FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
-
- Aktiivi
- Viestit: 57
- Liittynyt: 26 Marras 2015, 17:10
- Auto: 1965 Mustang GT350 Replica 408w
2008 Mustang GT500
2005 Ducati SS 1000
1969 Valmet 500 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Hieno tapahtuma. Kiitos järjestäjille.
Lukko hajosi perästä, mutta muuten kaikki pelasi hyvin.
Lukko hajosi perästä, mutta muuten kaikki pelasi hyvin.
1965 Mustang GT350 408w+A5, Replica
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
2008 Mustang GT500
2003 Ducati SS1000
1987 Lada 1200L
1985 Deutz DX4.70
1969 Valmet 500
- Lexa
- Hiljaisempi
- Viestit: 6
- Liittynyt: 28 Heinä 2020, 13:08
- Auto: 2009 Ford Mustang 45th Anniversary Edition
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Joo, oli kyl upee kokemus itekkin nyt ekaa kertaa tulla kokeilemaan. Vähän jännitti tulla, mutta ens kerralla kynnys onkin sitten matalampi eli lisää vaan! Tuleeko nuo sprintti ajat johonkin näkyviin? Olis ihan hauska kattoo miten ittellä meni ja tuliko siitä mitään? 

- musseGT
- Addikti
- Viestit: 346
- Liittynyt: 13 Syys 2013, 23:44
- Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ
- Paikkakunta: Vaasa
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Huikea rata näin myös ensikertalaisena Ahvenistolla
Ja kiitokset myös täältä. Ja onnea Simpalle sprintin voitosta! Olihan tiukka sadasosan voittoveto 
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Kiitoksia tämänkin clubin jäsenille eilisestä hienosta päivästä.Oli hieno päästä sprintissä podiumille kovien autojen ja kovien ukkojen joukkoon.
Ensi vuonna taas uudestaan.
Pete
Ensi vuonna taas uudestaan.
Pete
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Tulokset lauantain Sprinttikisasta. Sisältää sen nopeimman ajon kahdesta.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- IstoT
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Touko 2018, 14:28
- Auto: musseton
ex. Mustang Mach 1 -71 351C 2V 3-speed manual
ex. Mustang Convertible 5.0 GT - Paikkakunta: Järvenpää
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Käytiin kanssa ekaa kertaa haistelemassa fiiliksiä rata autoilusta vaikka ei vielä omalla käytykään radalla. Yllättävä kivaa oli katsella ja kuunnella (ja arvostella) radalla ajavia..
.
Mieleen jäi erityisesti se punainen vanha koppanen Fiesta..oli pirtee ilmestys ja näki ettei kaveri ollu ekaa kertaa puikoissa..
.
Tässä pari kuvaa..oikeanpuoleinen noista noista vanhoistakin kävi radalla..ihan kivasti näytti kulkevan..
. Toi Cortinakin meni aika kivasta..kun oltiin kotiin lähössä niin nähtiin sen konehuone ja ei ollu ihan tavis mylly..ihmekös kulki..
.

Mieleen jäi erityisesti se punainen vanha koppanen Fiesta..oli pirtee ilmestys ja näki ettei kaveri ollu ekaa kertaa puikoissa..

Tässä pari kuvaa..oikeanpuoleinen noista noista vanhoistakin kävi radalla..ihan kivasti näytti kulkevan..


- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Rohkeesti vaan kokeilemaan! Jokainen ajaa oman auton ja omien kykyjen mukaan.
Toi Fiesta oli Pesämäelläkin ja kulkee himmeesti, kurvit kolmella pyörällä
. Olikohan ahdettu kakslitranen, kipeesti kevennetty ja kuskilla kädet ja jalat samaaa sarjaa
.
Itelläni on Timo, löysä, Salosen "jalat", mutta omat kädet

Toi Fiesta oli Pesämäelläkin ja kulkee himmeesti, kurvit kolmella pyörällä


Itelläni on Timo, löysä, Salosen "jalat", mutta omat kädet



Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Petrin fiesta on vapaasti hengittävällä mondeon 2,0 zetecillä.
kuvalinkkejä:
linkki 1
linkki 2
linkki 3
linkki 4


kuvalinkkejä:
linkki 1
linkki 2
linkki 3
linkki 4
Ford Escort 1.6 Laser '89. Keskuslukitus, digitaalikello, sävylasit ja punainen raita puskurissa.
- IstoT
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 21 Touko 2018, 14:28
- Auto: musseton
ex. Mustang Mach 1 -71 351C 2V 3-speed manual
ex. Mustang Convertible 5.0 GT - Paikkakunta: Järvenpää
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Totta Homer..eihän tuolla olis tarvinnu ajella kovaa yms..ja olis ollu se maks. 80km/h ajovuoro jossa ois voinu käydä köröttelee. Täytyy vielä joku kerta kokeilla..
.
No ihmekös Fiesta kulki jos 2.0 koneella..ja ku osaa niin helpolta näyttää..
.
Hyvä kuvia turboeerolla..

No ihmekös Fiesta kulki jos 2.0 koneella..ja ku osaa niin helpolta näyttää..

Hyvä kuvia turboeerolla..

Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Kuvat ei ollu omiani, koostin vaan linkit tohon niin on helpompi kaikkien kattoo läpi
Petrin Fiesta tasaisesti matalaa 1:32 ja mun ruskea Escort vaihtelevasti korkea 1:35 ja enemmän

Petrin Fiesta tasaisesti matalaa 1:32 ja mun ruskea Escort vaihtelevasti korkea 1:35 ja enemmän
Ford Escort 1.6 Laser '89. Keskuslukitus, digitaalikello, sävylasit ja punainen raita puskurissa.
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Joo, kuulun näköjään omasta mielestä 1,5 kertaisesti tuohon joukkoon, jonka Kaara heitti. On ruuvi pumppaamassa. No onko 275 tänä päivänä leveä rengas...ehkä? Tehoja ei ole noin paljoa. Itse en halua edes kokeilla rata-aikoja tuolla radalla. Kunnioitan sen verran noita kaiteita. Itselle tärkeämpää on tuoda auto ehjänä pois. Rata sinänsä on kyllä todella komea ja nautinnollinen ajaa. Tehoilla ei tuolla radalla pelkästään ajella. Alusta siellä merkitsee todella paljon. Ohessa erään herran ajosta näytte. Varmaan pitäs opetella ajamaan, kun ei pääse tuonne 1.30 pintaa tuolla autollakaara91 kirjoitti: ↑31 Elo 2020, 15:43 Anteeksi arvio virheeni..tää oli vain sivusta/ perästä katsojan arvio..
Ja eikös tossa punaisessa Fiestassa ole 2.0 vapari..eikait noihin aikoihin vielä turboa tarvii..![]()
Niin ja tähän vois vielä mainita, että se Fiesta kuski seisoo pokaalijonossa 3 paikalla..
Kieltämättä pitää sanoa, että meidän kerhon autojen pitäisi kulkea tuohon 1,35 aikaan ja parhailla 1,30 pintaan.
Kun on leveetä katusliksiä ja ruuvi pumppaamassa koneeseen ilmaa, veikkaan että vika on ratin edessä. Vakio V6 Mustangilla Automaatilla on ajettu tekniikan maailmassa 1,36. Vai oliko se manuaalilla 1,36 ja 1,38 automaatilla..Mutta sama se. Joten paljon on parannettavaa..jos parhaissa Musteissa on kuulemien mukaan +600 HP ja alustat laitettu.
Mun paras aika Perkeleellä on 1,38 Foxilla 320hp koneella..ajettu 2013.
https://tekniikanmaailma.fi/kierrosaikapankki/

Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Kyllä, 1,35 on helppo . Kuka nyt niin hitaasti ajaa....kaara91 kirjoitti: ↑31 Elo 2020, 18:31 Turhaa höhötätte. 1,35 parin kierroksen koejolla vieraalla autolla ihan kiitettävä ajo..Fox alustalla. Kuka ajaa uudella samaan..Hö Hö.
Kyllä Simppa sun autolla pitää päästä 1,35 aikoihin helposti.. Niin et halua kokeilla rata-aikoja..Ajoihan Mattilan Vesakin Bossilla 1,38 ihan vaan muutaman kierroksen, kun pyysin että saisin olla kyydissä Bossissa ekaa kertaa.

Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Tuo on totta, että eihän tuossa Salo saa kaikkea autosta irti. Samoin riskien otto epäilemättä minimaalista. Tuo F1 vertaus nyt minusta hiukan huono. Salo on ajanut käytännössä yhdessä viikonlopussa enempi ratakilometreja kuin mitä minä koko elämäni aikana. Vielä ennen vuonna 2012 tai 2013 en ollut koskaan edes ajanut millään moottoriradalla. Karting autot oli hurjin kokemus ennen sitä noin viiden vuoden välein, kun oli joku asiakastilaisuus. Eli eipä silläkään ole paljoa tullut ajettua. Kuten sanoin, tiedän itse mihin pystyn ja se riittää. Ratapäivillä aina tärkein tavoite on tuoda auto ehjänä pois, kierrosajoista viis. Ne on mitä on.kaara91 kirjoitti: ↑31 Elo 2020, 18:50 On selvää että kaveri joka on ajanut saman verran radalla kuin moni normiliikenteessä..Tulee ajo suoraan selkärangasta. Mä kerran muistaakseen täälläkin sanoin, että huono kohde verrata tossa virittäjissä Saloa ja auton omaa kuljettajaa. Auton oma kuski on sinut laittensa kanssa ja parhaat on ajelleet niillä vuosia kilpaa. Salo on ajanut 2-5 koekierrosta, jonka jälkeen pannaan kellot käymään........
Heitetääs tämmönen. Vaihdetaan osia. Annetaan sulle F1 ja saat ajaa 3kierrosta koe ajoa ja sen jälkeen vedät sillä pohjat..
Sitten istutetaan Salo työvälineeseen ja sanotaan että panehan parastas ettei muukalainen aja kovempaa..Helpompi on arvata tai lyödä vetoa aikaerosta onko se 10 vai 15 sekuntia. Tai siitä, että uskallatko ajaa edes renkaita lämpimäksi..
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Joo auto on 2.0 litrasella vapari koneella(ei tietenkään vakio) ja tavoite on päästä kyseisellä koneella alle 1:30 Ahvenistolla. FoMoCo-päivillä se on vaikeaa kun on paljon autoja niin ei saa puhtaita kierroksia, tänä vuonna ei ollut yhtään kierrosta ettei olisi joutunut nostamaan tai ohittamaan. Päivän paras aika oli 1:32,50 ja optimiaika jos päivän nopeimmat sektorit olisi saanut yhdelle kierrokselle olisi ollut 1:28,52 eli jäi jossitelua.
Suurin ongelma kierrosajan metsästyksessä on se että kyseisellä autolla pitäisi ajaa kotiin 150km.
Re: FoMoCo Day 2020 29.8 Ahvenistolla
Tässä Historic Grand Race 2020 videoita.
Ensin Jukka Eerola 65 Shelby Mustang GT350 (FIA F ikäkausi 65 ja vanhemmat)
Toisena Markus Vuori FOX Mustang (roadsport V8)
Boonus.
Mika Mansukoski Porsche carrera RS 3.0 (FIA G ikäkausi 66 – 70)
Tässä raukallista ja nopeeaa ajoa 1:28.628 s
Oma parhaani on 1:37.457 s ja tuo on ajettu niillä kusiluistimilla, niin kuin kaikki F ikäkauden autot.
Ensin Jukka Eerola 65 Shelby Mustang GT350 (FIA F ikäkausi 65 ja vanhemmat)
Toisena Markus Vuori FOX Mustang (roadsport V8)
Boonus.
Mika Mansukoski Porsche carrera RS 3.0 (FIA G ikäkausi 66 – 70)
Tässä raukallista ja nopeeaa ajoa 1:28.628 s
Oma parhaani on 1:37.457 s ja tuo on ajettu niillä kusiluistimilla, niin kuin kaikki F ikäkauden autot.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.