Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Jarzu
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
Paikkakunta: Espoo

Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Moi,

Pitäis saada 3,7L V6 -koneesta (vm. 2012) ulos hieman muhkeemmat äänet. Melutaso ei kuitenkaan saisi muuttua liian kovaksi ja agressiiviseksi, etenkään maantieajossa. Mitä vaimentimia suosittelisitte? Onko kenelläkään kokemusta esim. näistä vaimentimista?:
- Flowmaster Axle Back Exhaust "Force II"
- Roush Axle-Back Exhaust

Kannattaako ostaa suoraan jenkeistä tai EU:sta vai löytyisikö Suomesta joku edullinen jälleenmyyjä?

- Jarzu
Avatar
Rane68
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Marras 2019, 09:32
Auto: Ford Mustang 3.7 V6 coupe 2013
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Rane68 »

Moi, ihan samalla asialla tässä itsekkin, mihin tuotteeseen lopulta päädyit ?

itse tässä ainakin toistaiseksi harkinnut Pypes Black Pype-Bomb Axle-Back Exhaust vaihtoehtoa, videolla äänet kuulostaa hyvältä ja väri sopisi vanteisiin hyvin.

t. Rane
Avatar
Jarzu
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
Paikkakunta: Espoo

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

En ole päätynyt vielä mihinkään, vaan etsintä vielä jatkuu. Itse etsin tällaista äänimaailmaa @ jossa taitaa olla GT500:n pöntöt... Ei taida kuitenkaan mennä heittämällä, vaan vaatinee sovittelua V6:een. Toisaalta en ole varma, riittäisikö pelkät takapöntöt noihin soundeihin vai pitäisikö muita tilpehöörejä vaihtaa?
Avatar
Jarzu
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
Paikkakunta: Espoo

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Lisää maistiaisia GT500-pöntöistä:













Näyttäisi siltä, että pelkät pöntöt riittäisi, mutta ne joutuu hitsaamaan paikoilleen...
Avatar
Jarzu
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
Paikkakunta: Espoo

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Hönöpäissäni pistin nyt sitten nää tilaukseen @ http://www.mustangsunlimited.com/Mustan ... ang-GT.axd :otahuikka:
Avatar
Jarzu
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
Paikkakunta: Espoo

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Thx mielenkiintoisista kommenteista, joita olen itsekin pyrkinyt valinnassa huomioimaan resonansseja myöten! Yleisten kommenttien ja kokemusten perusteella resonanssit pitäisi olla minimaalisia. Siinä luotan enemmän Fordin kuin muun pönttövalmistajan osaamiseen. Itselläni ei ole tarkoitus teholisäykseen, koska sitä on vakiona omiin tarpeisiin jopa yläkanttiinkin, koska lähinnä cruisailen :) . Eipä avolla muu huvittaiskaan. En myöskään halua, että melutaso nousee överiksi ja riisikuppimaiseksi, vaan maltillista mörinää enemmän lähinnä tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Tiedostan myös, että videot saattavat vääristää ääniä, mutta toistaiseksi en ole törmännyt yhteenkään, joka olisi ollut pettynyt odotuksiinsa ja, aikas monet palstat oon selannut läpi... :bileet:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mitens leimalla suhtaudutaan? Uudemmat ovat EU-tyypättyjä vai ovatko?

Joltain Mini-palstalta hylsyä pohdittiin seuraavasti.

Pakoputken vaihdon yhteydessä katalysaattori tulee tietysti säilyttää ja melut eivät saa olla autoa koskevia määräyksiä suuremmat. Varsinaista hyväksyntää ei vaihtoputkistolta edellytetä, mutta EU-tyyppihyväksyttyyn autoon ei saa tehdä sellaisia muuotksia, että se ei täyttäisi EU-tyyppihyväksyntävaatimuksia.

Viimemainitun asian takia EU-tyyppihyväksyttyyn autoon vaihdettu pakoputkisto tulee olla E-/e-hyväksytty tai testattu vastaavien direktiivien mukaisesti. ( ks. LMp auton raketeen muuttamisesta 779/1998; 3§, 4 §, 9 § )
Avatar
Jarzu
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
Paikkakunta: Espoo

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Onkohan nää Musse-mallitkaan edes EU-tyyppihyväksyttyjä? Muistaakseni ei...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Jarzu kirjoitti: 05 Tammi 2020, 20:29 Onkohan nää Musse-mallitkaan edes EU-tyyppihyväksyttyjä? Muistaakseni ei...
:lol: :lol: :peukku: :peukku:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Rane68
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Marras 2019, 09:32
Auto: Ford Mustang 3.7 V6 coupe 2013
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Rane68 »

itse taidan päätyä johonkin sellaiseen malliin / tuotteeseen jota ei joudu hitsaamaan paikoilleen, että jos sitten tulee katsastuksessa (lokakuussa) vaikeuksia eteen niin voi aina helpohkosti palauttaa tehtaan mufflerit.
Avatar
Jarzu
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
Paikkakunta: Espoo

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Joo, itsekin pyrin välttämään hitsausta ja pärjätä sovitusosilla...
Avatar
Jarzu
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
Paikkakunta: Espoo

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Nyt vaihdettu GT500:n takapöntöt ... Soundit ja ominaisuudet juuri sellaiset, jotka halusin avoon: tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä sopivat eikä överit mörinät ja tasakaasulla yhtä hiljaista menoa kuin ennen. Eikä myöskään resonoi 🤗.

Tyhjäkäynti
Kaasuttaminen

Nyt olis sitten orkkikset tarjolla, jos jollain sellaisille tarvetta...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Hyvät soundit! Minulla on järkyttävä meteli ja putkimies hitsasi pöntöt putkiin lupaa kysymättä :-D No niillä on menty nyt vuosikausia.
Avatar
Jarzu
Hiljaisempi
Viestit: 25
Liittynyt: 06 Joulu 2015, 15:50
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012
Paikkakunta: Espoo

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Kiitos! Niin nämäkin hitsattiin, muttei haittaa, koska menee katsastuksesta läpi...
Avatar
Rane68
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Marras 2019, 09:32
Auto: Ford Mustang 3.7 V6 coupe 2013
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä vaimentimella 3,7 L V6 -koneesta muhkeemmat äänet?

Viesti Kirjoittaja Rane68 »

Hienoa, hyvät on soundit, näin läppärilläkin katsoessa/ kuunnellessa :peukku:
Pitikin kans kirjoittaa jo viikko sitten että kans kävin 1.7 asennuttamassa Tuumacid Oy toimesta ne Pypes Black Pype Bomb SFM79MSB "vaimentimet", ja kans ollut kovasti tyytyväinen, ei nuo netin videot aina tee oikeutta äänille, noissa pypeskin on matalampi, muhkeempi ääni kuin videot antaa ymmärtää, hyvä niin.
Pitäähän ne aivan eri mekkalan kuin tehtaan alkuperäiset, varsinkin kiihdyttäessä :)
Matka ajoa tuli testattua kun mummolassa käytiin (4 tuntia per suunta) eikä esim motarilla 120 - 130 nopeus ohjaamoon tule häiritsevää ääntä.
Hitsaamisia ei tarvittu.
2011-2014 Mustang V6 Black Axle Back Muffler Delete Exhaust Pype Bomb SFM79MSB.JPG
Vastaa Viestiin