Ylätukivarren mutterit jumittaa.
Ylätukivarren mutterit jumittaa.
Etupää piti säätää Earlyssa kohdalleen, mutta esiin tuli uusi ongelma. Konehuoneen puolelle tulevat mutterit menivät täysin jumiin.
Niitähän pitää avata ja sulkea säätöpalojen asennuksen myötä, mutta nyt ovat sitten täysin jumissa. Niissä oli kuulema sellainen
jenkkilukitus alá soikea mutteri, joka on saattanut sotkea jengat läpitulevissa pulteissa. Menevät siis vaihtoon mutta samanlaisia en enään
halua. Onko kellään vastaavaa kokemusta ja pitääkö siellä ylipäätään olla lukitusta kun kierre on aika tiuha?
Niitähän pitää avata ja sulkea säätöpalojen asennuksen myötä, mutta nyt ovat sitten täysin jumissa. Niissä oli kuulema sellainen
jenkkilukitus alá soikea mutteri, joka on saattanut sotkea jengat läpitulevissa pulteissa. Menevät siis vaihtoon mutta samanlaisia en enään
halua. Onko kellään vastaavaa kokemusta ja pitääkö siellä ylipäätään olla lukitusta kun kierre on aika tiuha?
Re: Ylätukivarren mutterit jumittaa.
Tämä nyt oli ainoa mitä nopealla hakemisella löysin. Tässäkin näyttäisi olevan tuo jenkkien kurttumutteri lukitus. Kierre näyttäisi olevan joku UNF.
Tietysti säädettävät ylätukivarret olisivat poikaa, mutta nyt on pakko alkaa miettimään halvempia ratkaisuja.
https://www.velocity-group.de/en/suspen ... ront-upper
Tietysti säädettävät ylätukivarret olisivat poikaa, mutta nyt on pakko alkaa miettimään halvempia ratkaisuja.
https://www.velocity-group.de/en/suspen ... ront-upper
Hyvä idis tuo. Katsootaan nyt jahka saadaan paikat auki. Täytynee vissiin ottaa nuo mutterit halkaisemalla irti. Lämmittää ei oikein arvaa....
Siellä on aika ahtaat paikat koneen ja sisälokasuojan välissä eli vaihtoehdot on vähissä. Tuo katkaisu vaikuttaa olevan paras ratkaisu ja ehkä pikkuisen pilliä lisäksi.
Mulle tuli tässä mieleen että eikös 66 malleissa ollut jo säädettävät ylätukivarret, eli vain 65 säädettiin paloilla. Voiko vanhempaan vaihtaa vuotta nuoremman ylätukivarret. Vai muistanko väärin 

-
- Addikti
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
65 ja 66 paloilla.
67 alkaen säädettävä alatukivarsi.
67 alkaen säädettävä alatukivarsi.
Mä luulen että paras ratkaisu on halkaista nuo soikeat jenkki mutterit ja tilalle laittaa normaalit UNF mutterit ja niillä laittaa nuo kulmat kohdalleen ja sitten vaikka lukkoprikoilla ja tai ruuvilukituksella ne kiinni jahka säädöt ovat kohdallaan. Säädöiksi olen pitkän tutkimuksen jälken päätynyt Caster 2,5 Camber 1,0 ja Toe 3,0. Nyt näyttää tältä.
Ristikudosrenkaat ?
Kyllä siellä alla on ihan ehdat B.F.Goodrichit. Ja tietysti Camberit on miinuksella, sähläsin. Mutta olen apposen avoin hyville ehdoituksille kulmien suhteen.
Nää nykyiset arvot olen kerännyt mm. täältäkin.
En ole herkkä hermostumaan. Tän projektin kanssa ei passaa hermostua, on siinä ollut sen verran vääntöä

En ole herkkä hermostumaan. Tän projektin kanssa ei passaa hermostua, on siinä ollut sen verran vääntöä

Renkaat on sen verran lähellä lokasuojien reunoja että sen takia tuo Camber on -1. Eikös tuo Caster +5 tee ohjauksen aika raskaaksi vääntää paikallaan ollessa. Ajon suhteen se saattaa tietty olla ihan jees. Alustassa kaiki on uutta joten tietysti auraus voi olla lähtökohtaisesti 0. Mulla on autossa se Arning tiputus ja vähän lyhkäisemmät etujouset. Pitää nyt vain saada tuo mutterihomma hoidettua että sillä pääsee enemmän ajamaan. Pelkään että siinä menee fillarit piloille ennekuin kulmat on kohillaan.
Joo onhan tää ihan mielenkiintoista ja tosiaan kokeilemalla se paras säätö löytyy. Nyt täytyy vaan saada noi mutskut vaihdettua että pääsee ajamaan kärryä sisään ennen kuin teitä suolataan. Tällähän saa ajaa vaikka talven läpi jos kelit suosii.
Enpä tässä ole vielä päässyt räikkäämään kun pitää ensin hankkia korvaavat mutskut tilalle. Tsekkasin kokoja ja se ½" UNF. Niitä pitää hankkia ja lukkorenkaita. Mitään nylocceja on turha haaveilla kun pakosarjat on sen verran lähellä. Tuumasta tavaraa ei joka paikassa ole tarjolla, mutta mulla on Englannissa hyvä toimittaja josta olen ennenkin tilannut tavaraa. https://www.namrick.co.uk/ Kovuus on Grade "S", joka vastaa 8.8a.
Tuo sun kärrynpyörä esitys oli mullekkin uutta. Siinä on tosiaan vissiä logiikka tuossa + Camberissa.
Tuo sun kärrynpyörä esitys oli mullekkin uutta. Siinä on tosiaan vissiä logiikka tuossa + Camberissa.