1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Marko_65HT
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 12 Elo 2019, 09:02
Auto: Ford Mustang 1965 HT 5.0HO
Paikkakunta: Kerava

1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja Marko_65HT »

Ajattelin laittaa tuollaisen Borgeson 999020 sarjan autooni manuaali ohjauksen tilalle.
Onko joku muu laittanut?
Onko jollain toisella valmistajalla myös tarjolla tuollaista bolt on pakettia?
Onko jotain vaatimuksia millainen peltisarjan tulee olla?
CJ pony parts sivuilla sanotaan, että pitäisi olla Tri-Y sarja, mutta käykö joku muukin, jossa lähdöt ovat 1,5" putkilla?
Onko Tri-Y jotenkin huonompi kuin muut? Lähinnä ajattelin Flowtech Tri-Y 12119FLT tai sitten Flowtech 12102 sarjaa. Kone on 289 ja mitään kiihdytys autoa tuosta ei tule eli ihan kruisailu auto.
Avatar
JVU/65-HT
Addikti
Viestit: 387
Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe
Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja JVU/65-HT »

Morjensta.

Jokunen vuosi sitten tuli markkinoille sähkösiä tehostimiia mitkä asennetaan rattiputkeen,
Onkos kellään näistä kokemusta? Vaikuttaa mun silmiin ainakin mielenkiintoselta vaihtoehdolta.
Tiedä sitten miten museo mustiin sopis.
https://www.cjponyparts.com/electric-po ... 6/p/PSKE7/
No hintahan on tietysti vielä aika korkea,mutta eipähän tarvii konehuoneepuolelta sen enempiä tiloja raivata.

https://epasperformance.com/pages/videos#mustanghowto
-Jarkki-

79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE :pamputtaa:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

:roll-roll: harmi kun ei ollut videota, miten asennetaan alkuperäiseen 65n simpukkaan. Siinä kun on kiinteästi tuo rattiakseli kiinni. Voi olla, että olis askarreltu hiukan enemmän tuon vaihdon kanssa. :devilhehe: :devilhehe: :devilhehe:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mä laitoin - 67:aan borgesonin, tuli tosi hyvä ohjaus, laita sit sillä gm:n saginaw pumpulla. Omalla pumpulla ei tule tarpeeksi painetta pienillä kierroksilla.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Mulla on cpp;n simpukka.
On nopea ja tarkka.

Suosittelen
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

1223 kirjoitti: 08 Loka 2019, 21:16 Mulla on cpp;n simpukka.
On nopea ja tarkka.

Suosittelen
Mistä saa cpp tehostin sarjaa niin että tulee kaikki tarvittava mukana ja miten ohjaus akseli toteutetaan siihen
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moi

Esim tuosta.

https://www.ebay.com/itm/1965-66-Ford-M ... 1438.l2649

Tradeparts myy näitä myös.

Tässä heidän oma ohje.

http://www.classicperform.com/Instructi ... ctions.pdf
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

1223 kirjoitti: 09 Loka 2019, 15:52 Moi

Esim tuosta.

https://www.ebay.com/itm/1965-66-Ford-M ... 1438.l2649
Tuossakin sanotaan että pumpun hihnapyörä sekä ohjausakselin liitos nivel ei kuulu pakettiin, eli ne tarvii jostain metsästää sopivat
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Tradeparts hyllytavaraa siellä noi.
williami
Aktiivi
Viestit: 33
Liittynyt: 02 Kesä 2011, 21:01
Auto: -09 Audi A4 3.0 Tdi Q.-76 Opel Manta-B 2.4. -65 Mustang ht 302 c4.
Paikkakunta: Kaunislahti/Raasepori

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja williami »

Kattelin tota cjponypartsin sähkötehostinta niin vaikuttais samalta vempaimelta mikä löytyy opelin corsasta muistaakseni vm 2000 alusta. Rakentelin tuollaisen B-mantaan ja ostin tarvittavat osat romikselta 350e. oli mielestä helppo homma netistä löytyvillä ohjeilla. Eiköhän noita opeliin tarkoitettuja ohjeita voisi hiukan apinoida näihinkin tosin noi alkuperäiset rattiputki ja akseli pitää palastella.
Avatar
Jänis
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:56
Auto: Ford Mustang -68 ht

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja Jänis »

Omaan autoon asennettiin Borgesonin tehostettu simpukka ja kyllähän tuo fordin oma pumppu on tehoton lämpimänä tyhjäkäynnillä. Saako siihen lisää potkua pienemmällä hihnapyörällä?

Ja voiko tuolla ajaa jos ottaa hihnan pois väliaikaisesti, vaurioittaako se simpukkaa kun ei ole painetta?

Järkevin pumppuvaihtoehto lienee saginaw- pumppu. Hintoihin vaan nousee telineen kanssa..
samipihl
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 15:00
Auto: 351 SportsRoof C6 1969

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja samipihl »

Jänis kirjoitti: 30 Heinä 2021, 19:38 Omaan autoon asennettiin Borgesonin tehostettu simpukka ja kyllähän tuo fordin oma pumppu on tehoton lämpimänä tyhjäkäynnillä. Saako siihen lisää potkua pienemmällä hihnapyörällä?

Ja voiko tuolla ajaa jos ottaa hihnan pois väliaikaisesti, vaurioittaako se simpukkaa kun ei ole painetta?

Järkevin pumppuvaihtoehto lienee saginaw- pumppu. Hintoihin vaan nousee telineen kanssa..
Mielestäni riippuu vähän kuinka paha pumpun tehon puute on. Ite laitoin kans taannoin kuusysiini borgesonin ja silloin tällöin tyhjäkäynnillä tiukassa käännöksessä pumppu tuntuu kavitoivan. En voinut samantien vaihtaa saginawin pumppua kun ilmastoinnin kompura on siinä päällä. Pitäs vähän askarrella että sais sopimaan. Mutta muuten on toiminut hienosti just tuota satunnaista pykimistä lukuunottamatta. Eikä suodattimessakaan ole näkynyt mitään ylimääräistä.
Avatar
Jänis
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:56
Auto: Ford Mustang -68 ht

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja Jänis »

samipihl kirjoitti: 31 Heinä 2021, 08:12
Jänis kirjoitti: 30 Heinä 2021, 19:38 Omaan autoon asennettiin Borgesonin tehostettu simpukka ja kyllähän tuo fordin oma pumppu on tehoton lämpimänä tyhjäkäynnillä. Saako siihen lisää potkua pienemmällä hihnapyörällä?

Ja voiko tuolla ajaa jos ottaa hihnan pois väliaikaisesti, vaurioittaako se simpukkaa kun ei ole painetta?

Järkevin pumppuvaihtoehto lienee saginaw- pumppu. Hintoihin vaan nousee telineen kanssa..
Mielestäni riippuu vähän kuinka paha pumpun tehon puute on. Ite laitoin kans taannoin kuusysiini borgesonin ja silloin tällöin tyhjäkäynnillä tiukassa käännöksessä pumppu tuntuu kavitoivan. En voinut samantien vaihtaa saginawin pumppua kun ilmastoinnin kompura on siinä päällä. Pitäs vähän askarrella että sais sopimaan. Mutta muuten on toiminut hienosti just tuota satunnaista pykimistä lukuunottamatta. Eikä suodattimessakaan ole näkynyt mitään ylimääräistä.
Ok. Pitääpä tarkkailla tilannetta. :peukku:

Suuri parannushan toi on vanhaan verrattuna

Edit: Asennuksesta sen verran, että irrotettiin moottorin tuesta kuskin puolelta pultti irti ja nostettiin moottoria n. 1,5 cm. Simpukka mahtu raosta paikoilleen. Ei tarvinnut yrittää irrottaa valupakosarjaa
Avatar
Jänis
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:56
Auto: Ford Mustang -68 ht

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja Jänis »

Kuulostelin tuota omaa autoa. Pumppu pitää surinaa ja naputtaa tyhjäkäynnillä lämpimänä. Mulla on uus (tai kunnostettu) samanlainen pumppu hyllys. Pitänee koittaa sillä vielä. Hihnapyörän irrotus vanhasta näyttää melko haastavalta..
Avatar
Jänis
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 25 Helmi 2017, 19:56
Auto: Ford Mustang -68 ht

Re: 1965 Mustang ja Borgeson 999020 ohjaustehostin sarja

Viesti Kirjoittaja Jänis »

Ratkaisin ongelman hommaamalla volvon sähköisen pumpun. Nyt pelittää!

Edit:
Ajatus lähti siitä että tiesin olevan sähköisiä pumppuja ja googletin onko niitä sovellettu näihin. Pari keskustelua löytyi ja tuossa on nimenomaan borgesonin simpukka ja samanmoinen volvon pumppu jonka itse hommasin. Teetin vielä hydrauliikka-firmassa letkuun pään mikä sopii pumppuun

https://ls1tech.com/forums/conversions- ... ering.html
Vastaa Viestiin