoilla.
Jaahas. Mitäs pahaa sanottavaa oli?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
tomeri
Addikti
Viestit: 164
Liittynyt: 27 Marras 2013, 08:56
Auto: HT -65
Paikkakunta: Pori

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja tomeri »

Ilmeisesti tuen kanssa ongelmia, jos on ongelmia ilmaantunut. 2-barrelli ei ilmeisesti oikein ollut itseoppiva. Onhan siellä ihan positiivisiakin arvioita.
Avatar
JTPi
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2016, 18:35
Auto: Mustang HT -67
Paikkakunta: Kempele

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja JTPi »

pete66 kirjoitti: 03 Touko 2019, 10:33 Hyvin toimii mullakin, nyt päässyt jo parisataa kilsaa ajamaan. Kaasu on nyt todella herkkä kun avaa kaikki neljä kurkkua kerralla niin meinaa niskat nyrjähtää Earlyssä kun ei ole niskatukia:) Tähän lääkkeeksi tilasin jenkkilästä 13$ maksavan osan jolla avautumisaikaa muutetaan progressiiviseksi.
Se vaatii myös muutosta softaan.
Tuo pikku käkkyrä tuohon progressiiviseksi muuttamiseen on kyllä ihan must...sillä sain itsekin on/off tyyppisen kaasun tuolla Sniper EFI:llä järkeväksi ja samoin AOD:n laatikolle linjapaineet paremmalle mallille, kun ajossa kaasuläppä joutuu nyt aukeamaan cruisingissa enemmän kuin 2%, joka oli tilanne ennen tuon osan vaihtoa. Ts nyt wot asennossa tv-kaapelin liikevara riittää justiinsa ja liikkeelle lähtiessä pintakaasulla tv-kaapeli joutuu liikkumaan enemmän että linjapaineet nousee laatikossa ja ei polta sitä.
Avatar
JTPi
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2016, 18:35
Auto: Mustang HT -67
Paikkakunta: Kempele

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja JTPi »

No aivan varttimaili lähtöjä nyt en ole tuolla ottanut, mutta sen verran kiihdytyksiä testannut, että kakomista en tuolla nyt ole havainnut. Tarkista muuten että sulla jäi ne uudet asetukset muistiin tuon progressive linkage osalta. Mulla teki ensiyrittämällä, että hukkkasi tuon konfis muutoksen seuraavalla käynnistyksellä ja silloin alkoi tehdä vastaavaa, mutta kun uudelleen asetin että progressive linkage ja sen kaasunasento prosentin jolla alkaa toisetkin läpät aueta, on nuo asetukset pysyneet. Ei selvinnyt miksi ne ei ensimmäisellä kerralla pysyneet muistissa seuraavaan starttaukseen asti, vaikka kaikki muu olikin muistissa. :asking02:

On tuolla jollain jenkkifoorumilla tosin ollut siitä että joillakin ollut vastaavantyyppisiä ongelmia kuin sulla ja toiminut paremmin uusi linkki paikoillaan kun ei koske ecun asetuksiin. Joten voinet ehkä sitäkin kokeilla, mutta mulla ei toiminut tuolla asetuksella, kuten tuossa yllä kertomassani ihmetyksessä selviää.
Jappe-1
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Kesä 2016, 09:45
Auto: Mustang Mach-1,1973

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Jappe-1 »

Moi.minua myös kiinnostaa Holley Sniper ruisku.Kiinnostaisi tietää käyttökokemuksia mm.käynnistyvyys kun kone kuuma,onko polttoaineen kulutus alentunut ja millä bensalla nyt ajat 95 / 98?
Jappe-1
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Kesä 2016, 09:45
Auto: Mustang Mach-1,1973

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Jappe-1 »

Okei,Kiitos kommentista.Rohkeus vain itsellä kasvaa vaihtamaan Sniperiin!
Avatar
JTPi
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2016, 18:35
Auto: Mustang HT -67
Paikkakunta: Kempele

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja JTPi »

Samoin minulta suositus tälle. Lämmöt pysyy nyt just eikä melkein halutussa ja tulpat puhtaana ja käynnistymisongelmiin lämpimänä ainakin toistaiseksi auttanut. Mulla itsellä olis jakaja ollut uusissa tai korjattava ainakin (painojen jouset vissiin oli löystyneet tms, kun ennakot alkoi liian hätäisesti karata maksimiin) ja samoin kaasuttimelle ois pitänyt aloittaa suutinjumppa ja täysremontti ja hommata lambda ja näyttö siihen hommaan...ei näppituntumaa itsellä ole kaasarin säätöön osakaasulla jne. Kyllähän oppimateriaalia em ongelmiin löytyy, mutta... Tuo Holley Sniper jakajan vaihtaminen vanhan tilalle oli kyllä myös mielestäni kannattava, kun nyt saa sitten ennakkokäyrällä toiminnan kohdalleen ja nuo esiasetetut nyt tuntuu ihan hyvin toimivan, kun ecu ohjaa ennakoita. Polttoainetaloudellisuuskin näyttää tosiaan tuosta 2-tahti perämoottorin tyylisestä parantuneen, ei ole jatkuva kärsy hytissä. Onhan tässä tietenkin aina riskit potenssiin2 että reissulta joutuu trailerin kyydissä pois jos ecu tai jokin anturi porsii, mutta se on vain hyväksyttävä ja harrastekaskossa näkyy olevan hinausturva.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Miksi progressive link?
Tähän saa myös pidemmän vivun jolla kaasun toiminta rauhoittuu

pete66 kirjoitti: 12 Kesä 2019, 19:44 No niin nyt se toimii tuo munkin Sniperi hyvin. Päivitin softat uudelleen ja nyt pelittää hyvin osakaasulla ja täyskaasulla. Joku asetus oli vaan pielessä.
Tuota progressive link osaa saa myös nykyään partsista se kannattaa tuohon ehdottomasti ottaa lisäksi. Usb kaapelin hommasin myös varuiksi jos tarvii bensakarttoja päivitellä tietsikalla. Softahan löytyy Holleyn support sivuilta.
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Täytynee jakaa pari pientä huomiota tuosta Sniperistä ja progressiivisesta vivusta. Eli se ärsyttävä vihellys mikä kuuluu läppärungosta kiihdytettäessä hävis tolla. Mulla on Victor jr. imusarja sekä .050" nostolla +250 astetta nokassa (h.o. sytytysjärjestys) joka ilmeisesti aiheutti sen että kun vain etummaiset läpät oli auki niin käynti huononi. AFR pysy siinä missä ennenkin noin suurinpiirtein lukuunottamatta nopeita heilahduksia törkeen laihalle / todella rikkaalle. Epäilen et se imas 5 ja 6 pytyn täyttöön välillä "kaikki" bensat. Tilanne korjaantu 2" korkeella korotuspalalla eli siihen läppärungon alle tuli enemmän yhtenäistä tilaa.
Avatar
JTPi
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 19 Maalis 2016, 18:35
Auto: Mustang HT -67
Paikkakunta: Kempele

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja JTPi »

Melkein offtopic, mutta tämäkin voisi olla varteenotettava vaihtoehto...tuossa tuo 8-piste etu tulisi, mutta pussihousut tai siis ne Holley Sniperin kaasutin look a like Efi:n mukaiset polvipussit joutuu hylkäämään tällä setillä: https://www.summitracing.com/parts/edl-35930/
Uspartsilla aika kilpailukykyinen hinta näyttää olevan tällekin (1988€). Tuossa siis tulee paketissa jakajakin mukana ja about 500€ tulee kalliimmaksi setti kuin Holley sniperilla, jos siihen joutuu jakajankin ottamaan kuten itse otin.

En ole googlannut kokemuksia tuosta Edelistä, mutta kantsii tsekata varmaan tämäkin vaihtoehto kuka ruiskua meinaa poniinsa kaasarin tilalle.
Jappe-1
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Kesä 2016, 09:45
Auto: Mustang Mach-1,1973

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Jappe-1 »

Moi,neuvoja/ ideoita tarvittaisiin Holley Sniperin kanssa.
Laitoin omaan autooni sellaisen.Mustang - 73. 351 Cleveland 4-v koneella.Olin päässyt vain muutaman kerran sillä ajelee,toimi ihan hyvin,eteenkin lämpimänä.Eilen kaikki sitten muuttui.Helsingin ruuhkaiset tiet ja + 28 astetta tekivät jotakin. Tyhjäkäynti alkaa pikkuhiljaa pudota.kone rupeaa tärisemään ja lopulta kone sammuu.Lähteen kuitenkin " ontuen" käyntiin,tyhjäkäyntiä ei kestä ollenkaan ja melkoista suhinaa ja vihellystä Sniper piti.Kun tänään sitä tutkiskelin,niin secondary akseli liiku vain hieman.juuri kun läpät alkavat aukeamaan ja jokin pysäyttää enemmän aukeamisen. Otin vaijerit ja välitangon pois ja lopputulos sama! Onko ideoita,mikä tekee kiusaa?
Jappe-1
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Kesä 2016, 09:45
Auto: Mustang Mach-1,1973

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Jappe-1 »

Moi,okei,toivotaan että vika olisi vain vuoto jossakin!
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Suhina ja vihellys viittaa selvästi ilman saantiin, viheltää myös (ainakin Fitec) jos imee tankista ilmaa = liian vähän bensaa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Jappe-1
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Kesä 2016, 09:45
Auto: Mustang Mach-1,1973

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja Jappe-1 »

No niin,jumittunut toisio läppäakselin johtui kiinni olevasta 4-v : n imusarjasta,läpät jäi jumiin tiivisteeseen.Laitoin korotuspalan ja se asia korjaantui ja lopulta vihellyksetkin loppuivat.Mutta ajettavuus / toimivuus vielä aihettaa harmaita hiuksia. Tein vielä iac säätöä. Ja sain iac arvon pysymään 2-8% haarukassa tyhjäkäynnillä ehkä 10- 15 minuuttia kone kävi tasaisesti TPS 0%
Lähdin testiajolle,silloin taas rupesi tyhjäkäynti ontumaan.Ajoin noin 35 km 80 km/ t nopeutta.välillä kone " rykäsee" sitten taas kone rokkaa.Lähestyn takaisin kotia ja köröttelin 30 km/ t nopettaa. Kone rupee röpöttää AFR kohdassa arvot hyppii 12- 20 välillä ja kone sammui.pari kertaa lupaili.sitten uinahti akku.
Vaimo tuli toisella autolla antamaan lisavirtaa......ei edes lupaa!!??. Meni hinaus hommiksi. Eli kun AFR heittelee,onko nyt syntipukki Lambda?
camshaft6
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Kesä 2020, 11:19
Auto: 1994 mustang gt

Re: Holley Sniper ruiskusetti

Viesti Kirjoittaja camshaft6 »

Tarkista myös imulämmön korjauskäppyrät, käyntiongelmat kuumalla, hitaassa vauhdissa, voisi viitata heatsoak ilmiöön, eli anturi näyttää kuumempaa imuilmaa kuin todellisuudessa on ja laihentaa seosta turhaan.
Vastaa Viestiin