SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Itselle tuli mieleen, ettei sylinteriin tule noilla muodonmuutosta. Toivotaan että ei.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mitä tuo osakasa sisältää?
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

No nyt tulee sitten kestävämpää tavaraa. 👍
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

Viesti Kirjoittaja ranger »

https://www.fhra.fi/malmi-street-drags-2/

29.6 Sinne näyttämään kuka on Malmin kingi
Kettu 🦊
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

Viesti Kirjoittaja ranger »

Ok, sori ei tullut luettua ketjua tarkkaan. :(

Meniköhän se siinä vanhan lahdentien liikennevalo lähetyksessä kun yritit pysyä perässä, he he :devilhehe: :devilhehe:
Kettu 🦊
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

Viesti Kirjoittaja ranger »

Aika härskiä.. :lol:
Kettu 🦊
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

kaara91 kirjoitti: 24 Kesä 2019, 14:34 Edelleen jos luet vielä uudelleen. Ahdot päällä se vuotaa.... ei matka-ajo kaasulla cruisinki vauhdissa . :nenu:
Mullahan vanha Put-Jet toimi samalla tavalla. Alle 3000rpm meni vaikka maailman tappiin ja lämmöt Mussen oman mittarin mukaan olivat alaviivalla mutta polkaiseppa pari kertaa motarilla yli 3000rpm, niin litran paisari tuli täyteen ja yli. Mä aattelin, että olisiko lohkossa joku mikrolohkeama. Mutta sähän löysit jostain lohkosta sellaisen. Jos joskus saan vanhan motin riisuttua, niin saat tutkia sen. Kun en oikein usko, että n. 220-225hp motissa tuota painetta olisi niin paljon vastaisi tuota ahtopaineiden sylinteripaineita.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

The pre-1982 blocks will supposedly handle up to 750hp at the crankshaft, but I'd use a steel billet main stud girdle, as I did on my own 302.

Tähän vielä lisäisin pyörivien tasapainottaminen "0" balansiin, vahvat 2,3 ja 4 runkopukit. Kannet kiinni hyvillä pulteilla / sudeilla (7/16" on tähän asti riittänyt ja riittää vastaisuudessa) kansi pahviksi parasta mitä saa joko kupari tilke tai MLS (https://www.rodauthority.com/tech-stori ... d-gaskets/).

The blocks produced in 1982 and newer are about 40 lbs lighter to help the Fox body cars handle better, and much of the weight savings came from reducing the material around the main webbing, where it's most important for high hp. These newer blocks are supposely only able to survive 450 hp at the crankshaft.

Joo jokainen voi testata miten vakio 5.0 lohko kestää...
Liitteet
IMG_7654.JPG
IMG_7452.JPG
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Re: SBF Moottorilohko... vakio vai aftermarket

Viesti Kirjoittaja mave »

On tullu hajotettua ford racing boss lohko ja sportman block.
Bossa ahdettuna ja toinen vaparina. Molemmat petti normi paikoista.
Vastaa Viestiin