Kierroslukumittari 66ht
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Kierroslukumittari 66ht
Saakos tohon 289 mottiin liitettyä tarvike kiekkamittarin ku on vakio syttyosat.
Eli kärjellinen jakaja ym..
Tarkotus ois kyl vaihtaa kärjetön.
Eli kärjellinen jakaja ym..
Tarkotus ois kyl vaihtaa kärjetön.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kierroslukumittari 66ht
Saa kyllä. Malli täysin makuasia.Herkkulenkki kirjoitti: ↑27 Elo 2019, 17:49 Saakos tohon 289 mottiin liitettyä tarvike kiekkamittarin ku on vakio syttyosat.
Eli kärjellinen jakaja ym..
Tarkotus ois kyl vaihtaa kärjetön.
Varmista, että tukee 8 sylinteristä moottoria ja kytkentä puolan miinusnapaan. Pelaa tuolloin myös esim. kärjettömällä TFI-sytyllä. Toki jos vaihdat sytyksi kondensaattoripohjaisen puolattoman systeemin, niin tällöin paketista saa yleensä pulssisignaalin ulos suoraan mittarille (jolloin varmistettava tukeeko mittari ko. tyyppistä pulssia).
Itsellä TFI-sytyn kanssa VDO 333 959 kierroslukumittari Cockpit International 8,000 RPM 2 1/16" (52mm) Tachometer, 12V, kytketty puolan miinusnapaan.
ko. mittarin ohje:
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Kierroslukumittari 66ht
Kokeilin tätä mittaria.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... 2000028531
Laitoin singaali johdon puolan miinukseen ja säädin mittarin 8sylinteriselle.
Mut ei kyl sit toimi juuri ollenkaan, tyhjäkäynti 400-500rpm ja ku kaasua painaa, niin liikkuu todella huonosti ja hitaasti. tuliskohan liian heikko singaalia, niin siks ei toimi kunnolla?
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sah ... 2000028531
Laitoin singaali johdon puolan miinukseen ja säädin mittarin 8sylinteriselle.
Mut ei kyl sit toimi juuri ollenkaan, tyhjäkäynti 400-500rpm ja ku kaasua painaa, niin liikkuu todella huonosti ja hitaasti. tuliskohan liian heikko singaalia, niin siks ei toimi kunnolla?
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Kierroslukumittari 66ht
Tuo ohje löytyykin ja siitä ajattelin et vaatiikohan jonkun kierroluku sovittimen tai jotain sinnepäin.kaara91 kirjoitti: ↑28 Elo 2019, 15:47 Voi vaatia tämän "ohjeesta kopioitu".
https://www.biltema.fi/BiltemaDocuments ... 59_man.pdf
HUOM: Kierroslukumittaria käytetään normaalissa ajoneuvoelektroniikassa
ja useimmissa kilpa-ajoneuvojen
sytytysjärjestelmissä. Joissakin ajoneuvoissa kierroslukusignaali
voi olla heikko. Silloin lisänä on käytettävä
erillistä kierroslukusovitinta.
Mistähän semmosenkin löytää?
Ois kyl tarkotus laittaa se kärjetön jakaja, ku ei nekään oo hinnalla pilattu ja toimii paremmin.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Kierroslukumittari 66ht
Kyllä kierroslukumittari pitäisi toimia siinä ihan suoraan. Itse olen kahteen ihan orkkisjakajalla ja puolalla olleeseen 60-70 luvun voortiin laittanut Autogagen perusmallisen 8-sylinterisiin tarkoitetun kiekkamittarin. Ja toimineet kuin tauti ihan vaan mittarin oman signaalijohdon kytkemällä puolaan abikoliittimellä.
Originaalia ulkonäköä muuten jos arvostat niin suosittelen vahvasti Pertronixin kärjettömän muutossarjan hankintaa. Piiloutuu käytännössä kokonaan sinne alkuperäisen kannen alle. Eikä siis muuta kiekkamittarin toimintaa mitenkään.
Originaalia ulkonäköä muuten jos arvostat niin suosittelen vahvasti Pertronixin kärjettömän muutossarjan hankintaa. Piiloutuu käytännössä kokonaan sinne alkuperäisen kannen alle. Eikä siis muuta kiekkamittarin toimintaa mitenkään.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Kierroslukumittari 66ht
Täytyypä laittaa uus johto puolan miinuksen ja mittarin välille, jos se auttais.
Pitääpä tutustua tohon Pertronixin kärjettömän muutossarjaan.
Pitääpä tutustua tohon Pertronixin kärjettömän muutossarjaan.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kierroslukumittari 66ht
Mittauksessa huomioitava kärjellisessä sytytysjärjestelmässä mittariston tienoilla oleva vastus, joka rajoittaa puolalle menevää virtaa ja vastuksen yli tulee merkittävä jännitehäviö. Eli kärkien ollessa kiinni saattaa puolan plus-navan ja akun plus-navan välillä olla huomattava jännite-ero ja kaikki on kuitenkin kunnossa.kaara91 kirjoitti: ↑29 Elo 2019, 16:19 Kannattaa myös varmistaa alkuperäiset johdot puolalle, ettei niissä synny ylimääräistä häviötä. Helppo mitata virrat päällä, kun kärjet on kiinni, paljonko akun + navan ja puolan + navan välissä on jännitehäviötä. Ja sitten puolan - ja rungon väli jakajan kylkeen ja akun - napaan. Olikohan se niin, että kaikki yli voltin häviöt on liikaa..
Johdotus kannattaa tehdä vähintään 1,5mm2 johtopoikkipinnalla. Turhan pitkät johdot kannattaa lyhentää..
-
- Aktiivi
- Viestit: 59
- Liittynyt: 06 Kesä 2018, 09:17
- Auto: Ford Mustang 66ht
- Paikkakunta: Pori
- Viesti:
Re: Kierroslukumittari 66ht
Vkl sit mittaileen ja vaihtamaan uudet paksut johdot.